Alexandra Vamanu este unul dintre oamenii care a știut din adolescență în ce domeniu vrea să activeze: comunicare. După un parcurs academic firesc, cu studii atât în țară, cât și în străinătate, a ajuns să dea interviu la compania a cărui business development manager este astăzi: Sinaps.
Alexandra a fost primul angajat al business-ului antreprenorial condus de Mihai Iliescu, Remus Corcaci și George Rășchitor, iar echipa are acum peste 45 de specialiști, fiind una dintre cele mai mari agenții de performance din România.
Compania a crescut firesc, iar Alexandra este unul dintre punctele de echilibru ale echipei care este într-o continuă dezvoltare, iar rezultatele se văd în campania #LifeWithSinaps, unde de câțiva ani, aceștia povestesc despre mediul de lucru, clienți și viața de agenție de digital.
Povestește-ne puțin despre tine. Care este călătoria care te-a adus aici, din punct de vedere profesional?
Mă simt norocoasă să activez în domeniul în care am studiat și în care îmi doream să lucrez încă din liceu. Am început cu studii în Comunicare și Relații Publice, voluntariat într-o organizație din domeniul comunicării și un internship în copywriting la o revistă de timp liber. Apoi am studiat Managementul Comunicării un semestru în Gent, Belgia, și am continuat cu un master în Marketing și Comunicare în Afaceri.
În timpul masterului îmi doream să experimentez viața într-o agenție de marketing și am fost la interviu la Sinaps. Mai puțin de o oră de discuții a fost suficient pentru a deveni primul angajat, să număr deja aproape 7 ani în agenție și să țin aproape câteva relații remarcabile.
Traseul parcurs din ziua 1 și până astăzi mi-a dat ocazia să dezvolt și să mă dezvolt, de la Copywriter la Account Manager, Team Leader pe Account Management, apoi Vânzări și Manager al departamentului de vânzări.
Patruzeci și cinci de oameni mai târziu, sunt încă aici și caut să am un impact pozitiv și în echipa de Management.
Ne poți spune câteva momente cheie din viața ta profesională, care ți-au rămas întipărite în memorie?
Discuțiile cu fondatorii în primul meu an din Sinaps vor rămâne mereu la loc de cinste.
Am fost martoră la evoluția companiei de la început și am resimțit pe propria piele toate provocările, dar și reușitele întâmpinate. Cel mai important este că am văzut implementată o viziune, cum a crescut un business, cum s-au dezvoltat oameni și cum poți transmite mai departe know-how și valori.
Cum arată o zi din viața ta la Sinaps? Care au fost unele dintre cele mai mari provocări având în vedere perioada prin care trecem și cum le-ai depășit? Dar cele mai plăcute activități?
Cele mai mari provocări au fost și cele mai importante realizări. De la a pune bazele mai multor departamente, la experiența pandemiei și, în cele din urmă, la procesul dureros de a mă îndepărta de operațional, toate sunt marcate de un efort pentru a căuta mereu soluții.
Asta mă menține activă și angajată într-un proces de învățare continuă. Din acest motiv, o zi productivă din viața mea la Sinaps înseamnă să bifez soluții cu efecte pe termen lung și să fac un mix bun între oameni și business.
Cum te vezi pe tine în poziția de leader? Un manager al cifrelor și al procedurilor sau unul care se ghidează după instinct?
Sunt un mare fan al procedurilor și al analizelor pe cifre. Folosite corect, nu pot decât să ne ușureze viața în orice fel de proces, fie că vorbim de înrolare de oameni, monitorizare și evaluare, planificări de dezvoltare etc.
Experiența cu oamenii, atât intern, cât și cu clienții, m-a învățat, însă, că uneori există discrepanțe între cifre și nevoile lor reale. Dacă analizăm doar din perspectiva cifrelor riscăm să avem în final câteva piese lipsă din puzzle.
După câțiva ani buni de activare în acest domeniu, ce crezi că ar putea fi îmbunătățit la industria din care faci parte, din perspectiva ta?
Mi-ar plăcea să văd lucrurile făcute mai așezat și o deschidere mai mare din partea oamenilor. De la site-uri bine puse la punct înainte de a demara procesul de promovare, la stabilirea unor obiective de business și la estimarea necesarului pentru a le atinge.
E foarte important, de asemenea, ca într-o piață în care există concurență aproape pe orice domeniu, să poți vedea punctele forte și cele slabe ale business-ului. De aici nu poți decât să fii motivat să îți îmbunătățești punctele slabe sau să fii asumat și să le accepți, punând în focus calitățile.
Ce sfaturi le-ai da tinerilor care vor să activeze în zona de digital? Care sunt trei reguli de bază pentru un început promițător?
Nu m-aș limita la un număr de reguli sau exprimări de genul „5 pași pentru a deveni milionar”, dacă ar fi atât de simplu, ar exista doar business-uri de succes și agenții de turism aglomerate.
În schimb, cred că există câteva etape și, ca în orice domeniu, e nevoie de pregătire, de angajare într-un proces lung de cunoaștere și de strâns informații: de la resursele necesare, de unde le poți obține și până la planul de dezvoltare etapizat.
O altă provocare este să știm obiectiv cum ne poziționăm, oricât de atașați suntem și să cunoaștem motivația reală pentru care suntem în acest domeniu.
Cine este Alexandra în afara companiei? Cum se îmbină pasiunile tale cu domeniul în care activezi?
Îmi doresc să fiu mereu conectată la domeniul în care activez și să mă dezvolt, motiv pentru care de cele mai multe ori conținutul consumat din cărți sau social media se suprapune cu acesta.
Atunci când nu vizează job-ul, cel mai probabil fac binging pe Netflix, desenez și ascult muzică sau citesc cărți și articole din domeniul psihologiei.
Dacă te-ai putea întoarce în trecut, sunt decizii pe care ai prefera să le schimbi?
Mă raportez la ce se poate face. Dacă nu mă pot întoarce în trecut, nu voi irosi resurse pentru a mă gândi ce aș fi schimbat, dar pot în schimb să înțeleg ce a funcționat, ce nu și să-mi iau lecțiile pentru noua călătorie.
Care este lucrul care te motivează să nu renunți și poate chiar să muncești din ce în ce mai mult pentru a îți atinge obiectivele propuse?
Dorința de a evolua. Dacă la o autoevaluare periodică am același set de cunoștințe, gravitez în jurul aceleiași decizii și nu progresez e un red flag și un semn că e necesară o reconfigurare.
Responsabilitatea față de cei din jur, colegi și clienți reprezintă o altă motivație. Ne asumăm relații și parteneriate pentru care avem responsabilitatea de a le face să evolueze.
Care este cel mai important lucru pe care l-ai învățat în 2021?
Câteva luni de provocări te pot crește cât câțiva ani la un loc.
Ce gânduri ai acum la început de an? Ce planuri ai atât pe plan personal, cât și profesional?
Să atrag și să dezvolt oamenii potriviți, să cresc departamentul de vânzări și să transmit mai departe aceleași valori pe care mi le-am însușit când am ajuns aici. Pe plan personal, mâncat sănătos, sport și mai mult timp dedicat pentru oamenii dragi.
Fast question:
Mentorul tău în business: George Rășchitor, CEO-ul agenției.
Tocuri sau flat shoes? Both, please!
Activitatea ta favorită pentru a te recrea: Binge-watching.
Ultimul lucru pe care îl faci înainte să adormi este: Shortlist cu lucrurile pentru care sunt recunoscătoare.
Rutina ta de dimineață este: Cafea în pat, rețele de socializare și Google Calendar.