Antreprenoriatul la feminin – domenii care se bucură de succes

Existența a nenumărate exemple ne determină să afirmăm faptul că statutul de angajat al femeii prezintă, de cele mai multe ori, anumite dezavantaje față de cel al bărbaților.

În domeniul afacerilor, în schimb, femeile au revoluționat noțiunea de profit, bucurându-se de o reală atenție în ultimii ani. Business-urile prezente în topul celor predestinate succesului fac parte din domenii diferite, dar au un nucleu comun, generator de idei, creativitate și o predispoziție eficientă la multitasking – femeia de carieră, independentă și activă.

Design interior și exterior

Ca designer este necesar să nu te limitezi doar la decorarea căminelor sau la consultanță, deoarece cererea pentru amenajările și restaurările exterioare, atât a mobilierului, cât și a grădinii, este într-o constantă creștere. Un nume sonor în acest domeniu este cel al Adelei Pârvu, jurnalist specializat pe subiecte de casă şi grădină. Pe lângă experiența practică, Adela are și o bogată experienţă editorială, în cadrul mai multor reviste de amenajări interioare: Practic- idei pentru casă și grădină, Dom Util, Idel Decor, ID Proiect, Casa și grădina, Villa Design.

Industria auto la feminin

Chiar dacă în acest domeniu au o contribuție majoră, în special, bărbații, acest fapt nu determină tinerele antreprenoare să renunțe la șansa de a fi întreprinzătoare. Printre idei de afaceri ca spălatorii auto, magazine de piese auto, prelate, odorizante, transport de mărfuri sau persoane, există și exemple de idei atipice, sclipitoare, care pun România pe harta mondială a producătorilor de accesorii auto. Un exemplu concret este Doina Cepalis, acționar majoritar și director general al grupului Te-Rox Prod, lider mondial pe piața accesoriilor de scaune auto pentru copii.

100% Românesc

Un lucru binecunoscut este acela că produsele româneşti se bucură de o apreciere deosebită peste hotare, prin articole de artizanat, bijuterii și obiecte vestimentare hand-made. Numele Virginiei Linul din comuna Salva, judeţul Bistriţa-Năsăud, a devenit un brand în sine odată cu apariția costumelor sale populare la Muzeul Smithsonian din Washing­ton. Împreună cu alţi meşteri populari, aceasta face parte din echipa designerului francez Philippe Guilet, care a creat colecţia „100% RO”.

Bucătăria mai puțin tradițională

Deși bucătăria şi cofetăria se consideră a fi ocupații tradițional feminine, în lumea modernă aceste activități au fost transformate în business-uri și branduri cu sonoritate pe piața românească. Factorul principal în dezvoltarea acestor afaceri este în strânsă relație de interdependență cu organizarea în număr tot mai mare a diverselor evenimente, ce presupun apelarea la serviciile de catering – conferinţe, reuniuni, lansări, simpozioane sau expoziţii.

Antreprenoarele acestui domeniu au reușit să își transforme pasiunea în afacere, într-un mod inedit. Ligia Pop este autoarea cărților de bucate ,, Rețete Vegane Fără Foc” și ,, Germeni și Vlăstari – Surse de Sănătate și Energie”, este bucătar specializat în bucătăria vegană fără foc, susține demonstrații culinare și organizează anual târguri raw vegane.

Simona Pope este pasionată de arta culinară, fiind specializată în modelaje din pastă de zahăr. A urmat cursurile de specialitate de la Ecole Nationale Superieure de la Patisserie, câștigând în anul 2014 medaliile de argint și bronz, la Cupa Mondială de Gastronomie din Luxemburg.

Domeniile preferate de către femei sunt nenumărate, dovedind încă o dată faptul că antreprenoriatul feminin câștigă tot mai mult teren. Pe lângă cele enumerate mai sus, se conturează tot mai clar existența unui domeniu care prezintă o paletă vastă de oferte, în special clientelei exigente – îngrijirea personală, de la cosmetică până la fitness.