Stela Toderașcu și ADN-ul imperiului AVON

Pe durata celor peste 13 ani de activitate în Avon, Stela Toderașcu a parcurs un traseu plin de oportunități și colaborări cu reviste de renume. De la finalul anului 2015 și până în prezent, ocupă poziția de Senior Manager Commercial Marketing pentru Avon România și Moldova, coordonând cu succes o echipă de peste 24 de oameni pasionați și dornici să adune zâmbete.Stela Toderascu speaker The Woman 2017

Compania AVON a câștigat numeroase premii în 2016. Cum ajunge o companie să fie recunoscută la nivel internațional și național?

Într-adevăr, pe parcursul lui 2016 ne-am bucurat să fim premiați pentru proiecte derulate cu succes în anul precedent și, ținând cont că 2016 a fost cel mai bun an Avon România de până acum. Pot să vă spun că am început 2017 cu dreptul pentru că la final de ianuarie Rujul Perfectly Matte din portofoliul nostru a fost declarat câștigător în categoria dedicată machiajului în cadrul Premiilor anuale organizate de Revista Glamour.

Ne mândrim de asemenea cu o prezență foarte vizibilă în online: suntem compania de beauty care ocupă cea mai înaltă poziție în Top Social Brands și ocupăm primul loc în topul Top Brands of Instagram realizat în cadrul Webstock.

Cum definiți performanța în echipă?

Produsele inovatoare și prezența online nu formează însă singurele arii cu care ne mândrim și pentru care primim recunoaștere. Pentru al doilea an la rând, AVON România a primit certificarea Top Employer din partea Top Employer Institute din Olanda, la scurt timp după primirea distincției Champion of Engagement la finalul anului trecut. Asta nu înseamnă decât un singur lucru: brandul de beauty este susținut de o echipă formată din oameni care pun pasiune în ceea ce fac și văd în Avon o companie care le oferă toate premisele pentru a crește. Avem alături oameni foarte talentați, iar rezultatele vorbesc de la sine: 50% din echipa de top management este rezultatul unor promovări realizate în ultimele 15 luni, iar Avon România a dat nu mai puțin de 11 manageri experți.

Performanța se traduce printr-un mix între dinamism și eforturi permanente de a rămâne conectați la așteptările consumatoarelor noastre, echilibrate de acele constante cărora le rămânem fideli: continuăm să venim pe piață cu o colecție nouă de produse de înfrumusețare la fiecare 3 săptămâni, prin intermediul celor peste 500.000 de Broșuri Avon tipărite la același interval, dar și cu ajutorul Reprezentantelor noastre care formează una dintre cele mai numeroase comunități de femei din țara noastră.

Avon este brandul numărul 1 pe piaţa de produse de machiaj din România. Cum reușiți să vă mențineți pe această poziție?

Suntem avantajați din start de un portofoliu de produse de machiaj foarte bogat, care ne permite să fim perfect compatibili cu absolut orice tipologie de consumator. În broșura noastră veți găsi peste 400 de produse care acoperă atât preferințele consumatoarei care experimentează și este atentă la tendințe, cât și pe cele ale femeii care preferă un machiaj clasic. Colecțiile noastre de machiaj au beneficiat de ambasadori pe măsură, Inna alăturându-se echipei noastre ca imagine a colecției mark, lansată în februarie pe piață.

Dincolo de diversitatea produselor și de o imagine actuală, construim în permanență în zona de credibilitate față de produsele noastre: le avem prezente în cadrul unor evenimente de amploare, unde publicul are acces atât la ele, cât și la echipele noastre de beauty advisors, asigurăm constant training-uri de produs actualizate pentru echipa noastră de vânzări, iar make-up artistul oficial, Roxana Minea, este în permanență alături de echipele de Marketing, PR, Digital și Training pentru tot suportul profesional de care avem nevoie pentru a ne asigura în permanență că avem o comunicare 100% corectă și relevantă.

În cei 13 ani de când activați în cadrul AVON, compania a implementat foarte multe campanii pentru femei. Care este una cu care vă mândriți și de ce?

Campania Schimbă lumea prin frumusețe este prima care îmi vine în minte, pentru că prin ea am reușit să transmitem femeilor acea frumusețe completă care stă la baza identității noastre de brand:  să oferim curaj și încredere în sine prin produsele noastre, oportunități de dezvoltare prin modelul nostru de business și noi șanse la sănătate și demnitate prin cele două campanii sociale: Campania pentru Sănătatea Sânilor și Campania Respectului.

Continuăm această campanie și anul acesta, adaptând-o foarte mult la ideea de aniversare, luna septembrie a acestui an marcând 20 de ani de când suntem prezenți pe piața din România.

Simţiţi cumva femeile din România şi Moldova mai conştiente de modul în care arată în comparaţie cu acum aproximativ 13 ani când aţi intrat în domeniu?

Vorbim despre 2 țări în care femeile sunt în mod natural foarte cochete și atente cu imaginea lor. Odată cu trecerea anilor, publicul feminin a devenit din ce în ce mai curios, mai informat, mai exigent. Ne place acest tip de consumator! Nu ne-am limitat la a răspunde prin simpla actualizare a portofoliului cu produse din ce în ce mai inovatoare și mai conectate la tendințe, ci am adus în echipa noastră specialiști în make-up și dermatologie care să ne ajute să venim în întâmpinarea poftei de informație a consumatoarei și să ne antrenăm reprezentanții, astfel încât să îi transformăm în veritabili beauty advisors.

Stela-Toderascu-Speaker-The-Woman1

De ce este important ca fiecare companie să se implice activ în comunitatea în care activează?

Pentru a fi relevante consumatorilor, brandurile trebuie să rezoneze cu universul lor, iar prin modelul său de afaceri, AVON este o organizație în care implicarea activă în comunitate este parte din ADN-ul business-ului. În cazul nostru, implicarea stă sub semnul ideii de women empowerement.

Încercăm să păstrăm nucleul prin care arătăm că ambiția, curajul și implicarea româncelor schimbă lumea de la comunicarea de brand, programele pentru recunoașterea meritelor echipei de vânzări și până la proiectele de implicare în comunitate.

Mai mult decât atât, prin campaniile de informare derulate sub umbrela celor două campanii sociale pe care le derulăm, reușim să fim un real suport pentru românce în combaterea violenței domestice și prevenirea cancerului la sân. Sunt 15 ani de la prima campanie pentru sănătatea sânilor, iar în tot acest timp am reușit să investim peste 2,9 milioane $ în dotarea a 9 centre medicale și a unui centru mobil de diagnostic pentru mediul rural, modernizarea a 5 centre de adăpost pentru victimele violenței domestice, implementarea primei platforme de crowdfunding Avon din lume (www.doneazacuavon.ro) sau organizarea singurei conferințe dedicate cauzelor sociale pentru femei (CSR4WOMEN).

Considerați că la nivel local, companiile pot schimba societatea prin politicile pe care le implementează? Cum?

Prin proiectele pe care le derulează, companiile pot cu siguranță să corecteze anumite percepții și comportamente, însă pentru a putea vorbi despre o schimbare reală a societății, acțiunile desfășurate separat și punctual nu sunt suficiente.

Cred cu tărie că pentru a da naștere unui impact semnificativ este nevoie de implicarea în egală măsură a 3 actori : companii, ONG-uri și, bineînțeles, instituții ale statului. În momentul de față nu putem vorbi însă despre un dialog consistent între acestea, motiv pentru care ne asumăm derularea unor proiecte care ne pun în poziția de facilitator. De exemplu, a devenit deja o tradiție să organizăm anual CSR4WOMEN, conferință dedicată în totalitate campaniilor sociale în care aducem la aceeași masă acest trio și oferim un context de dialog și parteneriate.

Sunteți un specialist în comunicare. Ne puteți enumera o personalitate din domeniul dvs. care vă inspiră profesional?

Mă inspiră în egală măsură colegii mei care se ocupă de comunicare indiferent de tip și target, dar și colaboratorii noștri care ne ajută să avem o comunicare inedită.