Crăciunul fără alb și roșu: despre personal branding și consecvență

1866, Harper`s Weekly Magazine publică o ilustrație alb-negru care înfățisează un bătrânel zâmbitor, cu barba albă, ușor adus de spate. Poartă patina timpului, transmite un mesaj distanțat oarecum de regulile societății actuale: ,,Un Crăciun fericit pentru toți!” și cuprinde o imagine pe care o recunoaștem cu toții astăzi: Moș Crăciun.

La scurt timp, Thomas Nast, artistul de origine germană, este acreditat ca fiind cel care a creat pentru prima dată imaginea celui cu care asociem sărbătoarea Crăciunului.

15645483_1202458906456138_386198877_n

Personajul a trecut de-a lungul timpului prin diferite forme și variații cromatice, de la mantie verde, maro sau violet, construcție mai robustă sau mai atletică, până în momentul în care Coca-Cola (1930) i-a consolidat imaginea și a stabilit vizual cum arată cel care vestește bucuria Crăciunului.

15645361_1202458933122802_505438407_n

Mă întrebam adesea de ce oamenii au nevoie de personaje, de eroi, de oameni cu puteri de orice fel care să îi reasigure că finalul este unul fericit. De un bătrân cu barbă care să culeagă toți laurii bucuriei primirii sau oferirii unui cadou. De o identitate omniprezentă, cu atitudine pozitivă care te îndeamnă la bunătate și mai puțin egoism. De cineva care să își asume meritul, zâmbind discret pe sub mustăți.

Consecvent, recompensează faptele bune și le tratează dojenitor pe cele mai puțin bune, dar are o vorbă bună pentru fiecare. Temperament masculin, ferm și abordare orientată pe proces.

Politețea, umorul, întrebările șugubețe și căldura-n grai sunt mai degrabă atuuri feminine. Le vom asocia cu femeia ce-i stă alături: doamna Claus. O prezență pe care noi am asemănat-o mai degrabă cu femeia lider a zilelor noastre: inteligentă, elegantă, condusă de spirit practic și atentă la nevoile societății din care face parte. Un echilibru firesc între analog și digital,  perfect complementară cu celebritatea bărbatului pe care îl însoțește.

În loc de epilog, aici rămâne cineva cu care poate rezonăm cu toții. Sau cel puțin noi, femeile.

By Iulia Pascal

Surse: harpweek.com, youtube.com, cityam.com