Care sunt beneficiile unui parteneriat între companii și universități

În momentul în care companiile aleg să dezvolte parteneriate cu universitățile, societatea este cea care beneficiază de avantajele acestei decizii. În urma acestor parteneriate se pot dezvolta noi tehnologii care pot îmbunătăți calitatea vieții, dar în același timp tinerii își vor forma diferite seturi de valori și competențe care le vor fi de ajutor pe termen lung, atât lor ca și viitori angajați, cât și angajatorilor.

Educația unei persoane nu se oprește atunci când a absolvit o facultate, în mentalul colectiv sfârșitul perioadei de studii reprezintă și sfârșitul educației formale, dar autoeducația este responsabilitatea fiecăruia pe tot parcursul vieții.

Există o serie de acțiuni prin intermediul cărora companiile pot forma parteneriate cu universitățile, iar avantaje ale acestei colaborări vor exista de ambele părți.

Trainings & internships pentru studenți și absolvenți

Poza 2

După absolvirea facultății, majoritatea tinerilor sunt în căutarea unui loc de muncă stabil, dar de cele mai multe ori le lipsesc anumite skill-uri.

Prin intermediul unui internship studenții își pot dezvolta aptitudini care să îi ajute în formarea lor profesională. Investind în tineri și oferindu-le oportunitatea de a se dezvolta profesional, acumulând un bagaj de cunoștințe solid, piața muncii va oferi în viitor o calitate crescută a serviciilor.

Educarea tinerilor este unul dintre cele mai importante lucruri pe care o companie îl poate face, astfel că o societate educată va deveni o societate responsabilă.

Susținerea financiară a centrelor de cercetare universitare

Poza 3

Un alt pas pe care companiile îl pot face este să investească într-un centru de cercetare al unei universități.

În urma acestei inițiative industria va avea acces la ultimele tehnologii și descoperiri în domeniul în care activează, iar avantajele acestei acțiuni vor avea un impact semnificativ asupra imaginii și profitului companiei în viitor. De asemenea, universitățile beneficiază de condiții favorabile pentru desfășurarea activității și expunere în presă în urma parteneriatului.

O asemenea colaborare favorizează ambele părți, deoarece universitățile se bucură de susținere financiară, și nu numai, pentru proiectele aflate în desfășurare, iar companiile au acces primele la rezultatele obținute în urma descoperirilor.

Networking

Poza 4

 

Formând parteneriate cu instituțiile de învățământ, relațiile care se vor dezvolta în urma acestor colaborări vor fi de calitate.

În primul rând, angajații pot preda o serie de cursuri studenților, atât în mediul academic, cât și în sesiuni de învățare (workshoppuri, cursuri de specializare etc.) și pot interacționa într-un mediu infomal.

Universitățile, la rândul lor, dispun de un alt tip de resurse, cel al knowledge-ului, prin intermediul profesorilor, cercetătorilor și al tuturor persoanelor cu care colaborează. Îmbinând cele două entități, sesiunile de networking vor aduce avantaje ambelor părți, iar ideile care se nasc în urma acestor discuții pot schimba într-o manieră favorabilă evoluția fiecăruia.

Poza 5

Un astfel de parteneriat nu este întotdeauna ușor, deoarece există multe variabile pe care ambele părți este necesar să le aibă în vedere.

Pentru mediul academic, caracterizat de o evoluție mai lentă și o evaluare a riscurilor mai calculată, uneori va fi dificil să țină pasul cu mediul business, unde lucrurile sunt într-o continuă schimbare.

Dacă ar fi să ne gândim la avantajele de care societatea poate dispune în urma acestor colaborări ambele entități ar trebui să încerce un asemenea demers.

It’s a big leap, dar în același timp analizând rezultatele pe termen lung, vom avea tineri calificați, iar calitatea vieții ar putea crește exponențial prin intermediul descoperirilor obținute.

O combinație între cultură organizațională, talent, resurse (financiare, knowledge și oameni) și efort ar putea conduce către o societate mai conștientă, mai organizată și nu în ultimul rând, mai educată.

Surse foto: pinterest&pixabay.com

By Brândușa Moldovan, Junior Consultant @ MHP – A Porsche Company

Brindusa Moldovan

 

Cred că expresia „corporatist în timpul zilei și content writer după orele de program” mi se potrivește cel mai bine în momentul de față. În prezent, sunt angajată la MHP – A Porsche Company ca si Junior Consultant unde am ocazia sa lucrez cu diferite tehnologii precum SAP, SQL sau Cognos.