Mall-urile virtuale şi evoluţia e-commerce-ului românesc

Centrele comerciale online sunt site-uri care permit un sistem de achiziție de la mai mulţi furnizori, permiţând comercianților să vândă într-un singur portal. Această multitudine de oferte diferite, care se află pe acelaşi site, este cunoscută şi sub numele de mall online sau mall virtual. Printre cele mai importante mall-uri online se află: Shopping.com, Shopzilla, eCRATER, PriceGrabber și Pikaba.com.

În România, potrivit datelor financiare analizate de KeysFin, cifra de afaceri din e-commerce a crescut în ultimii 5 ani, de la 1,68 miliarde de lei la 5,47 miliarde de lei, cea mai semnificativă evoluție fiind marcată între anii 2014 şi 2015, cu o creștere de peste 2 miliarde de lei. Datele KeysFin arată faptul că numărul firmelor care oferă astfel de servicii s-a dublat, în ultimii ani, cel mai important jucător de pe piaţă fiind compania Dante International SA, cu afaceri de 1,7 miliarde de lei în 2015.

download

În top 10 ,,Cei mai importanți jucători din e-commerce-ul românesc” urmează, în ordinea cifrelor de afaceri: Fashion Days Shopping SRL, cu 221 milioane lei şi Studio Moderna SRL, cu 188 milioane lei.

Analiştii KeysFin explică: ,,Aceste companii administrează câteva dintre cele mai populare mall-uri online, de la eMag la Fashion Days, PC Garage sau Elefant.ro, portaluri care, prin investițiile masive în promovarea serviciilor online, au crescut gradul de încredere al românilor în comerțul pe internet.”

Analiza KeysFin arată, totodată, faptul că sezonalitatea are un caracter important în business-ul pe internet, evoluţia e-commerce-ului românesc aflându-se pe o pantă ascendentă la nivel general, semn că încrederea românilor în acest sector s-a întărit puternic în ultimii ani.

Westfield Introduce World-First Oculus Rift Virtual Reality Ahead Of 'Future Fashion' Event

„Graficul KeysFin arată că apetitul românilor pentru cumpărături online are legătură, în mare parte, cu evenimentele sociale de peste an – Ziua Îndrăgostiților, Mărțișorul şi 8 Martie, Black Friday şi Crăciunul sunt punctele de maxim interes atunci când numărul utilizatorilor şi volumul de afaceri ating niveluri superioare mediei lunare.”, spun analiştii.

Evoluţia tehnologică din ultimii ani, asociată cu extinderea serviciilor de internet şi ieftinirea terminalelor, au contribuit decisiv la dezvoltarea pieței de e-commerce.” afirmă cei de la KeysFin.

Dezvoltarea spectaculoasă a serviciilor de e-commerce vine şi cu provocări pe măsură. Dincolo de cele de infrastructură şi servicii, experţii de la KeysFin remarcă riscurile asociate tranzacţiilor online, raportate la nivelul de educaţie al clienţilor în acest sector:

„Avem încă destui români care cad victime site-urilor clonate, care, în febra căutării preţului cel mai mic, ajung pe portaluri fantomă, unde informațiile de pe carduri le sunt copiate, iar banii sunt retrași de hackeri din conturi.” spun analiştii. Potrivit acestora, la fel ca în comerţul tradiţional, este nevoie ca şi pe internet clienţii să manifeste o atenţie sporită şi să îşi ia toate măsurile pentru securizarea tranzacțiilor.

By Diana Arieșan – editor contribuitor The Woman

Sursa foto - Marta Popescu Photography

Diana este profesor pentru învățământul preșcolar cu o experiență de peste 11 ani și autorul cărții „Abis în dealul sihastru”, lansată în anul 2013 (Editura Grinta, Cluj-Napoca). În anul 2015 a devenit membru al Cenaclului UBB, proiect realizat în parteneriat cu Uniunea Scriitorilor din România, Filiala Cluj. Absolventă a Facultății de Psihologie și Științe ale Educației și a Școlii Populare de Arte „ Tudor Jarda”, din Cluj-Napoca, secția retorică, Diana are preocupări pentru artă, sub toate formele sale. În perioada 2012-2014 a fost membru al trupei de teatru „ Pavlov 25”, iar în prezent își consolidează abilitățile de retor în cadrul diferitelor evenimente culturale.

Surse foto: domex.do, cdn.psfk.com, t1.daumcdn.net. Sursă articol: keysfin.com