Daniela Vișinescu este fondatoarea MAAM, singurul producător român de articole de îmbrăcăminte compresive folosite in perioada postoperatorie, certificat în proiectarea și producția de articole de îmbrăcăminte compresive specializate.
MAAM a fost fondat în 2007, atunci când în piață se simțea o nevoie de astfel de articole, iar pentru Daniela proiectul a însemnat intersecția dintre expertiza medicală și pasiunea sa pentru business. MAAM este o afacere de familie, Daniela împreună cu soțul său reușind să dezvolte compania, care la momentul actual acoperă 80% din piața de articole textile medicale post-operatorii din România și are prezență în peste 20 de țări, la nivel internațional.
Daniela ne-a povestit despre începuturi, momente grele și strategii de business, despre misiunea MAAM, cum arată brandul în prezent și cum au reușit să îl dezvolte, dar și despre planuri de viitor ale companiei.
Daniela, cum ai decis să pui bazele MAAM? Care este povestea acestui brand?
Povestea începutului este foarte frumoasă pentru că e simplă și s-a întâmplat în 2007.
La vremea aceea lucram la o firmă care distribuia aparatură medicală, iar Dr. Constantin Stan, cu care colaboram deja de vreo 5 ani, m-a întrebat intr-o zi de toamnă dacă vreau să fac bustiere medicale – răspunsul meu a fost da. Nevoia era ca, după operațiile de chirurgie plastică și estetică, cineva să se ocupe de întrebările și de toate căutările pacientelor – iar cele două branduri de pe piață cumva nu acopereau toată gama de servicii.
De la răspunsul meu și până la prima bustieră pe care domnul doctor a cumpărat-o au trecut câteva luni bune, iar relația noastră profesională a rămas neschimbată.
Numele brandului MAAM a apărut peste câțiva ani, atunci când am vrut să ne extindem internațional și ne-am dat seama că nu este suficient să fim bustieremedicale.ro.
Cum te-a ajutat profesia de medic în construirea MAAM? În contrast, cum te-ai adaptat la viața de antreprenor?
Faptul că am terminat facultatea de medicină m-a ajutat de-a lungul timpului, nu doar la început, să înțeleg mai bine cerințele doctorilor. Cred că acesta este și marele nostru avantaj – că backgroundul meu medical asigură funcționalitatea produselor noastre.
Nu cred că a fost vorba despre o fază de adaptare, pentru că eu lucrasem ca medic doar 1 an imediat dupa terminarea facultății, ca apoi să încep să tatonez mediul antreprenorial. Și când am început acest business eram atât de fericită cu ceea ce făceam încât nu am simțit că fac un efort, totul a venit de la sine. MAAM înseamnă intersecția între expertiza mea medicală și pasiunea pentru antreprenoriat.
Care au fost primele obstacole pe care le-ai întâlnit în călătoria antreprenorială? Cum le-ai depășit și ce lecții ai învățat?
Au existat numeroase provocări de-a lungul anilor, cum este și firesc, dar îmi vine în minte un moment definitoriu, din anul 2010. La doi ani după debutul crizei financiare, ne-am confruntat cu insolvența din pricina unor amânări ale taxelor către stat. Perioada de insolvență, care s-a întins până în 2014, a fost una dificilă pentru noi ca business, dar am fost susținută de oameni dragi din jurul meu care au pus umărul moral la depășirea acestei perioade.
Am reușit să trecem peste acest obstacol cu răbdare, dar și cu umor, căci administratorul financiar căruia îi predasem actele ni le-a pierdut… În întreaga sa carieră nu întâlnise încă o situație în care o firmă să reușească să iasă din insolvență.
Cum ajută în mod concret produsele MAAM? Dar dincolo de funcționalitate, cum contribuie acestea la starea de bine a pacienților?
Produsele compresive utilizate în urma intervențiilor de chirurgie plastică și estetică contribuie semnificativ la recuperarea postoperatorie, prin proprietățile lor compresive menite să prevină acumularea de lichide în zona operată.
Se întâmplă ceva foarte interesant în această stare de bine a pacientelor, și aici mă gândesc la pacientele care au operație de augmentare mamară, pentru că imediat postoperator multe dintre paciente se trezesc din anestezie direct cu bustiera pe ele. Și asta înseamnă că destul de repede noul „look” este asociat și cu bustiera de la noi – multe dintre ele povestesc că în timp dezvoltă o relație de „prietenie” cu produsul pentru că le oferă siguranță. Siguranța este cel mai des cuvânt pe care îl auzim de la paciente, dar se mai adaugă și confortul, susținerea, încrederea și estetica. Și de aici până la a apărea starea de bine e doar un pas. De fiecare dată ne-am gândit atât la funcționalitate, cât și la partea estetică, la frumos. Ceva ce acoperă toate cerințele de compresie, dar și nevoia pacientelor de a se simți frumoase într-o perioada dificilă, de vindecare.
Produsele MAAM sunt livrate în peste 22 de țări din Europa, SUA, Orientul Mijlociu și Africa de Nord. Cum simți astăzi, privind în urmă, aceste rezultate?
Simt recunoștință și bucurie pentru realizările noastre și cred că am devenit un brand puternic pentru că ne-am dorit să fim mai buni în fiecare zi. Începutul extinderii internaționale a fost timid, dar din anul 2016, din momentul în care Marius, soțul meu și directorul de vânzări MAAM, s-a alăturat echipei, dezvoltarea s-a întâmplat destul de repede, asta și pentru că Marius are background în relații internaționale și o experiență relevantă în acest sens.
Care au fost strategiile de business care au condus la această dezvoltare a brandului?
Strategia de business este cea mai simplă și practică strategie existentă: să avem un produs excelent și să dezvoltăm parteneriate de lungă durată construite pe încredere reciprocă și respect (în țară, internațional, dar și în interiorul echipei noastre). Noi am putut să dezvoltăm brandul nu doar pentru că avem produse cu o calitate înaltă, dar și pentru că lucrăm cu furnizori buni și cu tradiție, atât din țară, cât și din Europa. Primul atu al companiei pe care vreau să-l menționez este echipa cu care lucrăm. Am deschis atelierul în 2009 și încă avem oameni care lucrează cu noi din acei ani.
Avem o echipă foarte puternică la producție, formată din oameni foarte bine pregătiți, și de la început ne-am concentrat să avem echipa de vânzări selectată pe principii de calitate umană, de empatie, cu care facem diferența.
Care a fost investiția inițială în acest proiect? Cum arată acesta în cifre, astăzi, la peste 15 ani de la lansare?
Investiția inițială a fost destul de mică la începuturile noastre, nu facem parte din categoria de antreprenori care au fost ajutați de familie și nici din cea la care statul a pus umărul. În anii de început, pentru că Marius era într-o poziție de top în cadrul unei mari companii, reușeam cu ajutorul lui să plătesc angajații. Cifrele de astăzi sunt publice, pot fi accesate oricând, dar pot să vă spun că noi am crescut organic, sănătos și suntem fericiți cu rezultatele noastre prezente.
De curând, MAAM a lansat prima colecție de lenjerie, în colaborare cu Andreea Bădală, devenind prima și singura companie din lume care vine în sprijinul clientelor cu acest tip de lenjerie pentru stadiul III al recuperării post-operatorii. Cum a fost primită colecția de clientele voastre?
Această colecție a încununat un proces pe care noi îl aveam deja în derulare – încă de la începuturile noastre, am fost atrasă de zona de lenjerie intimă specifică după operația de augmentare mamară. Colaborarea cu Andreea a adus această etapă a procesului de recuperare, denumită de noi etapa a treia, la nivel de artă. Andreea Bădală este un artist complex și complet, iar colecția făcută pentru noi nu doar că ne-a bucurat clientele și ne-a dat un boost de încredere, pentru mine personal a însemnat o creștere personală și mă simt binecuvântată că o trăiesc. Este un privilegiu să lucrezi cu Andreea!
Când și cum ai hotărât să creionezi proiectul MAAM Beauty? Cum reușești să îmbini toate aceste roluri?
MAAM Beauty a apărut în contextul în care am dorit să creăm un spațiu intim, în care putem să consiliem adecvat pacientele care doreau să vină să probeze produsele noastre. Astfel, am decis să deschidem un showroom în centrul orașului, în Piața Charles de Gaulle. Și pentru că spațiul de acolo ne permitea să avem și acest centru de frumusețe, am hotărât că e momentul să ne extindem activitatea.
Iar acum vă pot spune cu certitudine că urmează să mai aflați și despre alte extinderi ale activității noastre! Nu știu dacă am mai multe roluri, poate că așa pare, dar principalul meu rol profesional este să susțin și să coordonez echipele cu care lucrez, pentru că dacă oamenii știu și simt că sunt tratați corect și cu respect, cu înțelegere și empatie, atunci ăsta nu mai e rol, e doar o parte din viața mea.
Știm că ești pasionată de tot ceea ce înseamnă beauty. Cum ne putem valorifica cu adevărat frumusețea? Ce sfaturi le oferi celor care trec pragul clinicii?
Da, îmi place tot ce înseamnă industria de beauty și nu numai. Îmi dă energie și îmi creează bună dispoziție să îmi petrec timpul în locuri calme, calde și care îmbină frumosul cu necesarul. Beauty nu înseamnă doar proceduri. La noi înseamnă și locul în care vii să ne vedem, și ceaiul pe care îl bem împreună, și conversația pe care o putem crea și susține, și personalul care este atent și pasionat de ceea ce face.
Frumusețea se află în ochii noștri, așa suntem toți atunci când ne uităm unii la alții sau la noi înșine și ne privim cu blândețe, înțelegere, respect. Și câteodată măcar cu iubire. Vă încurajez să ne treceți pragul și să ne împărtășiți cum vă simțiți după!
Care sunt cele mai solicitate tratamente sau proceduri ale clinicii?
Cel mai des în clinică se fac procedurile de hidratare ale pielii. Avem o gamă largă de produse pe care le folosim. La mare căutare sunt și procedurile care implică toxina botulinică sau acidul hialuronic, dar și tratamente de curățare și întreținere lunară.
Care sunt planurile de viitor, în ceea ce privește întreg universul MAAM? Dar dacă vorbim despre tine, ca profesionist?
Așa cum vă spuneam deja, avem planuri concrete pentru a extinde portofoliul produselor MAAM, chiar și servicii noi. Vom continua colaborarea cu Andreea Bădală și abia aștept să vedeți ce vă pregătim. Continuăm să ne extindem rețeaua de distribuitori internaționali. Dar poate cel mai important și ambițios plan al nostru este construirea, în următorii 2 ani, a noului nostru sediu de producție și birouri, o clădire modernă dotată și utilată la ultimele standarde, ce ne va permite dezvoltarea capacităților de producție.
Pentru mine, anul 2024 a început cu o muncă asiduă pentru a mă cunoaște așa cum sunt în momentul prezent, pentru că asta îmi dă posibilitatea să fac și mai multe lucruri pentru alții. Orice prag de creștere profesională pe care l-am avut de-a lungul anilor a venit în momentul în care am fost atentă la mine și la nevoile mele!
Care sunt lucrurile care te împlinesc la nivel personal? Ce faci în timpul tău liber astfel încât să fie unul de calitate?
Am reușit de-a lungul timpului să păstrăm un echilibru, câteodată fragil, între viața personală și cea profesională. Fiind un business de familie, aceasta poate părea la un moment dat copleșitor, dar eu m-am bucurat tot timpul de faptul că acest lucru are multe avantaje. Călătorim impreuna dar de multe ori plec si singura în locuri minunate sau cu grupuri de femei, iar asta mă conectează cu energia naturală și atât de frumoasă a femeilor din jurul meu.
Am câteva obiceiuri zilnice nenegociabile care mi-au devenit aliați în starea mea de bine, cum ar fi meditația, sportul, mâncarea gătită, cititul, ieșitul în natură cu fiecare ocazie apărută. Timpul meu devine și mai important în special când stau de vorbă cu cei doi băieți ai noștri, pentru că nu găsesc nimic mai frumos în lumea asta decât atunci când ne privim în ochi și ne conectăm la inimile noastre. Fiul cel mare, Călin, lucrează cu noi deja, iar Matei este în clasa a 9-a la ICHB.
3 cuvinte care te caracterizează: perseverență, conectare, prezență
Cel mai frumos lucru pe care ți l-a spus un pacient: că este fericită că a ajuns la noi și ne-a cunoscut
Ceai sau cafea? – Ceai
Desertul favorit: orez cu lapte
Ultimul lucru pe care îl faci seara, înainte de culcare: îmi vizualizez ziua și îmi aleg cel mai important moment al zilei pentru care sunt recunoscătoare
Credit foto: Sabina Costinel, David Dorohoianu
–
Editor: