Dezvoltarea rapidă a culturii relaxării la nivel local, în ultimii ani, a avut ca efect direct o îmbunătățire a mediului de lucru din companii. Oamenii au început să fie mult mai interesați de modalitățile sănătoase de a trăi, încercând să evite stresul și să iasă din rutina activităților de zi cu zi. Statisticile arată că, de la an la an, angajatorii alocă sume tot mai mari pentru acest gen de activități. Într-un astfel de context s-a dezvoltat și industria fotoliilor de masaj, jucătorii din domeniu fiind tot mai preocupați să inoveze și să aducă în piață produse de o calitate excepțională.
„Anul trecut, în domeniul relaxării au fost investite aproape 40 de milioane de euro în România. Nu e puțin, iar tendința pentru viitor este de creștere, în special datorită diversității pieței și a opțiunilor atât de diverse. Spre exemplu, prezența unui fotoliu de masaj acasă sau la birou a devenit astăzi un lucru firesc. Dacă în urmă cu cinci-șase ani acest lucru era privit ca o extravaganță pentru că nu exista o cultură a relaxării în această direcție, în prezent paradigma s-a schimbat”, spune Adrian Rus, fondatorul Komoder, unul dintre cei mai cunoscuți retaileri de fotolii pentru masaj, pe segmentul premium, din România și din Europa. „Presiunea atribuțiilor de serviciu, efortul fizic și intelectual au crescut, iar performanța e peste tot pusă pe primul plan. Drept urmare, angajații ajung să sufere de efectele rutinei și stresului, propriul organism cedează. Astfel că și masajul a ajuns să nu mai fie un lux, ci o necesitate pe care o resimțim fiecare dintre noi.”
Studiile din domeniu au demonstrat că o sesiune de masaj de 20 de minute poate oferi un restart imediat, iar masajul aduce relaxare nu doar părții fizice, ci și la nivelul minții. Bolile profesionale au devenit mult mai vizibile decât în urmă cu 20-25 de ani, în condițiile în care afecțiunile spatelui, ale picioarelor sau gâtului sunt o consecință directă a protocolului de muncă, stresul fiind inamicul principal.
Nu e de mirare că multe companii se dedică astăzi să ofere propriilor angajați posibilitatea de a folosi un fotoliu de masaj la locul de muncă, sporind astfel performanțele și eficiența echipelor. Cu alte cuvinte, generațiile noi de manageri au înțeles foarte clar că trebuie atins un echilibru între muncă și starea de bine, iar pachetele salariale atractive trebuie completate astăzi de facilități și bonusuri.
„Omul nu este un robot, omul cedează la stres prelungit și activitate intensă. Așadar, ideea de a preveni astfel de situații e cel mai bun lucru pe care îl poate face un angajator. Piața muncii e un univers dinamic, își schimbă permanent regulile, așa că trebuie să ne adaptăm din mers și să anticipăm schimbările. Prioritizarea condițiilor de muncă e un lucru obligatoriu, la care fiecare manager trebuie să se gândească permanent”, mai spune Adrian Rus.
Lider pe piața europeană
În prezent, oferta de fotolii pentru masaj propusă de Komoder este foarte variată, cu o gamă de produse premium care acoperă și cele mai exigente cerințe. Mai concret, fotoliile oferite de companie sunt capabile de un masaj complex, de la prima vertebră sacrală și pâna la ultima cervicală, acoperind astfel zona cea mai predispusă la blocaje și tensiuni. De asemenea, poziția fotoliului se schimbă permanent, iar după o scanare prealabilă a dimensiunilor fiecărui utilizator, masajul poate fi efectuat în poziția „Zero gravity”, o poziție care simulează imponderabilitatea.
„Fotoliul de masaj al zilelor noastre e rezultatul a sute de ore de cercetare a morfologiei corpului uman, a mișcărilor de suprafață sau de profunzime pe care le practică un maseur profesionist. E un robot dotat cu tot ce înseamnă vârf de tehnologie și creativitate. Spre exemplu, masajul poate fi însoțit de căldură, sporindu-i astfel eficiența”, detaliază Adrian Rus.
Argumentul principal al fotoliilor de masaj Komoder e colecția de programe și tehnici de masaj, fiind vorba de masaj precum cel oriental clasic, gen shiatsu sau de masaj personalizat perfect pe așteptările utilizatorului. Komoder este astăzi lider pe piața europeană a fotoliilor de masaj, cu o activitate de 13 ani, aflându-se printre primii jucători din domeniu. În Europa, fotoliul de masaj a pătruns aproape peste tot unde cineva stă și așteaptă: în gări și aeroporturi, în anticamera doctorilor, în instituții.
La nivel de România, Komoder are showroom-uri deschise în Cluj, Constanța, Iași, Timișoara și București, iar gama sa de fotolii de masaj este aceeași în plan local și european, în țările unde este prezent (Bulgaria, Ungaria, Franța, Spania, Marea Britanie, Austria, Olanda și Italia). Până la finalul anului 2023, cifra de afaceri estimată pentru companie este de peste 10 milioane de euro, apropiată ca valoare de cifra de afaceri din 2022.
De aici înainte, în următorul deceniu, consideră Adrian Rus, industria românească a fotoliilor pentru masaj va trăi fără îndoială o dinamică a dezvoltării precum toate piețele europene. Evoluția societății e greu de prevăzut, însă e clar că lucrurile se vor schimba cu fiecare nouă generație. Rămâne de văzut dacă dinamica pieței va fi pozitivă, analizată la modul general, în plan local și internațional.
***
Despre Komoder
Prezent de mai mulți ani pe nișa de fotolii pentru masaj, retailerul Komoder este recunoscut astăzi la nivel local și internațional datorită gamelor sale de produse de lux, apreciate de public. La momentul de față, compania are 6 showroom-uri deschise în România și 13 în afara țării. Printre cele mai noi categorii de produse pe care le promovează se află fotoliile japoneze NIN. D.Core, create după un sistem revoluționar pentru masaj.