6 Reguli de aur pentru descrieri de produs care vând.

De când am fost mică mi-a plăcut să scriu.

 

Mă fascina felul în care literele se rostogoleau sub buricele degetelor, închegând în urma lor ceva nou, o poveste care nu exista până când nu-i dădeam eu viață.

 

Ei, anii au trecut și am învățat pe parcurs că literele pot să facă mai mult. Literele și cuvintele pot să vândă. Când le pui în contextul potrivit și le însoțești cu stimuli sezoriali care funcționează.

 

Ai nevoie de cuvinte, imagini și structuri atunci cand vrei descrieri de produs care vând.

descrieri-de-produs-reguli

Într-un magazin online cu putere de vânzare, omul nu cumpără produsele pe care le afișezi. Ci ”cumpără” descrierea de produs și promisiunile pe care i le faci.

 

Așa că hai să vorbim puțin despre asta. Despre cum poți să creezi descrieri de produs epice, care câștigă încrederea clienților și devin cel mai bun ghid către decizia de cumpărare.

1. Anticipează întrebările clienților

 

Noi, oamenii, suntem creaturi inerent centrate pe sine. N-am folosit cuvântul egocentrice sau egoiste pentru că deseori suntem capabili să renunțăm la propria persoană pentru alții de care ne e drag.

 

Așadar ce ne convinge să luăm o decizie? Să cumpărăm ceva sau să facem o anumită acțiune?

 

Exact, DACĂ respectiva achiziție sau acțiune este necesară sau benefică pentru ca nouă și celor la care ținem să ne fie mai bine: să trăim mai confortabil, să arătăm mai bine, să ne simțim cei mai tari, să dăm cu tifla celorlalți. Și așa mai departe.

 

Așadar, prima regulă când faci o descriere de produs: concentrează-te pe client.

 

- Ce întrebări posibile are?

- Ce obiecții ar putea avea în minte?

- Care sunt rezultatele pe care clientul vrea să le obțină folosind produsele tale?

- Ce expresii sau cuvinte folosește clientul când îți caută produsul (sau întreabă despre el)?

- Ce nevoie acoperă produsul sau pentru ce plăcere răspunde?

 

Răspunde la aceste 5 întrebări în descrierea de produs, și nu ai cum să dai greș. Funcționează și pentru SEO.

anticipare-intrebari-clienti

Vezi si articolul Cum Să Vinzi Mai Mult Cu Descrieri De Produs Optimizate, pentru mai multe detalii.

2. Folosește formula C.A.B.

 

Ceea ce ți-am spus la punctul 1 e regula de aur. Dar după ce răspunzi la întrebări, te trezești cu bucăți de text care trebuie să aibă sens puse una după cealalta.

 

Soluția? Formula C.A.B.!

 

Desi sună fancy, de fapt, tot ce ai de făcut e să împarți descrierea în 3 zone: caracteristici, avantaje și beneficii.

formula-cab-descrieri-produse

 

Caracteristici: aspecte tehnice, marcă / brand, ingrediente, gramaj sau dimensiuni, instrucțiuni de folosire sau montaj, funcții, componente, valabilitate etc.

 

Beneficii: de ce e produsul potrivit pentru CLIENT, cu ce îl ajută, ce rezultate aduce în viața clientului, cum îl poate folosi sau când.

 

Avantaje: de ce produsul este mai bun decât alte produse de pe piață, fie că sunt produse de la competitori sau alte produse din magazinul tău (de ex., e nou, aduce rezultate mai bune – și care sunt aceste rezultate, este însoțit de servicii speciale – împachetare, service, consultanță, transport gratuit etc.)

 

Așadar, pasul 2 e să organizezi răspunsurile conform formulei C.A.B.

3. Fă apel la multiple elemente și cuvinte senzoriale

 

O descriere de produs nu e completă fără imagini, sau chiar și video dacă ai.

 

De ce? Pentru că acestea reprezintă stimuli senzoriali vizuali – și nu mai e o noutate faptul că oamenii iau decizii împinși fiind de emoții și senzații, pe care le justifică apoi prin raționamente logice.

 

De exemplu, nu de mult sora mea și-a renovat apartamentul și a decis că are nevoie de perdele. Bugetul ei nu a fost extravagant, ba chiar destul de redus.

 

Însă după multe click-uri pe net și vizite prin magazine, a ales niște perdele kilometrice, cu un model complicat, dar super cute, și la un preț dublu față de cât și-a propus inițial. 

 

De ce? Pentru că îi plăceau ei cum arată. Pentru că sunt fine la atingere. Pentru că arată așa cum a văzut ea un model pe Pinterest. 

 

Iar apoi, a zis că merită pentru că nu le cumpără pentru a le folosi odată, ci pe termen lung.

 

Emoția versus logica.


descrieri-produse-emotionale

Ce poți să înveți de aici? Folosește imagini și video să arăți toate unghiurile produselor și folosește cuvinte senzoriale legate de simțuri: gust, miros, văz, auz, simțul tactil etc.

4. Adaugă dovezi de încredere

 

- Testimoniale pentru magazin

- Recenzii de produs și rating

- Imagini încărcate de clienți cu produsele cumpărate sau folosite

- Certificări de la autorități recunoscute

- Premii sau distincții

- Nota generală a magazinului

5. Structurează descrierea pentru a fi ușor de scanat

 

Pentru ca tu să poți transmite mesajul către clienți, acesta trebuie să fie citit, da?

 

Ei, închipuie-ți că lași descrierea ca un bloc de text, gen lorem ipsum sau Monitorul Oficial (deși, nici acolo nu e așa rău).

 

Ar fi greu de citit! 

 

Site-ul tău nu trebuie să stea în calea clienților, ci să îi ghideze direct spre vânzare:

 

- Folosește spații albe

- Folosește intertitluri (le poți marca H2, H3… pentru SEO)

- Folosește bullets, liniuțe și alte simboluri pentru enumerări

- Marchează cu bold sau italic informațiile importante

- Sparge paragrafele cu imagini sau video-uri 

6. Vinde o experiență, nu doar un produs

 

În tagma noastră, a oamenilor de conținut și copy, există o adevărată Piatră Filozofală: storytelling.

 

Poate cel mai puternic concept în stimularea decizională, fie că vorbim de vânzări, politică, religie, educație și așa mai departe, e spunerea de povești. Scrierea de povești. 

 

În vânzări, storytelling înseamnă să creezi un context, o linie narativă în jurul firmei, a unui produs sau persoane, cu scopul de a stimula decizia de cumpărare.

 

Cea mai bună formulă de storytelling:

 

 – Clientul este personajul principal. Nevoia lui e ceea ce începe și dictează firul poveștii.

 – Podusul tău este ajutorul de nădejde al personajului principal: sabia eroului care mătură cu monștrii pe jos, bagheta magică deschizătoare de portaluri către noi lumi.

 – Răufăcătorul este problema cu care se confruntă clientul – NU competitorii tăi.

 

Am descoperit că aceasta e cea mai simplă metodă prin care să creezi povești de vânzare. Imaginează-ți situațiile în care produsul tău este folosit și creează texte pe baza lor. 

 

Asta va determina clientul să fie mai familiarizat cu mesajele și produsele tale, să își amintească ușor de tine și să aibă încredere… pentru a cumpăra! 

Despre Mihaela Hăbian

mihaela habian gomag

Mihaela Hăbian (Porto) este SEO Copywriter la Gomag de peste 5 ani și scrie zilnic zeci de texte optimizate pentru agenție și clienți. Începând de la articole pe bloguri, ghiduri, conținut pentru site-uri / magazine online și până la scenarii pentru reclame video, checklist-uri sau strategii anuale de content, responsabilitatea ei este să dea clientului ceea ce e al clientului: o poveste valoroasă în care să se regăsească.

Se descrie ca „booklover cu acte în regulă și om pasionat de digital storytelling & targetare emoțională” și consideră că în anul 2021 un copywriter bun trebuie să prioritizeze clientul final, să fie curajos, să aibă nervi de oțel și să fie nișat.

Sursa foto: Gomag