Luna Decembrie aduce pe piață o multitudine de business-uri de sezon, fapt care ne îngreunează luarea unei decizii, când este necesar să găsim colaboratorii potriviți, în scopul organizării evenimentelor speciale din viața noastră și a celor apropiați.
În continuare aș dori să vă prezint un antreprenor, care și-a fixat idealul încă de pe vremea când era pe băncile școlii și continuă să se formeze constant. Cu o carieră de peste 10 ani, în domeniul organizării evenimentelor pentru copii și tineri, Ioana Găzdac este absolventă a Facultății de Sociologie și Asistență Socială, a Universității Babeș-Bolyai, din Cluj-Napoca.
Însă bazele deprinderilor și cunoștințelor care au determinat-o să își dezvolte afacerea, a fost faptul că a urmat, începând cu anul 2000, Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr”, din Cluj-Napoca, când exista o secție specială, cea de instructor-animator, care încuraja tinerele fete să își construiască o carieră în acest domeniu. La acea vreme, pe piața clujeană nu exista o ofertă foarte variată, care să răspundă cererii existente.
Ioana și echipa ei organizează evenimente pe tot parcursul anului, colaborează cu actori și deține o colecție inedită de costume și accesorii, resurse care au reprezentat premisa alegerii conceptului acestui business.
Când ai realizat că îți dorești propria afacere?
După 4 ani de voluntariat şi activitate în domeniul taberelor de aventură şi 3 ani de activitate în domeniul petrecerilor pentru copii, am simţit că am nevoie ca lucrurile să se întâmple într-un mod mai profesionist şi mai organizat. Dar această decizie nu a fost luată peste noapte. Lucrurile au evoluat încet şi foarte încet.
La început am descoperit oameni de la care am învăţat, apoi m-am format an de an în cadrul mai multor cursuri şi proiecte, urmând ca apoi, să mă descopăr şi să plănuiesc ceea ce vreau să fac. Am muncit mult timp de 5 ani, punând pe primul loc această pasiune a mea pentru animaţie. Am reuşit să îmi ating, în mare parte, scopul şi dorinţa propuse, iar în prezent încerc să contribui la îmbunătăţirea proiectului meu în mod continuu.
Cum se împacă statutul de antreprenor cu cel de soție și proaspătă mămică?
Copilul a venit în viaţa noastră la timpul potrivit. Pe plan profesonal, am simţit că am clădit ceva care rezistă fără ca eu să fiu 100% acolo şi pot să aloc timp pentru creşterea şi educarea copilului. Mă simt norocoasă pentru că soțul meu îmi susţine proiectelele. Trebuie să recunosc că acum este mai dificil să mă împart între familie, clienţi şi servicii şi este necesar să îmi organizez mai eficient timpul.
Consider că este normal ca noi, mamele antreprenor, să nu reuşim să le facem pe toate deodată. Prioritate va fi întotdeauna familia, însă trebuie să găsim echilibrul de a oferi în continuare servicii de calitate, pentru bunul mers al afacerii. Lucrurile din viaţa mea funcţionează bine pentru că nu mă grăbesc, am răbdare şi, cel mai important, mă mulţumesc cu ce am în prezent, fără să-mi stabilesc obiective foarte greu de atins.
Ce consideri că a contribuit mai mult la crearea și dezvoltarea propriului business: educația pe care ai primit-o în cadrul instituțiilor de învățământ sau autoeducația antreprenorială, la care ai contribuit tu, prin propria formare? De ce?
La dezvoltarea afacerii mele au contribuit mai mulţi factori, însă cel mai important a fost faptul că mama m-a susţinut mereu, necondiţionat, în ceea ce mi-am dorit să fac. Da, cred că un factor decisiv a fost şi educaţia primită în şcoală şi modelele de oameni, care-ţi devin mentori. E important să ai aproape cadre didactice cu care să rezonezi, care să vadă în tine potenţialul, care să te scoată din carapacea în care te ascunzi, să te încurajeze şi să te îndrume spre a face ceva.
Formarea mea ulterioară a consolidat oarecum baza cunoştinţelor mele. La dezvoltarea business-ului meu au contribuit foarte mult cursurile, training-urile, workshop-urile şi întâlnirile la care am participat. Am învăţat ce înseamnă un business, cum să îl dezvolt şi cum să îl promovez, am intrat în contact cu oameni de afaceri, de la care am învăţat şi cu care am început să colaborez. În final, pot spune că fără şcoală, care mi-a oferit o bază, nu aş fi putut să clădesc formarea mea ulterioară ca antreprenor, însă o bază fără muncă şi formare continuă nu ar avea niciun potenţial.
Cum va spune Moș Crăciun povestea voastră în această iarnă?
Mi-aș dori ca povestea din iarna aceasta să nu se termine niciodată! Cred că, în general, o afacere începe de la o idee sau o nevoie. „Resurse de petreceri”, firma noastră din Cluj-Napoca, a luat naștere puțin mai târziu, când aveam în cadrul ofertei o listă întreagă de servicii, pe care eu am simțit că le pot numi „resurse”.
Însă consider că cea mai valoroasă și de preț resursă sunt oamenii din echipa mea. Ei sunt cei care au făcut ca visele să se împlinească, pentru că singură nu aș fi reușit. Cea mai mare satisfacție vine din proiectele inedite, care devin o provocare și care mă mobilizează să formez echipe mari, să gândesc programe și activități complexe. N-am refuzat nicio provocare și am încercat să găsesc soluții.
Dragii Moșului, în luna Decembrie ne vedem cu Moş Crăciun și cu ajutoarele lui, printre care își vor face simțită prezența Mickey și Minnie Mouse, în special la serbările copilăriei și la evenimentele importante din familie, personaje cu care vom încerca să ajungem și la copiii la care Moș Crăciun ajunge, de obicei, mai greu.
Dacă ai putea să te caracterizezi în trei cuvinte, care ar fi acelea?
Cele trei cuvinte sunt: OPTIMISM, PERSEVERENŢĂ şi RĂBDARE.
By Diana Arieșan – editor contribuitor The Woman
Diana este profesor pentru învățământul preșcolar cu o experiență de peste 11 ani și autorul cărții „Abis în dealul sihastru”, lansată în anul 2013 (Editura Grinta, Cluj-Napoca). În anul 2015 a devenit membru al Cenaclului UBB, proiect realizat în parteneriat cu Uniunea Scriitorilor din România, Filiala Cluj. Absolventă a Facultății de Psihologie și Științe ale Educației și a Școlii Populare de Arte „Tudor Jarda”, din Cluj-Napoca, secția retorică, Diana are preocupări pentru artă, sub toate formele sale. În perioada 2012-2014 a fost membru al trupei de teatru „ Pavlov 25”, iar în prezent își consolidează abilitățile de retor în cadrul diferitelor evenimente culturale.
Sursa foto: Arhivă personală Ioana Găzdac