Dragoș Butufei, Fondator Doctor Tom și creator de concepte unice pentru companii: „Cu oamenii potriviți alături, poți muta și munții din loc.”

Dragoș Butufei, Fondator Doctor Tom și creator de concepte unice pentru companii, crede cu adevărat în importanța sinergiei pre– și postnatale în interiorul organizațiilor. După o experiență îndelungată de lucru în mediul corporate și în industria sănătății, el a pus bazele brandului Doctor Tom, care, pe de o parte, oferă kituri cu produse premium pentru nou-născuți, integrând acest beneficiu în cultura de compensații și beneficii a organizațiilor, iar pe de altă parte, oferă servicii integrate de marketing și management.

În lucrul direct cu echipe din multinaționale, Dragoș a observat cât de importantă este colaborarea, așa a și decis ca Doctor Tom să închege sinergia dintre angajor și angajat în unele dintre cele mai importante momente din viața unui om.

Oamenii merg după oameni. La fel cum pacientul își urmărește medicul.

El are convingerea că modul cel mai sănătos de funcționare al unei organizații este prin sinergii, de la nivel de board până la nivel de execuție. Sinergia din echipă face ca mecanismul de funcționare al organizației să deruleze activitatea într-un flux eficient – în colaborare, în management participativ.

Mi-a povestit mai multe despre cum poți să dezvolți sănătos și pe termen lung sinergii în interiorul unei echipe în această discuție.

Care sunt aspectele tangibile prin care simți că se face observată, din exterior, o echipă corporate care funcționează și lucrează bine împreună?

Aspectele tangibile prin care simt că se face observată o echipă corporate care funcționează și lucrează bine împreună sunt reflectate de rezultatele comune ale echipei/proiectelor în/din care membrii fac parte/sunt implicați.

Care sunt primele și cele mai periculoase paliere pe care se face simțită lipsa sinergiei într-o asemenea echipă?

Lipsa sinergiei din echipa se observă din starea de spirit sau cultura echipei respective.

Oamenii fac lucrurile să se întâmple. Indiferent de pălăria pe care angajatorul o poartă. Indiferent de rol/poziție/nivel ierarhic sau piramidal din structură.

Dacă privesc definiția ușor medicală a sinergiei, aceasta reprezintă o asociație. Asociația mai multor organe sau țesuturi cu scopul comun de a îndeplini aceeași funcție.

Din punct de vedere corporate, sinergia are în vedere obținerea unui rezultat comun cu o eficientizare de mijloace. Această eficientizare și colaborare este dată de membrii echipei.

Care sunt cele mai mari provocări cu care se confruntă companiile și angajații în perioada prenatală? Dar în perioada postnatală?

Asistăm cu toții la o perioadă destul de dură din punct de vedere economic și lipsită de predictibilitate. Natalitatea în scădere la nivel global afectează direct și indirect tot ce se întâmplă în jurul nostru.

Am observat în rândul companiilor cu care m-am intersectat în ultimii ani provocări cu care angajații și angajatorii se confruntă în aceste momente unice din viața oamenilor următoarele: alegerea și oferirea de experiențe pe măsură.

Perioada prenatală și cea postnatală este cea mai sensibilă pentru viitorul părinte.”

Angajatorul își dorește să îi ofere viitorului părinte o paleta de beneficii cât mai variate. Angajatul își dorește să acceseze cel mai bun produs sau serviciu pentru minunea vieții lui.

Căror nevoi de-ale companiilor răspund aceste kituri cu produse premium pregătite special pentru viitorii părinți?

Fiecare client companie beneficiază de concierge order și astfel reușim să oferim împreună cele mai frumoase experiențe viitorilor colegi din organizație.

Mare a fost bucuria când am primit feedback-uri de creștere a engagementului și de happy new life direct de la viitorii părinți. În intimitatea spațiului lor, cu cele mai bune gânduri din partea angajatorului.

Care sunt cele mai importante criterii pe care le ai în vedere atunci când faci selecția brandurilor premium pe care le incluzi în kiturile pentru nou-născuți?

Doctor Tom a început activitatea pornind de la dorința de a oferi educație pentru sănătate alături de branduri premium internaționale. Nișate sau cu prezență globală.

Criteriile pe care le-am avut în vedere atunci când am făcut selecția au avut la bază discuțiile și întâlnirile cu experți din industrie, medici obstetricieni, ginecologi, pediatri, dermatologi.

Mi-am dorit să pot să ofer viitoarelor generații acces la educație pentru sănătate și prin prisma ecosistemului Doctor Tom. Cu toate beneficiile pe care le poți avea.

Kit & Kin este brandul de scutece hipoalergenice cu cele mai multe acreditări din acest moment. Este oficial B Corp Certificat din 2022. Asta înseamnă că sunt îndeplinite cele mai înalte standarde de performanță socială și de mediu. Kit & Kin a dezvoltat cel mai acreditat scutec ecologic de pe planetă: inclusiv FSC, Allergy Certified și Dermatest.

Skinhaptics studiază știința atingerii. Produsele din portofoliu sunt recomandate de Institutul Curie din Paris și pacientelor care urmează un protocol de tratament pentru cancerul la sân. Sunt produse în Franța, cu ingrediente naturale, 100% Yuka.

Ergobaby este pionier în confortul și ergonomia sistemelor de purtare. A apelat la ajutorul profesioniștilor medicali și din mai multe arii de pe mapamond pentru suport la analizarea produselor prin procesul de dezvoltare. Soluțiile ergonomice sunt cele mai sănătoase.

Cum crezi că pot contribui campaniile de promovare a bunăstării angajaților la crearea unei culturi organizaționale mai empatice și mai incluzive?

Prin prisma experienței profesionale acumulate, putem gândi împreună campanii strategice și concepte personalizate de dezvoltare de business. Astfel de decizii și proiecte strategice pot crește engagementul, eficiența și randamentul.

Prin prisma conceptului și a notorietății brandurilor selectate, putem să mergem și în direcții de CSR și ESG. Astfel, pot fi îmbunătățite dorința de a face mai bine și mai bun, atât în rândul organizațiilor, cât și în rândul oamenilor din organizații.

Concret, ca să poți contribui este necesar să participi. Să poți să participi e necesar să îți dorești. Doctor Tom pentru asta a fost creat. Să ne facem lumea noastră mai bună.

Care sunt cele mai importante nevoi pe care angajații își doresc să simtă că organizatia în care activează profesional le îndeplinește pentru ei, astfel încât ei să fie în siguranță la locul de muncă și în perioada pre– și postnatală?

Am observat în perioada de după pandemia de COVID-19 că omul și-a schimbat preferința de mod de lucru, de consum, de criterii de alegere, de percepții.

Am identificat cele mai importante nevoi pe care oamenii din organizații au ajuns să le aibă:

– Implicarea organizației și în momentele importante din viața omului.

– Să simtă cu adevărat că acelor companii în care lucrau le pasă de ei.

Așa cum spuneam anterior, în momentul în care îți pasă și îți dorești, găsești și resurse.

Care sunt principalele aspecte pe care le consideri esențiale în elaborarea ghidurilor de educație și a conceptelor personalizate oferite de Doctor Tom?

Colaborarea cu experți din domeniu, KOL’s, implicarea în diverse ecosisteme din țară și străinătate. Prin simplul fapt că ai acces la informație din sursă avizată, cred că acesta este cel mai sigur mod de a fi ajutat.

Care sunt factorii cheie care contribuie la o sinergie de succes în echipă?

Managementul participativ. Dorința de colaborare.

Îmbunătățirea sinergiei din echipă pornește de la proiecte personalizate, nișate, de analiză și direcție strategică.

Îți dau un exemplu concret de feedback privind sinergia colaborării și a implementării în organizație, aprobat de către HP CE Marketing & Communication Team:

„La HP, dorim să creăm un mediu prietenos pentru părinți și să sărbătorim această experiență minunată împreună cu proaspetele mămici și tătici. Pentru că la HP credem în sustenabilitate, în colaborare cu Doctor Tom, am ales să le oferim colegilor noștri un kit Premium multibrand Baby kit care conține 7 produse, organice și prietenoase cu mediul.

Kitul oferit de Doctor TOM a reușit să ne satisfacă așteptările în ceea ce privește calitatea și sustenabilitatea produselor, dar și în ceea ce privește produsele la îndemână pentru proaspeții părinți. De când am lansat această inițiativă în București, am primit un feedback pozitiv din partea proaspeților părinți, crescând implicarea angajaților noștri cu fiecare kit livrat.”

Care sunt așteptările tale cu privire la impactul acestui concept în viitorul mediului corporate și în viața angajaților?

În ceea ce privește așteptările cu privire la impactul acestui concept în viitorul mediului corporate și în viața angajaților, pot spune doar că împreună putem să contribuim la viitor.

Să conștientizăm cât de important este să prevenim, să ne gândim cu adevărat la generațiile viitoare și la tot ce facem și lăsăm în urma noastră.

_

Editor: Carina-Marisa Cichi