Empatia în afaceri: „Produsele de succes sunt cele care reflectă cel mai bine nevoile clientului”

Empatia este abilitatea de a recunoaște, percepe și a simți direct emoțiile celorlalte persoane, cu alte cuvinte capacitatea de a ne pune în pielea celuilalt. În afaceri, empatia este foarte importantă deoarece rezultatele bune nu pot fi susținute fără a înțelege nevoile, problemele, dar și lipsurile cu care se confruntă clienții.

Beni Cuc, manager la Minus Gluten, cel mai nou delivery deschis pe piața din Cluj, ne povestește despre ingredientul de nelipsit al unei afaceri bine gândite: empatia.

Cum a luat naștere brandul Minus Gluten?

Ideea unei bucătării în care mâncarea să fie 100% fără gluten a fost, defapt, produsul empatiei noastre față de acea categorie de consumatori, atât de neglijată în România – cei cu intoleranță la gluten și cei care au boala numită celiachie.

Pe piața din Cluj, dar și în țară, nu există restaurante care să aibă propriul meniu cu mâncare fără gluten, așa că am venit în sprijinul acestei categorii de oameni care doresc să elimine glutenul din alimentație. Aceste persoane suferă adesea deoarece, un lucru banal cum e mâncatul în oraș, este o provocare extrem de mare, ei neavând încredere că mâncarea pe care o vor servi nu a fost contaminată cu gluten. Ceea ce ne recomandă nu este doar faptul că gătim fără gluten, ci și gustul unic obținut prin intermediul combinațiilor inedite de ingrediente.

Cum înțelege echipa Minus Gluten empatia în afaceri?

Tot ceea ce am devenit până astăzi este practic rodul empatiei, a înțelegerii consumatorilor noștri, astfel încât să le putem oferi o experiență culinară deosebită și diferită de altele pe care le-au încercat. Valorile brandului nostru sunt bazate pe deschidere, ascultare, observare și bineînțeles, empatie față de clienții noștri. Promovăm un mediu în care feedbackul este apreciat și de aceea ne încurajăm mereu clienții să ne spună cum am putea să ne îmbunătățim produsele și serviciile. Fiindcă suntem conștienți că produsele de succes sunt cele care reflectă cel mai bine nevoile clientului, ne punem creativitatea în joc pentru a inova mereu, cu scopul de a fi mereu relevanți pe o piață în care consumatorii devin tot mai selectivi.

Care crezi că sunt obstacolele în calea unei astfel de abordări în afaceri?

Empatia presupune exercitarea unui anumit efort în direcția înțelegerii celor care îți sunt clienți. De multe ori, pentru a înțelege perspectiva lor trebuie să pui deoparte propriul tău punct de vedere, chiar și atunci când acesta este foarte diferit. Cred că atunci când se depășește această barieră, rezultatele sunt foarte mari și au un impact pozitiv asupra businessului, afectând considerabil rata de retenție a clienților.

Sursa foto: Minus Gluten