Pasiunea pentru obiectele handmade a condus-o pe Anca Milchiș pe meleagurile acestui tărâm al autenticității și al creativității, în realizarea unui proiect special, ce are ca scop sprijinirea artizanilor români. Festivalul Handmade Transilvania aduce la un loc zeci de expozanți, ateliere și workshopuri, ce au un obiectiv comun: consolidarea comunității handmade din România.
În interviul acordat Revistei Digitale The Woman, Anca ne vorbește despre cum a reușit să-și transforme marea pasiune într-un business, venind atât în sprijinul artiștilor care creează produse handmade, pentru a ajunge mai ușor la publicul țintă, dar și în sprijinul tinerelor antreprenor, aflate la început de drum, cu sfaturi și îndrumări.
Cum s-a născut pasiunea ta pentru produsele handmade și cine ți-a insuflat dragostea pentru autenticitatea acestui tip de produs?
Pasiunea pentru handmade și pentru produse handmade o am de la bunica mea. Încă din copilărie m-a fascinat libertatea pe care i-o oferea cusutul plăpumilor și faptul că era cunoscută și apreciată peste sate pentru produsele ei care rezistau în timp.
Părinții mei alergau la serviciu, după un program fix, în timp ce bunica lucra în casă, atunci când era prea cald sau prea frig afară, se ocupa de câmp când era vremea câmpului și stătea cu noi când o vizitam. Libertatea aceasta s-a așezat în sufletul meu și a înflorit după mulți ani, când nici nu mă așteptam.
Cum a fost când ai vândut primul produs handmade realizat de tine? Care este sursa ineditului care se regăsește în colecțiile tale?
Primele produse handmade vândute de mine au fost niște felicitări făcute pentru luna Martie. Au trecut 8 ani de atunci și îmi amintesc și acum emoția și spaima din momentul expunerii – dacă nu le va plăcea oamenilor ce am creat? Bucuria de a primi bani pentru ceea ce am produs cu sufletul și cu mâinile mele este nemărginită.
Trăiesc și acum o mare bucurie, de fiecare dată când un client se hotărăște să lucreze cu mine. Invitațiile Zanna Paper, pe care le realizez, sunt pline de culoare, inspirate din natură și de flori, sunt delicate și totuși puternice, făcute să fie păstrate ca amintire pentru totdeauna.
Care este povestea Handmade Transilvania și viziunea ta ca antreprenor, cu privire la viitorul acestui festival?
Handmade Transilvania s-a născut dintr-o sete de a fi alături de oameni cu preocupări asemănătoare cu ale mele. Lucrând pentru propria afacere, eram singură în majoritatea timpului, așa că am organizat câteva ateliere de educație pentru micii producători și apoi am descoperit nevoia unui eveniment altfel cu produse handmade.
După 3 ediții Handmade Transilvania Festival, îmi doresc să prezint produsele românești dincolo de granițele țării, la târguri internaționale și la ambasade, îmi doresc concursuri pentru artiști, expoziții și o ediție outdoor, cu muzică și mai multe locații de expunere. Pentru 2018 pregătim o serie de ateliere lunare cu meșterii și artiștii din comunitate.
Ce sfaturi ai avea pentru tinerele, aflate la început de drum, care doresc să-și deschidă un business în acest domeniu?
Pe cele care doresc să înceapă o afacere handmade le sfătuiesc să se așeze în tihnă și să răspundă la câteva întrebări.
De ce vreau să fac asta?
Ce îmi place să fac?
La ce sunt bună?
Ce nu-mi place să fac?
Ce produse voi crea?
Care este nișa?
Cât pot produce zilnic?
La ce preț se vând produsele?
Dacă nu pot răspunde singure, să apeleze la un coach sau la un consultant. O oră cu un specialist le poate ajuta enorm. Startul și deciziile asumate sunt foarte importante. Să se expună, să le arate oamenilor din jur produsele pe care vreau să le facă și, mai ales, să pornească de la început cât mai profi cu putință – cu imagini și produse de calitate, organizare, nișare clară.
Dacă ai putea să caracterizezi femeia căreia i se adresează acest eveniment și acest tip de produs, în doar 3 cuvinte, care ar fi acelea?
CU PERSONALITATE, JUCĂUȘĂ și ENTUZIASMATĂ.
Surse foto: arhivă personală Anca Milchiș, Silvia Ciungu Photography, Frishu Visual Art