„Departamentul de HR creează un echilibru între dorințele angajaților și obiectivele companiei” | Denisa Popescu, HR Manager Majorel România

Denisa Popescu este HR Manager în cadrul Majorel România, activând în domeniul resurselor umane de peste 13 ani. Alegerea domeniul a venit în urma unei reconversii profesionale, despre care spune că a fost cea mai bună alegere.

Am intervievat-o pe Denisa în contextul schimbărilor pe piața muncii și implicit a industriei de HR. Ne-a vorbit despre tendințele în domeniu, printre care se numără atenția către bunăstarea angajaților, umanizarea relației dintre angajat și manager și perfecționarea muncii hibrid, menționând că, în viziunea ei, schimbările sunt necesare pentru evoluția unei companii.

Despre calitățile necesare unui om de HR, despre provocările cu care aceasta se confruntă, despre recrutare, retenție și dorințele angajaților în 2023, ne povestește Denisa, în interviul următor.

 

Denisa, cum ai ajuns să lucrezi în domeniul resurselor umane? Cum ți-ai descrie parcursul profesional?

 


De când mă știu, am lucrat și lucrez înconjurată de oameni, activitate ce îmi aduce cea mai mare bucurie, și acest lucru a contribuit la reconversia mea profesională. După finalizarea Facultății de Finanțe, Bănci și Contabilitate am decis să călătoresc și să acumulez experiență. Pe parcursul experienței mele în UK am urmat cursurile CIPD și după calificare am început să pun în practică informațiile acumulate în domeniul resurselor umane.

Pot spune că a fost cea mai bună alegere a mea în ceea ce privește partea profesională, dovadă că după mai bine de 13 ani activez încă în domeniul HR.

 

Cum este să lucrezi în departamentul de HR al unei companii de dimensiunea Majorel? Cum arată o zi petrecută la birou? 

 

Fiecare zi petrecută la birou este în stil Majorel și anume cum spunem noi Major fun, intensive activity and rewarding, cu schimbări și provocări transmise de către cei 10 clienți. Ne asigurăm că livrăm cel mai bun suport din dorința de a oferi un sustainable business at all levels.

 

Care sunt cele mai mari provocări pe care le întâmpini, având în vedere numărul mare de angajați și dispersia companiei în mai multe orașe?

 

Gestionarea numărului mare de angajați nu este chiar o provocare, ceea ce numesc eu o adevărată provocare este conectarea la obiectivele de dezvoltare a companiei într-un ritm destul de alert și într-un timp record. În general echipele noastre sunt impulsionate de ambiția de a atinge mereu țelul propus, în această manieră într-un singur an numărul nostru de angajați s-a dublat și suntem în continuă expansiune.

 

Se spune că managerul HR este un „om al oamenilor”. Ce calități consideri că nu trebuie să îi lipsească acestuia?

 

Oricărei persoane din domeniul HR, cred eu, nu ar trebui să îi lipsească încrederea în oameni, entuziasmul, creativitatea și flexibilitatea în toate acțiunile pe care le va urma. Totodată, aș menționa deschiderea de a încerca ceva nou și de a acorda posibilități de dezvoltare tuturor.


 

Recrutare vs. retenție a angajaților. Care proces este mai dificil, din punctul tău de vedere? Ne poți oferi o serie de sfaturi pentru acestea, de care să țină cont antreprenorii sau managerii unor companii?

 

Pentru mine personal, ambele procese sunt foarte importante, cu toții știm că ele sunt motoarele principale ale unui business. 

Recrutarea trebuie să fie bazată pe un proces bine organizat, transparent și focusat pe setul de competențe și skill-uri ale fiecărui candidat, pentru a ne asigura că acesta se potrivește perfect cu valorile companiei.

Iar retenția ar trebui să se bazeze pe un pachet de beneficii creionat în urma sesiunilor de feedback și Round Table Talks de unde obținem cele mai valoroase reacții ale angajaților noștri.

 

Ce schimbări în domeniu au adus ultimele evenimente la nivel mondial, în ceea ce privește angajatorii? Cum se pot acestea fructifica?

 

Ultimele evenimente au avut un impact destul de puternic asupra tuturor, atât asupra angajatorilor, cât și asupra angajaților, însă în acest context compania noastră a dat dovadă de adaptabilitate într-un timp rapid. A trebuit să găsim soluții și să implementăm noi proceduri pentru a ne asigura continuitatea activității fără riscuri.

Modul de lucru remote a fost o schimbare majoră care a venit atât cu avantaje, cât şi cu dezavantaje. La capitolul avantaje, se numără flexibilitatea crescută în ceea ce privește alegerea locului din care lucrezi sau economia de timp necesar deplasării la birou. Cu toate acestea, mulți dintre colegi ne-au mărturisit că au resimțit un dezechilibru între viața profesională și cea personală.

Atât timp cât privim schimbările ca fiind o parte naturală și necesară a evoluției unei companii, dar și la nivel personal, avem numai de câștigat. În departamentul nostru trebuie să fim atenți la oameni, să înțelegem nevoile lor reale și să propunem soluții viabile pentru organizație, astfel încât să creăm un echilibru cât mai bun între dorințele angajaților și obiectivele companiei.

 

Dar pe de cealaltă parte, ce își doresc angajații de la un potențial angajator în 2023?

 

În prezent ne raportăm la două categorii de angajați: cei ce desfășoară activitate la sediu sau hibrid și cei ce desfășoară activitate remote. Angajații care lucrează în modul hibrid își doresc un mediu de muncă plăcut, comunicare eficientă și transparentă cu superiorii, iar cei remote apreciază flexibilitatea și oportunitățile de carieră nou create în acest format.

 

Cum arată la momentul actual industria HR de la noi din țară?

 

Ultimii ani au schimbat modul în care lucrăm și nevoile individuale ale angajatorilor, cât și ale angajaților și au generat noi tendințe în industria HR.

Pe primul loc aș plasa focusul pe bunăstarea angajatului, iar acest lucru ne-a condus spre investirea în programe care să îmbunătățească sănătatea fizică și mintală a angajaților noștri. Începând cu anul 2020, inițiativele de wellbeing au devenit o prioritate pentru noi.

În al doilea rând, se simte nevoia de a umaniza relația dintre angajat și manager, iar acest aspect joacă un rol important în companie, mai ales în modul de lucru remote.

În al treilea rând, perfecționarea muncii hibrid. Modul de lucru hibrid rămâne și în 2023 soluția de mijloc, ce echilibrează munca remote și munca la birou. De aceea, vom continua să propunem soluții care să mulțumească atât organizația, care își dorește ca angajații să rămână conectați la cultura organizațională, cât și angajații, pentru care libertatea de a alege de unde și când lucrează este primordială.

 

Povestește-ne despre Denisa, cea din timpul zilelor de weekend și de vacanță. Care sunt pasiunile tale?

 


Cum bine știm cu toții, hobby-urile sunt activitățile ce pot crea și modela abilitățile unei persoane, iar prin intermediul lor chiar poți descoperi personalitatea celui cu care interacționezi, ceea ce te poate ajuta în carieră. De ceva vreme am descoperit arta ceramicii ce îmi oferă o stare de bine, bucurie și entuziasm și mă bucur de fiecare dată când un nou obiect creat de mine își găsește „stăpânul”, pentru că îmi place tare mult să dăruiesc și să aduc bucurie celor dragi.

 

Tocuri sau flats? – Tocuri la birou și flats în timpul liber

Cartea de pe noptieră: Flow de Mihaly Csikszentmihalyi și Arta fericirii de Christophe Andre

3 cuvinte care te caracterizează: veselie, optimism și devotament

Destinația favorită de vacanță: Cea mai grea întrebare de până acum. Mă bucur de fiecare destinație ivită.

Note to self: Nimic nu este imposibil sau dificil nu înseamnă și imposibil / Frica limitează creativitatea și succesul / Fericirea este cu mine mereu

 

Editor: