Influencers, content creators: raw, honest and true. By Dumitrița Mihai, moderator panel

Dumitrița Mihai este trainer, digital marketer și, mai presus de toate, cum îi place ei să spună, un om fericit care este captivat de tot ceea ce înseamnă digital.

Cu o experienț̦ă de peste 7 ani în branding, digital marketing și social media strategy, este omul din echipă care preia întotdeauna inițiativa.

Ea îmbină armonios dorința de a depăși cât mai multe provocări cu entuziasmul care îi impulsionează echipa.

Anul acesta, Dumitrița a moderat panelul Content Creators din cadrul ediției 2021 The Woman și în cele ce urmează a sumarizat cele mai importante idei discutate în cadrul panelului.

 

“Branduri. Campanii. TikTok. Rețele sociale. Bugete. Influenceri. Microinfluenceri. Likes. Shares. Swipe up.” 

În ultimul an am auzit tot mai mulți termeni legați de social media în jurul nostru, astfel că brandurile au început să își schimbe modul în care comunică cu clienții și vrând-nevrând tot mai multe branduri s-au mutat în online.

Cu sau fără un plan stabilit am observat cum fiecare brand încearcă să ne acapareze atenția și să facă campanii cât mai atractive pentru clienții și potențialii lor clienți. Totodată am observat cum fiecare brand a început să investească tot mai mult în campanii cu influenceri.

Pe partea cealaltă am putut observa cum tot mai multe persoane și-au crescut comunitățile în online, fie ele în jurul unor subiecte educative, de lifestyle sau beauty. Probabil și lipsa de socializare și distanțare din ultimul an au ajutat la creșterea unor comunități.

Dar vom vorbi acum despre oportunitatea pe care am avut-o în acest an: aceea de a modera panelul denumit “Content Creators” din cadrul conferinței The Woman. Și nu a fost unul tipic, pentru că am discutat despre multe aspecte din domeniul influential marketing alături de trei ambițioase și extrem de talentate invitate: Geanina Rădulescu care la doar 27 de ani conduce o agenție cu peste 40 de influenceri și lucrează cu branduri românești și internaționale mari, Ana Petru, artist multidisciplinar, om de radio și tiktoker talentat și Lorena Serban, lifestyle influencer care are unul dintre cele mai vizualizate și apreciate reels din lume.

Iată câteva dintre ideile principale ale panelului, din punctul meu de vedere:

 

1. Brieful.

Acest document care dă bătăi de cap atât agențiilor cât și influencerilor și pe seama căruia mereu apar provocări pentru ambele părți. Aici am reținut câteva aspecte pe care influencerii trebuie să le ia în calcul:

 – dacă brieful este complet;

 – care sunt deadline-urile;

 – dacă există elemente importante care trebuie luate în considerare sau să apară în materiale;

 – dacă au toate datele proiectului;

 – și poate cel mai important lucru: proiectul să fie predat la timp.

 

Pe cealaltă parte brandurile trebuie să fie conștiente că deadline-urile și cerințele trebuie să fie fezabile și un alt aspect important este acela că livrabilele și campaniile de care au ei nevoie se potrivește cu stilul și audiența influencerului, practic să își aleagă cu grijă influencerii cu care lucrează.

 

2. Recomandări


– să nu uităm că acesta este un job full time și este nevoie să ne luăm și câte o mică pauză din când în când;

– este important să ai o echipă în spate, mai ales o agenție fiindcă o agenție te ajută dincolo de a-ți obține proiecte, te ajută și cu o întreagă  echipă de profesioniști care va avea grijă de brandul tău, de zona de comunicare și PR și nu numai;

– să avem curaj în a merge către agenții să discutăm cu ei pentru a ne reprezenta și foarte important înainte de a semna este să citim cu atenție contractul de colaborare și să înțelegem și să ne asumăm angajamentul pe care urmează să-l semnăm;

– să refuzăm proiecte ca și influenceri, important este să oferim calitate, nu cantitate comunității noastre și să nu ne transformăm profilurile de social media într-un supermarket.

 

3. Ce am adăuga într-un cod de bune practici ale influencerilor:

 – Bun simț, atât de important și necesar în orice activitate întreprindem, acesta de altfel ne va ajuta să urmăm și mai ușor o parte din recomandările mai sus menționate

 – Comunicare continuă cu agenția și/sau brandul, atât pentru a întelege proiectul mai bine, cât și pentru construirea unei relații de durată și sustenabilă în timp

Deadline-uri fezabile și propuse cu bun simț din partea brandurilor, totodată și respectarea deadline-urilor din parte influencerilor

 

Pentru mine ediția din acest an a fost una aparte, pe lângă discuția frumoasă și productivă în care am povestit despre cele mai importante aspecte din viața unui influencer cu cele trei invitate, am avut și ocazia să revăd, văd și să cunosc o comunitate de femei întreprinzătoare, puternice, femei cu bun gust. Dar cea mai frumoasă surpriză a fost să văd pe scenă femei oneste care și-au asumat tot ceea ce sunt și nu le-a fost frică să își exprime idei, trăirile bune și mai puțin bune. Ne-am bucurat împreună de o ediție intimă și aproape de suflet.

Mai multe idei despre întregul eveniment poți citi în articolul Corinei de aici.

În data de 22 iulie 2021, Casino Parcul Central, Cluj-Napoca, a fost gazda celei de-a zecea ediții a evenimentului The Woman.

Companiile care au sustinut si au facut posibila aceasta editie sunt: ATP Motors, Generali, Naturalness, aBeauty Clinique, Petit Bebe, Joyful, Gerovital, Clinica Aesthetica, Maximilian Chocolat, Mamprenoare, Nashi Romania, Vodnar Beauty Lounge, Dermavision, Meron, Bookr, Dentocalm, Young Living, Aegon, Ofta Medical CLinic Magnolia, Chic Bijoux, Vitanimix, ROMB, My Geisha, Oxygen, Bijuterii Fig – prtener autorizat Pandora, Luxury Spa, Oh Kimono, BBM Cluj, Urban Mirror, Centrul de Cultură Urbană Cluj-Napoca