Ne mai desparte doar o zi de Ajunul Crăciunului, pregătirile au început, iar spiritul Sărbătorilor a început să ne învăluie. Cu această ocazie, vă prezentăm un loc plin de magie, un loc simbolic pentru Cluj-Napoca, care aduce o parte din armonia Crăciunului, în fiecare an, tuturor caminelor care optează pentru podoabele sale inedite.
Este vorba despre Fabrica de Globuri din Cluj-Napoca, care a luat naștere în urmă cu 23 de ani și care face cinste producției românești atât în țară, cât și peste hotare. La ProdGlob Clasic Glass, artiști talentați creează podoabe din sticlă de calitate superioară, în special pentru Crăciun, oferind tuturor posibilitatea de a avea parte de spiritul acestei sărbători, la un preț accesibil.
Materiile prime provin de la furnizori importanți, fiecare ornament fiind creat manual, cu materiale de cea mai bună calitate atât sticla, cât și celelalte materiale, necesare pentru decorarea și vopsirea ornamentelor de Crăciun, fiecare an venind cu produse și colecții noi, care au, de fiecare dată, un imens succes.
Dovada celor spuse este reprezentată de nenumăratele premii și distincții, obținute la nivel național și internațional: Business Excellence Diploma ( Locul al II-lea – 2013, România; Locul I – 2010, România), Excellence Diploma „Christmas for all” ( 2011, România), Manufacture Glass Industry ( Locul al II-lea – 2009 România; Locul al III-lea – 2008, România), Certificate of Achievement Basis Information Lacksystem ( 2004, Germania), Certificate of Achievement in Marketing ( 2001, Elveția).
ProdGlob Clasic Glass este o afacere de familie, iar mai multe despre povestea acestui business ne va spune chiar Doamna Mihaela Turcu, sales manager ProdGlob Clasic Glass, dezvăluindu-ne și secretul care stă la baza unui business atât de longeviv.
Cum s-a născut afacerea dumneavoastră și cine v-a insuflat dragostea pentru această artă?
Eu cred că dragostea pentru frumos și bun este în noi, de când ne naștem, fiind în puterea noastră s-o oferim și celorlalți. Am fost convinsă dintotdeauna că am înclinații artistice. Însă, până la globuri, n-am știut unde trebuie s-o aplic.
Afacerea s-a născut din încercarea de a crea ceva, de a produce, eu și soțul meu fiind convinși că producția, în general, era viitorul țării. Ne-am cam înșelat, este drept, căci noi, cei din producție, suntem defavorizați într-o țară în care se consumă mult mai mult decât se produce.
La început, a fost o inițiativă cu un rezultat mediocru, dar care a stârnit ambiția din mine. În anul 1992, când încercam noi „marea cu sarea”, am avut ocazia să văd, la un târg de profil, în Germania, ce înseamnă această industrie pe plan internațional. Am zis: „ Nu, nu cred că putem ajunge la un așa nivel!” și recunosc ca am conștientizat-o cu lacrimi în ochi de ciudă.
Apoi m-am gândit că dacă părăsesc acum ringul acesta am să fiu mereu marcată de un eșec. Și-atunci am început turneul, prin România și alte țări, căutând cele mai bune materiale, cei mai buni furnizori, doar cu gândul că trebuie să demonstrez ca și eu pot, ca noi românii nu suntem mai prejos. Am început să participăm la acel minunat târg de profil din Frankfurt, târg de contractări, nu cu vânzare. Astfel, încet-încet, am crescut an de an.
Ați putea să ne povestiți puțin despre cum începe și cum se termină un an la Fabrica de Globuri din Cluj-Napoca?
Anul începe ca la toată lumea, cu un pahar de șampanie, pentru că și noi începem activitatea imediat după Sărbătorile de iarnă. Lucrăm într-un ritm ,, drăcesc”, cum îmi place mie să spun, cu plăcere și pasiune și cu mulțumirea lucrului bine făcut. Așa o ținem până în decembrie când abia așteptăm concediul pe care alții din alte ramuri l-au și uitat.
Primavara lucrăm de zor să nu ne trezim cu întârzieri și nici vara n-avem răgaz, pentru că sunt cele mai importante livrări către marii clienți. Toamna suntem că furnicile, deoarece avem de onorat comenzile mai mici din Europa, iar iarna este binevenită, pentru că ne putem odihni, în sfârșit.
În ce constă sursa ineditului, ce se regăseşte în colecţiile dumneavoastră? Există anumite trenduri, pe care le respectați sau depinde foarte mult de opțiunea artiștilor?
Trendul este important, solicitările cliențior țin cont de modă. Sunt tematici inițiate de marii designeri, culori la modă, accesorii, asemenea designului vestimentar, de exemplu. Dar trebuie să aducem întotdeauna originalitate, noutate și diversitate în modelele prezentate în fiecare an.
Prin ce etape este necesar să treacă un glob, în parcursul său de la stadiul de idee la forma finală? Există o diferență între tipul de estetică a modelelor solicitate de piața din România, față de cererea pieții din străinătate?
Procesul este complex: desen model, tub de sticlă, bucățică de sticlă pre-formată, glob suflat cu gura, argintare, lăcuire color, schițare model pe glob, pictură în 2-12 faze (depinde de model), pudrare cu glitter, control, finisare și montat căpăcel, etichetare, ambalare în cutii, ambalare în bax, etichetare, stivuire pe palet și livrare.
România nu este o țară singură pe lume nici în ceea ce privește gusturile pentru Sărbători. Are specificul ei, dar asemănător cu cererile din Polonia, Rusia și sudul Germaniei, dar gusturile sunt diferite și cererea românilor este foarte diversă ca și a celorlalți europeni.
Care este destinația către care ajung cele mai multe globuri realizate la Prodglob Clasic Glass și care considerați că este cauza datorită căreia există o astfel de cerere?
Cea mai mare cantitate de globuri produse de noi pleacă către America. Sunt un popor mare, doar unul din lanțurile de magazine cu care lucrăm având 1150 de unități. Deci și consumul este deopotrivă. Și americanii sărbătoresc, asemenea nouă nouă, cu multă plăcere Crăciunul. Noi le-am oferit cantitate, calitate și bucurie tuturor care au avut încredere în noi.
Ce planuri de viitor aveți pentru business-ul dumneavoastă?
Visul nostru este de a se înființa o clasă de pictori, cu pregătire scurtă, la unul din liceele din Cluj-Napoca, de preferință, Liceul de Arte Plastice. Am primit promisiuni din partea Liceului de Chimie, însă visul nostru nu s-a realizat deocamdată. Fără viitori pictori nu am ce să zic astăzi despre viitor.
Dacă ați putea să caracterizați secretul din spatele Prodglob Clasic Glass, un business atât de longeviv, în doar trei cuvinte, care ar fi acelea?
Secretul din spatele Prodglob Clasic Glass constă în MUNCĂ, PERSEVERENȚĂ și CALITATE.
By Diana Arieșan – editor contributor The Woman
Diana, profesor pentru învățământul preșcolar, cu o experiență de 12 ani în domeniu, este autorul cărții „ Abis în dealul sihastru”, lansată în anul 2013 (Editura Grinta, Cluj-Napoca). În anul 2015 a devenit membru al Cenaclului UBB, proiect realizat în parteneriat cu Uniunea Scriitorilor din România, Filiala Cluj. Absolventă a Facultății de Psihologie și Științe ale Educației și a Școlii Populare de Arte „ Tudor Jarda”, din Cluj-Napoca, secția retorică, Diana are preocupări pentru artă, sub toate formele sale. În perioada 2012-2014 a fost membru al trupei de teatru „ Pavlov 25”, iar în prezent își consolidează abilitățile de retor în cadrul diferitelor evenimente culturale.
Sursă foto: Nicu Cherciu