Mihaela Giuran este o prezență foarte activă în online, cu mii de urmăritori care îi îndrăgesc și susțin activitatea pe care aceasta o desfășoară pe rețelele de socializare.
Și-a început cariera în zona de marketing, PR și social media strategist pentru diferite persoane și branduri, însă cu timpul a simțit că nu se regăsește în acel mediu și are nevoie să petreacă mai mult timp cu sine. Astfel, a început activitatea în zona de online ca influencer.
Fire creativă și orientată spre zona artistică, Mihaela îmbină partea de online și cu pasiunea pentru film pe care o desfășoară în cadrul Iura Film Academy.
Despre parcursul său, toate schimbările prin care a trecut, dar și cum a reușit să devină cunoscută și apreciată în rândul influencerilor, ne-a povestit Mihaela în materialul următor.
Mihaela, ești content creator, foarte activă în online, prezentă pe toate rețelele de socializare. Cum te-ai prezenta, dincolo de ceea ce se vede în online?
Contrar aparențelor sunt un om introvertit care folosește umorul ca mecanism de apărare în călătoria către el însuși. Sunt un om curios, într-o continuă căutare și dezvoltare personală și spirituală.
Povestește-ne mai multe despre activitatea ta de social media strategist, content creator și influencer. De unde a pornit pasiunea aceasta pentru online? Cât timp petreci zilnic în social media, profesional și personal?
Dincolo de pasiune a fost o evadare pentru mine. Am început prin 2018-2019 să transpun în content ceea ce simțeam la interior. Am transpus emoții în imagini peste care am adaugat muzica și am avut norocul ca cineva să vadă creativitatea din mine și să o monetizeze.
Drept urmare, ceva mai târziu, în 2019 am început jobul de social media strategist & PR pentru Randi în București. Tot în București am avut ocazia să experimentez și jobul de stilist pe seturi mari pentru proiecte de lansare în România a unor mari producții Netflix precum “The Witcher” sau “The IrishMan”.
După un an intens însă, mi-am dat seama că mă îndepărtez mult de ceea ce îmi doream și anume să fiu main character în povestea mea. Asta a condus la demisia mea și revenirea în Cluj.
De atunci îmi scriu povestea prin content în mediul online. Dacă e să vorbim de timpul petrecut pe rețele, petrec în medie cam 10-12 ore pe zi, cel mai mult pe Tiktok, Instagram și YouTube.
Cum ai luat decizia de a începe o carieră în online? Cum vezi lumea online-ului acum, comparativ cu perioada în care tu ai început?
Cred că decizia mea a fost cumva influențată și de împrejurări. Eu mi-am dat demisia într-un context pandemic.
Atunci când am făcut asta și m-am reîntors la Cluj nu aveam vreun plan prestabilit. Am început doar să fiu consecventă în online, am simțit că e ceva ce am început acum 9 ani însă nu am dus la bun sfârșit, iar acesta era mediul propice.
Diferența față de acum 9 ani când era în trend blogging-ul și momentul în care eu am decis că asta e calea pe care voi merge, ar fi standardul înalt din industrie. Ar mai fi și faptul că acum audiența taxează orice, astfel că presiunea e mult mai mare dacă alegi să te expui.
Cu toate că la început a fost privită cu mare scepticism această activitate din mediul online, la ora actuală a devenit un job în toată puterea cuvântului. Ce le-ai transmite celor care încă sunt de părere că job-urile în social media nu sunt locuri de muncă reale? Cât muncești de fapt pentru un videoclip de 30 de secunde, de exemplu?
Cred că în România deși crearea de conținut este recunoscută în mare parte ca un job, încă ne confruntăm cu acceptarea acestui job. Și aici aș puncta faptul că există această frustrare (frustrare care vine și din lipsa de informare) a omului care alege un job 9-5 (repet, alege) pe omul din spatele ecranului care pare să nu facă nimic altceva decât să arate bine și să se filmeze/pozeze și e plătit pentru asta.
În realitate, influencerul se poate spune ca este un antreprenor, își gestionează singur timpul (lucru care nu e ușor deloc), plătește taxe și impozite, își ține contabilitatea, etc. Ca să răspund țintit pentru 15-30 secunde se filmeaza uneori și o zi întreagă, depinde de complexitatea clipului.
În realitate însă, jobul de creator de conținut/influencer e un job 9 to când îți termini treaba și dincolo de programul haotic, creativitatea care trebuie să fie un râu care nu seacă niciodată și disponibilitatea emoțională și fizică atunci când e nevoie. Există presiunea faptului că viața ta e acum publică, așa că oricine poate intra cu bocancii în ea, bullying-ul online nu iartă pe nimeni indiferent de cifre.
Este un job în adevăratul sens al cuvântului pentru cei ce aleg să trăiască doar din asta și vine la pachet cu multe responsabilități și presiuni, dar și avantaje desigur.
În zona de online știm că este foarte important să îți creezi o comunitate unită pentru a ține pasul și a fi mereu o sursă de inspirație pentru ei. Tu cum faci asta? Cum „comunici” cu urmăritorii tăi și cum îi faci să rămână acolo? Care crezi că sunt motivele pentru care ai strâns o comunitate de peste 37 de mii de urmăritori?
Am reușit să strâng o comunitate care îmi împărtășește valorile și rezonează cu experiența mea de viață. Cel mai raw comunic cu oamenii pe stories și prin meme-urile de pe pagina mea de Tiktok. Pe Tiktok sunt vulnerabilă, iar poveștile mele de viață se transformă adesea în meme-uri, fapt ce mă face pe mine să mă iau mai puțin în serios și să abordez sănătatea mentală dintr-o altă perspectivă.
Provin dintr-o familie în care a existat mult abuz, fapt care m-a adus pe mine în punctul în care sunt astăzi și anume lupta mea zilnică cu depresia și anxietatea, dar și femeia puternică, care va rupe un ciclu moștenit de generații.
Faptul că pot să îmi exprim traumele prin umor și asta ajută la mentalul oamenilor din spatele ecranelor, îmi dă speranță. Cred că în rândul urmăritorilor se face o selecție naturală cumva, iar cei care rămân sunt cei care se simt înțeleși, se regasesc, se simt în siguranță.
Cred că noi toți avem nevoie de un safe spot unde să împărtășim și să ne simțim mai puțin judecați, asta e ce încerc eu să fac in online.
În social media lucrurile se schimbă foarte repede. Care este relația ta cu aceste schimbări? Consideri că pentru a rămâne relevant în online este nevoie să fii prezent pe toate platformele, să te adaptezi trendurilor sau, dimpotrivă, este important să îți găsești nișa?
Personal cred că la început trebuie să experimentezi în materie de creative și să fii perseverent. Trebuie să începi azi, cu telefonul, cu un trepied sau un stativ improvizat din cărți, cu ce ai, doar sa începi! Odată ce începi să creezi conținut constant, se conturează și nișa.
Diferența dintre cei ce au succes și cei ce au pierdut trenul, e perseverența, un lucru pe care eu l-am înțeles cu greu. Referitor la trenduri cred că mai degrabă poți adapta trendul la ceea ce faci tu în online.
Este important să fii la curent cu ce se întâmplă și să postezi un trend atunci, în that right moment, însă nu trebuie să lipsească niciodată touch-ul tău personal din orice tip de comunicare alegi.
Există momente de pauză? Dacă da, ce faci pentru a te deconecta?
Anul trecut pe vremea asta eram în studio, am avut mai bine de 12 luni în care nu am avut momente de pauză decât forțată de o cădere a sistemului imunitar. Și într-adevăr, munca s-a concretizat în proiecte și proiectele în cifrele din cont, însă am încheiat anul în burnout total.
Abia prin martie anul acesta am realizat cât de importante sunt pauzele și momentele de deconectare. Încă mi-e greu să mă desprind total pentru că la bază sunt un workaholic convins și vreau mereu să mă autodepășesc, însă asta coincide de cele mai multe ori cu autosabotajul.
Încerc, însă, pe cat posibil să petrec mai mult timp offline și de obicei fac asta explorând pădurile de prin Cluj cu câinele meu. De curând am început să studiez pian și canto și mi-am găsit deconectarea perfectă de la gândurile zilnice.
Faci parte și din Iura Film Academy. De unde a venit și pasiunea pentru film? Te vezi construind o carieră și această direcție?
IFA a pornit la inițiativa lui Iura Luncașu care cred că nu mai are nevoie de nicio introducere după ce ne-a ținut pe toți lipiți de televizor la producții precum „Numai Iubirea”, „Lala Band”, „Lacrimi de Iubire” etc.
Proiectul IFA a luat naștere la începutul anului și s-a conturat în mai puțin de o lună. Am avut până acum o grupă de absolvenți care au scris, regizat și jucat în sketch-uri sub aripa IFA, cel mai recent proiect în care îi puteți vedea pe toți este chiar cel mai nou videoclip al lui Theo Rose – Gipsy Run, în regia lui Iura Luncașu.
Pasiunea mea pentru film a existat încă din copilărie, însă nu mă așteptam să ajung să fac parte din proiecte de o așa amploare sau să pășesc pe seturi cum am văzut doar în filme.
Momentan cochetez cu ideea de a face o carieră în industria filmului, mă văd ca actor, deși am avut ocazia la IFA să experimentez și partea de regie și scenaristică. Este o ușă care abia s-a deschis pentru mine și știu că am mult de muncit pentru a ajunge un actor consacrat însă sunt deschisă la noi provocări.
Povestește-ne mai multe despre Iura Film Academy. Care este implicarea ta, ce planuri ai pe viitor? Care sunt aspirațiile, într-un scenariu pozitiv?
IFA a venit ca o provocare pentru mine. În primul rând a fost un proiect amplu cu un deadline foarte scurt în care eu personal am simțit o presiune imensă pentru că lucrăm cu unul dintre cei mai consacrați regizori români și îmi doream ca totul să fie perfect.
M-am implicat în tot ceea ce privește partea de Branding & PR, dar și social media strategy. La rândul meu, am fost și eu cursantă pentru că am vrut să văd cum se simte experiența și dincolo de ceea ce am trăit eu ca asociat în business .
Avem planuri mari cu IFA încă din toamna aceasta, avem în curs câteva producții în care absolvenții IFA vor fi implicați, iar surpriza e că tot din toamnă dăm startul unei noi grupe de cursanți, pentru care a fost foarte mare cerere, respectiv o grupă de copii.
Ne dorim să extindem proiectul IFA în cât mai multe orașe dat fiind faptul că e mereu nevoie de fețe noi în industria filmului.
Dacă nu ai fi pornit o carieră în online, ce altceva ți-ar fi plăcut să faci?
În prezent nu m-aș vedea făcând altceva, cred că menirea mea este să transpun în content experiențele mele de viață cu bune și rele și să contribui cât de mult pot la dezvoltare, prin orice forme. Dacă ar fi însă să mă raportez la Mihaela de la 13-15 ani, mi-aș fi dorit să fiu cântăreață sau actriță ( dar muncesc și la asta).
Stilul tău vestimentar, descris în trei cuvinte: controversial , practical, relaxed
Ce te inspiră: oamenii, natura, muzica
Challenge-ul tău favorit de pe TikTok: challenge-urile în care pot fi vulnerabilă folosind umorul în timp ce ofer value dincolo de ecran
Activitatea ta favorită pentru a te recrea: studiu pian și canto, timp în natură
Tocuri sau flat shoes? bocanci :)))
—
Editor: