„Atât timp cât mi-am păstrat motivația, am găsit și soluții să avansez.” | Virginia Bordaș, Fondator & CEO Allurene

Virginia Bordaș este fondator și CEO Allurene, un brand de skincare românesc.

Pasionată de make-up, Gina, așa cum prietenii îi spun, și-a dat seama de importanța primului pas în ritualul de frumusețe și anume grija și atenția față de ten, iar astfel a hotărât să pună bazele Allurene. După cum chiar aceasta ne-a spus, conceptul a existat dintotdeauna în sufletul ei, „doar că nu avea branding”, iar anul trecut a fost momentul în care acesta a prins contur – „produse și rutine minimaliste și multifuncționale”.

Am stat de vorbă cu Gina despre experiența sa în antreprenoriat, provocările înființării unui business în zona de skincare, despre oamenii care îi sunt alături și despre planurile de viitor ale Allurene.

 

Ca introducere te rugăm să ne povestești câteva lucruri despre tine. Cum te-ai descrie celor care nu te cunosc personal?

 

Sunt mereu curioasă de lumea înconjurătoare și de dezvoltarea mea umană și profesională, câteodată serioasă, uneori amuzantă și mereu curioasă. Sunt pasionată de lectură și de frumusețe, îmi place să fiu mereu la curent cu ce se întâmplă în jur și îmi dau timp să visez cu ochii deschiși.

Îmi plac provocările, caut mereu soluții noi, iar cele mai bune idei îmi vin când conduc. Îmi place să fiu în mijlocul oamenilor, să îi ascult și să îi ajut să își atingă și depășească potențialul. Îmi iau energia din cafeaua de dimineață și soarele de peste zi, iar seara se termină cu un pahar de vin.

 

Călătoria profesională te-a adus în punctul în care ești antreprenor cu normă întreagă la conducerea a două proiecte din domenii total diferite. Cum arată parcursul tău din punct de vedere profesional?

 

Am știut încă din liceu că voi avea mult de învățat și că locul meu va fi într-un mediu dinamic.

Am început ca și angajat, în companii care au prioritizat fluxul de informații, apoi am devenit freelancer și, după câțiva ani, am făcut un pas mare și curajos către antreprenoriat.

Am învățat din fiecare rol avut, de la superiori sau de la colegi, și am putut să trec ușor de la un statut la altul în momentul în care m-am simțit pregătită. Iar acest lucru m-a ajutat să văd relațiile cu colegii, colaboratorii și angajații  într-un mod în care să pot să fac un mix, care să mă ajute să construiesc povești de succes.

Până să fondez Atelierul, am mai avut câteva inițiative de business, care, evident, au eșuat, însă, fiecare a fost o lecție care trebuia învățată și asumată. 

Gina Bordaș, Allurene x The Woman3

 

Știm despre tine că ești de peste 11 ani și CEO al Atelierului de Traduceri, companie ce furnizează o gamă completă de servicii de traduceri specializate. Care au fost motivele pentru care ai ales începerea Allurene, un nou business, cu un profil total diferit?

 

Povestea Atelierului de Traduceri a început în 2010, când freelancerul Gina a devenit owner de business. Am avut oportunitatea de a lucra pentru câteva branduri globale de mari dimensiuni, în proiecte de diferite complexități, și mi-am dorit să aduc tot knowledge-ul acumulat în proiecte pentru clienți din România.

Am identificat pe piață o nevoie a clienților pentru traduceri specializate și de calitate, livrate la timp și, îmi place să cred că ne ținem de treabă. Curiozitatea continuă să ne caracterizeze și ca organizație, deoarece în proiectele noastre este nevoie de timp de documentare și atenție la detalii.

Allurene a existat întotdeauna în sufletul meu, doar că nu avea branding. Unul din hobby-urile mele, make-up-ul, m-a adus în situația în care am realizat că îmi place mai mult primul pas din ritualul de înfrumusețare, acela de pregătire a tenului.

Machiajul este o creație temporară, însă pregătirea pânzei este un proces continuu. Allurene este, de fapt, modul meu de a crea încredere, frumusețe și răsfăț pentru fiecare dintre noi. 

 

Cum a arătat investiția inițială în noul business? Ne poți da niște cifre atât valorice, cât și procentuale legate de investiție?

 

Cel mai mult am investit, și continui să investesc, pasiune. Și asta aș vrea să se vadă în produsele Allurene.

Investiția nu s-a încheiat, dimpotrivă, continuă. O mare parte din această valoare a mers în respectarea cerințelor legale și în testarea produselor. Am vrut să fiu 100% sigură că produsele noastre sunt sigure dermatologic și oftalmologic și că au efectele pe care mi le-am dorit.

Nu este ușor să creezi un brand curat ca ingrediente, puternic ca poziționare și în care româncele să aibă încredere, pe o piață și o nișă atât de concurențială.

 

Care sunt aspectele de business învățate în cadrul Atelierului de Traduceri pe care le aplici și în cadrul Allurene? Dar cele pe care le faci complet diferit?

 

Nevoile de business sunt total diferite în cele două activități însă mă mândresc cu două echipe după chipul și asemănarea mea: harnice, creative, pasionate, atente la detalii. Le mulțumesc tuturor că luptă în fiecare zi pentru brandurile mele de suflet! Fără o echipă valoroasă în spate, știu sigur că mi-ar fi foarte greu.

În Allurene, activitatea este mai complexă, pentru că avem mai multe zone de care ne ocupăm: dezvoltare de produse noi, research de piață constant, achiziții, producție, logistică, vânzări, marketing etc. și e important ca toate să funcționeze sinergic. Allurene este în continuare un start-up și inevitabil căutăm cele mai potrivite pârghii cu resurse mai limitate decât un brand matur.

Unde sunt similare: ambele domenii sunt foarte concurențiale. Așa cum sunt foarte multe companii producătoare de cosmetice, există, la fel de multe birouri de traducere. Iar acest lucru, ne-a determinat să fim cât mai responsive la nevoile clienților și să facem acel extra mile pentru a-i face să ne simtă parteneri în adevăratul sens al cuvântului.

 

Povestește-ne puțin despre ceea ce nu se vede la Allurene. Cum a arătat procesul de până la deschiderea oficială? Cât timp este necesar și care sunt pașii pentru ca un brand de skincare să fie lansat și produsele acestuia aprobate?

 

Din momentul din care am luat decizia de a lansa un brand de skincare până în momentul lansării, am avut nevoie de aproximativ 1,5 ani. Aveam viziunea asupra produselor, îmi doream produse minimaliste și multifuncționale, cu rutine simple și efecte maxime, care să îmi dea încredere să le cumpăr repede, fără să fie nevoie să petrec mult timp testând sau documentându-mă.

Pasul cel mai dificil și mai lung mi s-a părut cel de branding (naming, design, strategii), aveam produsul și încă nu găsisem numele potrivit.

De asemenea, am început testele imediat ce am finalizat rețetele, pentru a ne asigura că sunt compatibile cu cât mai multe tipuri de ten, rezolvă cât mai multe probleme și își păstrează proprietățile. Siguranța clientelor noastre este top priority. Suntem totuși un BFF și un BFF nu îți recomandă ceva ce nu ar folosi ea prima dată, nu-i așa?

Nu a fost neapărat un easy ride până aici, dar atât timp cât mi-am păstrat motivația, am găsit și soluții să avansez. 

 

Care au fost cele mai mari obstacole, legate de antreprenoriat, pe care le-ai întâmpinat? Ce ai învățat în urma depășirii acestora?

 

Cele mai mari obstacole cred că mi le-am pus eu și a fost nevoie de puțin curaj să îmi elimin prejudecățile și să am focus pe soluții, nu pe probleme.

Cu Atelierul, am trecut prin mai multe crize, am învățat să mă pregătesc din timp și să fim mai rezilienți ca organizație. Cu Allurene, m-am lovit mai degrabă de negativismul sabotor, primit atunci când povesteam despre planurile mele, de ex.,sunt foarte multe cosmetice, nu vei reuși să te diferențiezi”, „te mănâncă rechinii mari”, „și alții fac la fel ca tine”.

Am privit acest lucruri ca oportunități de a livra diferite pitch-uri, care să mă ajute să îmi testez mesajele pentru diferite audiențe. Este un domeniu nou de business pentru mine, însă exact acest lucru mă motivează să asimilez cât mai multe cunoștințe pentru a ajuta Allurene să ajungă acolo unde îmi doresc: în casele și inimile româncelor!

 

Orice proiect de succes are nevoie de o echipă pe măsură. Cine este alături de tine în acest proiect? Cum ți-ai descrie echipa?

 

O bună parte din timp, am fost doar eu. Începând din noiembrie 2021, creștem încet și sigur. Am preferat să externalizăm unele servicii, însă partea de operațiuni, marketing și PR este internă.

Cum aș descrie echipa mea? My BBFs. Ne unește pasiunea pentru skincare, curiozitatea și călătoriile. Pe de altă parte, gașca din Atelier, #adtwizards, este la fel de dinamică și profi și le mulțumesc pentru susținere!

 

Cu ce se diferențiază Allurene față de competiție? Care au fost principiile cu care ai pornit la drum și de la care nu te abați?

 

Oarecum contrar pieței, noi dorim să lansăm produse și rutine minimaliste și multifuncționale. Cum traducem acest lucru: o rutină cu un număr redus de produse, cu cât mai multe beneficii pentru ten. Și asta ne aduce la sustenabilitate, la un număr redus de recipiente, la timp pentru noi, nu în magazine sau făcând research.

Am lucrat foarte mult și la elementul senzorial, produsele sunt fluide, ușoare și cu absorbție rapidă. Pe lângă produse, construim o comunitate foarte frumoasă, în care ne ascultăm prietenele și le dăm sfaturi de skincare, lifestyle, dezvoltare. Îmi doresc ca fiecare clientă care folosește produsele Allurene, să se uite în oglindă și să își spună: „Sunt frumoasă și mă iubesc!”.

Gina Bordaș, Allurene x The Woman2

 

Ultimul pas în lansarea brandului a fost partea de marketing. Ce strategii de marketing ați aplicat în promovarea Allurene? Care au fost cele care au avut cel mai mare impact?

 

Încercăm foarte multe tactici, de la acțiuni în online și offline, și oarecum este destul de devreme să numesc un mediu câștigător, însă, îmi plac participările la evenimente cu prezență fizică, unde clientele pot testa live produsele noastre și da un feedback instant.

Cred că orice brand are nevoie să fie acolo unde sunt consumatorii, iar noi ne străduim să punctăm fiecare oportunitate de a ne crește comunitatea.

 

Care sunt planurile de viitor cu Allurene? Ce urmează?

 

Colecționăm avid feedbackul de la rutina actuală și avem mai multe produse care să o completeze.

Strategia de la care nu ne abatem: minimalism și multifuncțional. Vom avea game și pentru tenuri cu anumite probleme, o gamă pentru bărbați și una pentru copii. De asemenea, iau în considerare și alte categorii de produse, unde putem aplica strategia noastră. 

 

 

Primul lucru pe care îl faci dimineața: cel puțin un espresso. Și, bineînțeles, curățarea tenului cu apa micelară Allurene.

O zi la birou descrisă în câteva cuvinte: minimum de ședințe, sesiuni de 1-1 mai frecvente. 

Ce faci când ai timp liber? Am două priorități pentru timpul liber: familia și sportul. Nimic nu se compară cu râsul fetiței mele sau senzația de bine după o oră de sport.

Note to self: A mind is like a parachute. It doesn’t work if it is not open.” (Frank Zappa)  sau „Bucură-te de provocări, te pot duce doar mai departe!”.

 

Editor:

2021 TW MARA RUSU