Lucia Ciucă, date despre date și cercetare

Lucia Ciuca este Managing Director la Quantum Data Science de aproape doi ani. Și-a găsit pasiunea pentru cercetare încă din facultate și nu a mai renunțat la ea.

Lucia Ciucă a lucrat cinci ani la AB Research, un an la Mercury Research, iar înainte de a se muta la cel mai mare magazin de e-commerce din România tot pe o poziţie de cercetare, în 2011, a mai fost account manager la Daedalus Millward Brown.

Cu o asemenea experiență în spate, Lucia este persoana cea mai potrivită care să înțeleagă conceptele și comportamentele oamenilor din miliarde de date pe care le adună pentru a optimiza diferite business-uri cu care colaborează.

Lucia Ciucă este invitată la Conferința de Leadership Feminin The Woman, în data de 14 și 15 martie la Cluj-Napoca, unde va susține un workshop interactiv.

Agenda evenimentului, precum și speakerii invitați pot fi consultate pe www.thewoman.ro/conference .

14876691_1215581018532081_4976966911194349037_o

Ai muncit pentru mai mulţi ani la rând la unul dintre cele mai mari magazine online din România. Care au fost cele mai dificile momente şi cum ai trecut peste ele?

Cu siguranță primul an a fost plin de momente dificile. Am avut foarte mult de învățat, era un domeniu complet nou. Provocarea am acceptat-o după multi ani în cercetare de piață, urmându-mi pasiunea pentru date. În comerțul online datele sunt cele care mișcă business-ul înainte. Tot această pasiune m-a condus acum pe un nou drum, la Quantum Data Science unde pot analiza în fiecare zi un miliard de informații culese în timp real.

Pentru a face față oricărei provocări îți trebuie pasiune. Pasiunea a fost busola mea de-a lungul anilor și cred că este singurul motor capabil să te ducă mereu înainte oricâte greutăți ai întâmpina pe drum.

Pot oare în aceste momente marile companii să renunţe la canalele de comunicare clasice (TV, radio, ziare) şi să-şi axeze comunicarea exlusiv online? Este benefică o asemenea tactică?

Atenția consumatorului este din ce în ce mai mică, acest lucru înseamnă că trebuie să fim prezenți în cât mai multe medii. O pagină de ziar surprinsă în treacăt pe strada, o piesă dintr-un spot când suntem la o prietenă acasă, o pauza mai lunga la un semafor în timp ce privim un outdoor cu o nouă ofertă, toate acestea informează și transmit informație. Fiecare canal are un moment potrivit fiecărui consumator. Important este să realizam un mix optim ținând cont de publicul țintă.

Tactica „doar pe online” o putem aplica în cazul unor teste, atunci când dorim să aflăm cum acest canal influențează diverși indicatori și cum putem calibra mai bine comunicarea.

Orice canal am folosi trebuie să nu uitam de date și de insight-uri!

Lucia Ciuca Speaker TeCOMM 2016

Canalele de comunicare sunt alese cu grijă. De ce trebuie să țină neapărat cont o companie?

Înțelegerea comportamentul de informare a publicului țintă este esențială. Fiecare canal are rolul său în a construi mesajul dorit.

Impactul final este net superior dacă mesajul este adaptat fiecărui mediu în parte. Impactul nostru va fi slab dacă punem reclama de la TV pe YouTube în aceiași formă, cu atât mai mult pe un outdoor digital.

În cazul canalelor de comunicare din mediul online totul poate fi măsurat. Aici trebuie să fim flexibili, să știm să interpretăm informațiile pe care ni le oferă publicul țintă și să optimizam campania în timp real.

Din acest punct de vedere online-ul a început o transformare în marketing și comunicare care va putea fi aplicată în viitor tuturor canalelor de comunicare.

Care sunt primii 3 pași pe care trebuie să îi facă un antreprenor în comunicarea companiei?

În ultimii 10 ani am avut norocul să lucrez cu antreprenori de excepție. Un lucru pe care l-am învățat a fost simplu: trebuie să faci lucrurile cu pasiune și trebuie să te pasioneze ceea ce faci în fiecare zi. Ca antreprenor, dacă ai pasiune o transmiți mai departe atunci când comunici. Ești mândru de ceea ce realizezi, crezi în ceea ce faci și acest lucru se vede în primul rând în modul în care îți prezinți compania.

Cum trecem peste comunicarea de tip corporate într-un stil mai apropiat publicul nostru?

O constantă este și aici mereu importantă: să îți cunoști publicul. De aici pleacă cele mai multe greșeli. Corporate nu înseamnă neapărat formal, lipsit de substanță, rece, sec sau cu dumneavoastră. Corporate ține de reguli clar definite care ajută. Definiția, explicată și înțeleasă corect în comunicarea corporate, aduce claritate. Te ajută să fii consistent cu modul în care transmiți mesajele dorite.

Cum păstrăm pasul într-un domeniu care se schimbă zi de zi?

Îmi aloc timp în fiecare zi pentru a citi cât mai mult. Am câteva surse de încredere care mă anunță la timp și foarte sumar ce se întâmplă în domeniul tehnologiei pe care o dezvoltam în Quantum și în business-urile care ne influențează viața. În plus, informația nu poate fi asimilată la kilogram, ne trebuie timp să o internalizăm. Caut mereu să discut cu echipa și cu prietenii mei informațiile noi pe care le aflu. Dezbaterile și schimbul de idei sunt mereu benefice. Sunt norocoasă din acest punct de vedere pentru că sunt înconjurată în fiecare zi de oameni ca mine, pasionați de nou, mereu dornici să învețe și motivați să fie cei mai buni!

By Cristiana Techereș

Surse foto: brandalert.ro, blog.emag.ro, cluj.tecomm.ro