Știi care e cel mai enervant lucru la site-urile spitalelor sau ale clinicilor medicale? Asta în condițiile în care site-urile chiar există.
Multe nu sunt complete! Și navigarea / conținutul e atât de încâlcit, de parcă creatorii site-urilor s-au inspirat direct dintr-un ghid clinic de medicină internă.
Chiar dacă nu am vrut (și cine vrea?!), am avut și eu momente în care parcurgeam febril pagină după pagină căutând informații și soluții pentru anumite afecțiuni, sau orar, sau date de contact si informații despre medici, medicamente, metodologii.
Vezi tu, din moment ce internetul a devenit o extensie a noastră, instinctiv ne întoarcem spre Dr. Google, oricât de nesănătos sau periculos ar fi. Ne autodiagnosticăm și avem diploma gata, după 5 episoade de New Amsterdam.
Adevărul este că nu putem opri acest fenomen.
Dar măcar putem îndrepta atenția oamenilor către informațiile corecte. Și aici există o oportunitate extraodinară pentru site-urile de health / clinici medicale.
Mai jos, descoperă un super pont pentru site-urile din industria sănătății, dar și 2 liste cu idei pentru postările pe blog și paginile social media.
De asemenea, nu uita că în nișa health secretul conținutului bun stă în vorbitul pe limba pacientului și a aparținătorilor.
Chiar dacă nu poți evita jargonul medical, îl poți exemplifica frumos cu situații povestite și cuvinte cât mai simple (și mai scurte).
Super pont pentru site-urile de Health / Clinici medicale
Local SEO.
Gândește-te care e comportamentul de căutare în momentul în care avem o nevoie urgentă. Căutăm local.
Legat de clinici medicale sau soluții pentru sănătatea noastră, ne interesează orarul, dacă putem face programări online, date de contact, adresă, prețurile anumitor procedee medicale, review-uri, pozele medicilor, dacă și cât din cheltuielile noastre sunt acoperite de CAS, posibile metode de prevenție…
Toate aceste informații trebuie să fie completate, alături de cuvinte cheie legate de locație – numele orașului, a județului, a punctelor de reper din apropiere, a numărului de bus care ne duce până acolo.
Așa că, dacă faci marketing pentru o clinică medicală sau ai un site de health (să zicem, farmacie online) cu un sediu sau mai multe la nivel local, mizează pe local SEO. Va face minuni pentru tine.
E mult de spus despre local SEO, însă minimum-minimorum fă următoarele 3 lucruri:
– Completează profilul Google My Business – adaugă un cuvânt cheie reprezentativ în nume, completează toate câmpurile pe care le ai la dispoziție, adaugă un FAQ, încurajează recenziile, adaugă multe poze din locație, din interior etc.
– Folosește Local Schema Markup și Site Navigation Schema Markup – astea sunt acele date structurate care adaugă informații suplimentare rezultatului tău, atunci când este întors la o căutare.
– Adaugă cuvinte cheie legate de locație în textele din site, precum si meta tag-uri (meta titlu, meta descriere)
Ah, și asigură-te că site-ul se mișcă bine pe mobil.
Daca ai un magazin online de health (farmacie, suplimente alimentare, vitamine etc.), citește articolul 8 aplicații Gomag pentru Health & Beauty. Îți va da câteva idei faine.
Idei de postări pe un blog de Health
Personal, nu am căutat niciodată în mod specific blogul unei anumite clinici, farmacii, cabinet stomatologic sau alt tip de site din nișa sănătate.
Însă am căutat în funcție de problemă, simptome sau kw + cauze sau kw + tratament sau kw + context.
Și nu sunt singura. Google Keyword Planner și Trends îmi sunt martori.
Folosește-te de acest exemplu pentru a stabili subiectele despre care să scrii pe un blog de health.
Și întotdeauna – DAR întotdeauna – atrage atenția asupra pericolelor autodiagnosticării / tratării cu leacuri băbești.
Recomandă utilizatorilor să întrebe un specialist și să meargă la doctor, să își facă acum o programare (se subînțelege, dar am spus-o pentru orice eventualitate).
Uite și câteva idei suplimentare:
– Articole pe principiul ”prevenție”: X alimente care scad riscul unui atac cerebral, X sfaturi pentru a te proteja de insolație.
– Articole de tipul ”cum să”: Cum să te pregătești pentru internare, Cum să te pregătești pentru o vizită la medic, Top remedii pentru durerea de măsea: cauze și tratament etc.
– Interviuri cu medici și terapeuți
– Infografice – legate de nutriție, prevenție afecțiuni
– Răspuns la întrebările frecvente: transportul cu ambulanța privată este acoperit de CAS sau nu? Ce alimente să evit dacă sunt însărcinată? etc.
– Lista de prețuri și pachete de preț pentru controale și diverse procedee medicale (atunci când costul nu este personalizat)
– Sondaje pentru diverse cercetări
– Cum arată o zi din viața unui [personal medical]
– 5 Moduri în care eviți indigestia după masa de Paști
– Studii, lucrări de cercetare noi
– X obiceiuri înainte de culcare pentru un somn odihnitor
– Cornerstone content – practic, e un hub de resurse, un landing page plin cu link-uri si informații interesante pe un subiect anume. Poate fi, de exemplu, construit pe principiul FAQ, sarcină, probleme dermatologice, pediatrie sau orice altă arie de expertiză medicală.
– Recenzii și povești ale pacienților și aparținătorilor
Nu uita să adaugi in fiecare articol un formular de contact sau formular pentru captarea adresei de email și link pentru programare!
Idei de postări în social media pentru clinici medicale / health
– Postează despre succese: certificări, premii, diplome, dotări noi.
– Prezintă echipa de medici și personalul – adaugă poze sau video-uri, descrieri, review-uri lăsate de pacienți etc. Mai ales din video-uri, oamenii își vor da seama cât de compatibili sunt cu medicii lor, dacă văd dinainte ce personalitate, tonalitate și stil de a răspunde au.
– Remindere pentru controlul anual, vaccinuri, afecțiuni de sezon (alergii, răceli, insolație etc.)
– Promovează-te la nivel local – susține comunitatea locală și fă parteneriate (școli, competiții sportive, evenimente locale, alte instituții medicale locale, ONG-uri).
– Sfaturi rapide de prevenție
– Meme de nișă
– 5 idei pentru un mic dejun sănătos, 5 semne care prevestesc un atac de cord, 5 motive pentru care să mergi la dermatolog – pot fi ponturi rapide, carusele, infografice.
– Calup săptămânal de noutăți din lumea medicală
– Zile internaționale legate de sănătate
– Live-uri de tipul ”întreabă și doctorul răspunde” sau semnalare probleme de sezon
– Povești, recenzii și mărturii de la pacienți
– Pachete și oferte de preț ocazionale
– Creează un grup al clinicii sau în jurul site-ului – aici postează constant informații valoroase legate de afecțiuni, cauze și prevenție, prețuri și oferte + răspunde la întrebările membrilor.
Vezi tu, în nișa health, cu precădere clinici medicale sau cabinete stomatologice, scopul tău este să obții programări sau lead-uri. Nu vinzi direct, nu întotdeauna.
Așa că mizează să oferi conținut valoros contra datelor de contact. Câștigă încrederea unor oameni corect informați și nu uita să faci follow up după ce au trecut pe la clinică.
Sursa foto: Pexels, Google Keyword Planner, VitaSana
Despre Mihaela Habian
Mihaela Hăbian (Porto) este SEO Copywriter la Gomag de peste 5 ani și scrie zilnic zeci de texte optimizate pentru agenție și clienți. Începând de la articole pe bloguri, ghiduri, conținut pentru site-uri / magazine online și până la scenarii pentru reclame video, checklist-uri sau strategii anuale de content, responsabilitatea ei este să dea clientului ceea ce e al clientului: o poveste valoroasă în care să se regăsească.
Se descrie ca „booklover cu acte în regulă și om pasionat de digital storytelling & targetare emoțională” și consideră că în anul 2021 un copywriter bun trebuie să prioritizeze clientul final, să fie curajos, să aibă nervi de oțel și să fie nișat.