KUBIS și Salvați Copiii, o nouă campanie ce atrage atenția asupra unei probleme grave a societății

KUBIS continuă colaborarea cu asociația Salvați Copiii, printr-o nouă campanie ce atrage atenția asupra unei probleme grave cu care societatea noastră se confruntă: abuzul online împotriva copiilor

Această inițiativă creativă este menită să aducă în atenția părinților și adulților un fenomen îngrijorător, care există în jurul nostru, dar pe care, de cele mai multe ori, nu îl vedem sau nu știm să îl recunoaștem

Astfel, un studiu recent Salvați Copiii arată o serie de date îngrijorătoare: în medie, un copil petrece zilnic cel puțin 4 ore online, iar 3 din 10 copii afirmă că au primit video-uri sau imagini cu conținut care înfățișează nuditate sau ipostaze sexuale pe internet. Din păcate, dintre aceștia, doar 1 copil discută mai departe cu un adult. 

Abuzul online poate lua multiple forme de la conținut dăunător, instigare la violență și consum de substanțe psiho-active, până la pornografie infantilă. Din păcate, modalitățile prin care abuzatorul ajunge la copil sunt de cele mai multe ori complet necunoscute părinților. Fără a fi conștientizat, fenomenul capătă proporții și provoacă repercusiuni grave asupra copiilor abuzați, precum anxietate, depresie și tendințe de suicid. 

Premisa este una dificilă, însă KUBIS și Salvați Copiii și-au setat două obiective ambițioase pentru a se împotrivi acestui fenomen. Primul este de a crește gradul de conștientizare, deci de a iniția o discuție sinceră cu adulții care pot schimba ceva. Al doilea obiectiv este de a promova instrumentul prin care Salvați Copiii își propune să stopeze abuzurile și să demaște abuzatorii: linia de raportare esc_ABUZ un punct de contact civic, pentru care ONG-ul colaborează cu reprezentanți ai Poliției. 

De la aceste insight-uri și gânduri valoroase, echipa KUBIS a creat campania Povestea unui abuz. Sub mesajul „Sunt unele povești peste care nu poți trece”, campania prezintă o serie de video-uri care surprind conversații între abuzatori și copii, inspirate de cazuri reale.
Cu voci care reproduc inocența celor mici și agresivitatea unui adult rău intenționat, conversațiile vor enerva, vor șoca, dar, sperăm, îi vor și determina pe cei care le urmăresc să treacă de la atitudinea de privitor la cea de om care acționează și raportează atunci când interacționează cu un conținut online nepotrivit pentru copii. 

Mesajul principal al campaniei este susținut și printr-un format media, YouTube Unskippable Ad, care nu permite utilizatorului să treacă mai departe fără să vizualizeze conținutul. Astfel, atât la propriu cât și la figurat, oameni înțeleg că nu pot rămâne indiferenți în fața acestei realități. 

„Cum să demontezi un fenomen care nu știi cum arată? Asta a fost provocarea noastră cea mai mare. Ce zace în nevăzut, a fost ceea ce noi am vrut să scoatem la lumină. Vrem să le arătăm oamenilor cum arată abuzul online, cuvânt cu cuvânt, unde se întâmplă și cum are loc. Chiar dacă este o conversație inconfortabilă. Este o campanie care nu se digeră ușor, dar este un lucru pe care ni l-am asumat, pentru că ne dorim cu tărie să reducem acest fenomen până la dispariție și să le asigurăm celor mici o lume digitală navigată fără frică. (Maria Teodorof, Creative Director KUBIS)

„Abuzul online asupra copiilor în era digitală reprezintă una dintre cele mai mari provocări pentru părinți. Campania „Povestea unui abuz” se adresează celor peste 6 milioane de părinți din România, având ca scop conștientizarea și identificarea formelor de abuz online și promovarea raportării conținutului abuziv către linia esc_ABUZ.

În prezent, abuzul online asupra copiilor este un fenomen social grav, care, din păcate, nu primește suficientă atenție pe agenda publică. Statisticile sunt alarmante, cu peste 700.000 de copii cu vârste cuprinse între 6 și 17 ani, care sunt expuși anual la mesaje online cu conținut sexual.” (Bianca Mănescu, Head of Strategy & Social Intelligence KUBIS)

 

Campania este susținută și de o serie de influenceri părinți care s-au alăturat mesajului transmis de KUBIS x Salvați Copiii, acceptând să participe la un experiment digital. 

„Atunci când partenerii noștri de la Salvați Copiii vin cu o nouă provocare, ne implicăm fără ezitare, întrucât știm că toate eforturile răspund unui obiectiv, cu care noi, în KUBIS, rezonăm 100%: crearea unei lumi mai bune și mai sigure pentru copii. Cifrele din studii au fost un reality check puternic pentru echipă, dar în egală măsură ne-au motivat să găsim cel mai izbitor mod în care poți pune părinții față în față cu acest pericol. Mulțumiri speciale merg către colaboratorii noștri, care ne-au sprijinit astfel încât mesajul să ajungă pe ecranul cât mai multor părinți din România.” (Camelia Matei, Group Account Director KUBIS)

Una dintre cele mai simple și eficiente modalități prin care putem să contribuim la lupta împotriva conținutului dăunător este să fim activi în raportarea acestor imagini alarmante către autorități. Organizația Salvați Copiii va continua să desfășoare o colaborare strânsă cu instituțiile competente, având ca scop reducerea fenomenului abuzului sexual asupra copiilor în mediul online și oferirea de sprijin esențial tuturor copiilor care ajung să devină victime ale acestor atrocități pe internet,” a subliniat Gabriela Alexandrescu, Preşedinte Executiv al Organizației Salvaţi Copiii România.

 

Echipele care au creat campania sunt formate din:

Echipa de proiect KUBIS:
Bianca Mănescu – Head of Strategy & Social Intelligence
Maria Teodorof – Creative Director 

Camelia Matei – Group Account Director
Ruxandra Șulea – Account Manager

Marina Deacu – Senior Copywriter
Laurențiu Lupu – Senior Art Director
Tereza Morti – Social Media Manager
Marian Ciungu – AV 

Dani Ivan – Team Lead Developer

Echipa Salvați Copiii:
Andreea Hurezeanu – Coordonator promovare Ora de Net
Claudia Oprescu  – Coordonator program Ora de Net

Colaboratori:
Avanpost Production & Serban Pavlu
Influencers: Sore, Flick, Cristina Dumitrescu, Dana Rogoz, Liza Sabău, Marian Andrei

 

KUBIS este o agenție de comunicare integrată, cu suflet de digital, pusă în fiecare zi în mișcare de peste 50 de creative geeks. Cu o experiență extinsă pe aproape toate verticalele de business, B2C și B2B, KUBIS are relaţii de parteneriat îndelungate cu unele dintre cele mai importante companii de pe piaţă: Vodafone, Philip Morris, Netflix, Betano, MedLife, Unilever, LIDL, NN Asigurări, precum și cu ONG-uri prestigioase ca Salvați Copiii, WWF Romania, CampioMATE.

 

Salvați Copiii este o organizație neguvernamentală care apără și promovează drepturile copilului în România din 1990. De 30 de ani dezvoltă programe educaționale, de protecție socială și de promovare a drepturilor copiilor, dobândind o expertiză recunoscută la nivel național, nu de puține ori proiectele organizației fiind preluate și dezvoltate ca exemple de bune practici.