Mădălina Sacaliuc se definește ca fiind o persoană ,,full time HR, part time artist”. Deși are un job stabil, pe care îl tratează cu mult profesionalism, Mădălina se ocupă și de două mici business-uri, unul în domeniul papetăriei de nuntă, altul în domeniul decorurilor și accesoriilor, numit ,,Artizan House” prin care aduce fericire în casele oamenilor. Despre cum s-a născut cel din urmă a vorbit pentru revista The Woman. Și pentru că numai din fotografii îți dai seama cât este de veselă, plină de viață și neobosită, probabil vă așteptați că povestea ei începe încă din copilărie. Mai exact, de la cinci ani.
1. Mădălina, ce vârstă aveai când ți-ai dat seama că îți place să realizezi obiecte de decor?
Ca orice copil, am început prin a coase haine păpușilor mele. Mama și-a zis că voi fi designer după ce i-am cusut pe spatele unei fuste toți nasturii pe care i-am găsit prin casă, pe la vreo 5 anișori. Mai serios am început să mă identific cu artizanul de astăzi în adolescență, când îmi cream singură accesoriile, îmi coseam și modificam hainele după placul meu (la mână, în lipsa unei mașini de cusut). Mi-a plăcut mereu ideea de a refolosi, sau de crea din lucruri simple ceva spectaculos. Sau cel puțin ceva să placă ochiului- eyecandy, mai modern spus.
2. Cum s-a născut Artizan House?
Ca și brand, Artizan House există de mai puțin de un an, însă ideea de a avea un brand, o modalitate de promovare a decorațiunilor mele handmade, există de aproape patru ani. Patru ani de reinventare, de descoperire a stilului și, de ce nu, a publicului căruia i se adresează.
3. E greu să fii antreprenor?
Așa cum îmi place să spun, sunt full time HR și part time artist. Dorința de a-mi promova arta m-a transformat, prin urmare, în part-time antreprenor. Este o provocare pentru mine să manageriez două mici branduri ce nu se adresează aceleiași categorii de public- decorațiuni artizanale, pe de-o parte- Artizan House, și papertăria de nuntă, pe de altă parte- The Wedding District. Prin ambele doresc să promovez unicitatea, nu întotdeauna este ușor să convingi că „handmade” poate fi înzecit mai frumos și calitativ decât lucrurile de duzină. Am avut răbdarea de a-mi crea și o bază de clienți care apreciază tocmai astfel de lucruri, cărora le mulțumesc cu această ocazie!
4. Tu realizezi de la elemente de decor (chiar și de Crăciun) până la poșete, broșe etc. De unde îți iei inspirația?
Inspirația vine de foarte multe ori de la clienți. De la prima frază de după salut: „Mi-ar plăcea..”, „Am văzut undeva și aș vrea ceva de genul..”, „Îmi imaginez că o să arate așa”. Și cu puțin ajutor, rezultatul este spectaculos. Stilul Artizan House este ușor ludic, mereu creez personaje vesele, de la broșe și ornamente de Crăciun, trebuie să aibă personalitate, poate și o poveste.
5. Care sunt cele mai grele trei lucruri de făcut în promovarea online?
Definirea targetului de potențiali clienți dorit, locul și felul în care rulezi reclamele și efortul de a rămâne mereu catchy pentru public. Da, și bugetul care trebuie să fie echilibrat.
6. Suntem în prag de Crăciun, deci spune-le cititoarelor The Woman care sunt elementele de decor care nu trebuie să le lipsească din brad anul acesta.
Cele de la Artizan House, desigur! Haha! Am observat anul acesta o tendință de a ne întoarce spre natural și rustic- ornamente din portocale uscate, scorțișoară, conuri, nuci și ghinde. Pe lângă aspect, casa se va umple imediat de aromă sărbătorilor. Dar indiferent de stil, bradul trebuie să fie exact așa cum ne place, fără niciun compromis. Ești nostalgic? Fă-l să arate că în copilărie! Ești copilăros? Fă-l să arate vesel! Ești classy? Fă-l să fie elegant. Și cel mai important, să facem bradul alături de cei dragi!
By Loredana Bertișan – Editor Contribuitor The Woman
Loredana este de profesie jurnalist, cu experiență de peste cinci ani în domeniu. A lucrat pentru mai multe publicații locale și naționale și a urmat mai multe stagii de formare în domeniu atât în țară, cât și în străinătate. Este absolventă a Departamentului de Jurnalism din cadrul Universității ,,Babeș-Bolyai”. Pe parcursul studiilor a descoperit că are o pasiune pentru partea de social și voluntariat, așadar a creat comunitatea Art4Education prin care se ocupă de campanii caritabile pentru copiii din satele României.
Sursă foto: Vlad Crihan