Mirela Bucovicean – „Nu mă opresc la apariția unui succes intermediar”

Mirela Bucovicean este cea care a înființat în urmă cu 5 ani Molecule F, platforma care aduce în prim-plan designul românesc.

De curând, a lansat într-un centru comercial din București cel mai mare concept store dedicat în exclusivitate designului românesc.

De la modă la plăcerea de a călători, de la dorința de a da societății ceva înapoi – așa cum definește ea progresul profesional, la axele creative care tind către extreme: “go normcore” sau “Dubai is calling”, The Woman prezintă în exclusivitate interviul cu omul de afaceri Mirela Bucovicean.

 

The Woman: Molecule F – concentrează întreaga modă românescă într-o capsulă, obținând o mică, dar rafinată parte a designului românesc. Cum s-a dezvoltat acest concept în ultimii ani?
Mirela Bucovicean: În 2010 am început cu o selecție foarte concentrată de numai 10 designeri. Astăzi, avem peste 50 de branduri, iar până la finele lunii ianuarie targetăm să avem spre 70. Când am lansat această platformă, am făcut-o mai mult dintr-o apreciere pentru designerii români. Nu gândisem un business plan, aveam doar sentimentul că este un proiect care va reuși.

 

Acum, după 5 ani, shop-ul online este unul gândit și gestionat ca un business sustenabil, funcționând pe o platformă de e-commerce în racord cu cererile internaționale, având o echipă completă: de la project manager specializat în e-commerce până la PR manager. Beneficiind poate și de avantajul primului venit, Molecule F a devenit repede un etalon în industria creativă.

 

Ne straduim în fiecare zi să fim buni, să performăm în mod constant, să aducem mereu ceva nou. Astfel, după 5 ani de online, am decis că Molecule F este un business care a crescut suficient cât să justifice și prezența în offline. La final de octombrie am deschis la Promenada cel mai mare concept store multisenzorial dedicat designului românesc în exclusivitate, asumându-ne din nou calea pionieratului. Vorbind despre dezvoltarea conceptului, de la un mic boutique online, în 5 ani avem un business care acoperă mai multe arii: online, offline, PR și organizare evenimente.
Succesul lui Molecule F a adus dupa sine new business extern, având în portofoliu companii multinaționale, de la IT&C până la FMCG, pentru care lucrăm ca boutique de comunicare specializat pe segmentul upper class și lifestyle.
The Woman: Cum definești progresul profesional, fiind o persoană care se reinventează constant?
M B: Ca să-l parafrazez pe Benjamin Franklin, progresul profesional este rezultatul autoperfecționării, al realizărilor și al succesului. Aș fi putut cita și din Robin Sharma sau Zig Ziglar, dar nu ei sunt pe hârtia de 100$.
Revenind la un registru mai serios, important mi se pare acumularea de cunoștințe și aplicarea lor cu succes.

 

Pentru mine progresul profesional este să cer în fiecare zi mai mult de la mine, să nu mă opresc la apariția unui succes intermediar, să învăț constant, să fiu curioasă, să caut răspunsuri, să pot da societății ceva înapoi.

 

The Woman: De la drept și relaţii economice internaţionale la presă și publicitate: o traiectorie care te-a îndreptat spre crearea Molecule F. Privind în trecut, cât de folositoare ți-au fost aceste experiențe pentru omul care ai devenit astăzi?
M B: Sunt cumulul tuturor experiențelor mele profesionale, dar și a oamenilor cu care am avut șansa să lucrez, profesioniști de la care am învățat enorm. Am început să lucrez la 14 ani și acest fapt mi-a dat ocazia să am câțiva ani de experiență în fața colegilor mei de generație. În plus, am beneficiat de educația mamei mele, care are un spirit antreprenorial foarte dezvoltat. Am schimbat peste 11 industrii diferite și fiecare în parte mi-a lăsat moștenire cunoștințe valoroase. După 25 de ani de experiență profesională, mă regăsesc în postura de lector, fiind fericită că pot împărtăși, la rândul meu, ce am învățat de-a lungul timpului.

 

The Woman: Care sunt criteriile pe care te axezi în alegerea designerilor cu care să închei parteneriate?
M B:  La început a fost designul care atrage, apoi sunt atentă la calitatea materialelor, a finisajului și a croiului, la raportul preț-calitate. Am căutat mereu să văd identitatea designerului în fiecare colecție pe care o realizează. De regulă, preferăm să lucrăm cu designeri care au deja experiența producției și a câtorva sezoane, dar nu este o condiție exclusivă.
Acum, pe lângă toate acestea care au rămas valabile, mă interesează și calitatea umană. Vreau să lucrez cu oameni de bun simț pentru că îmi place ceea ce fac, pentru că o fac din pasiune, având în prim plan creșterea organică a business-ului și nu neapărat volumul profitului în acest moment.

 

The Woman: Există și situații în business în care refuzi parteneriate. Care a fost cea mai mare provocare în a spune ”nu” unui posibil partener?
M B:  Se întâmplă să refuzăm colaborarea temporară cu anumiți designeri pentru că nu se încadrează în criteriile noastre de selecție. Spun temporară, pentru că o parte dintre ei evoluează și atunci reluăm discuțiile. Ne place să facem lucrurile având la bază argumente solide. S-a întâmplat să refuzăm și new business extern. Avem doar câteva motive care ne țin în loc: bugetul, clientul sau brandul nu ne sunt potrivite. Ca excepție, a fost un caz de care mi-a părut foarte rău că nu am putut reprezenta clientul. Ne plăcea să lucrăm cu clientul respectiv, credeam în brand, iar bugetul era corect. Refuzul s-a datorat unui conflict de interese între branduri.

 

The Woman: Molecule F se află atât pe piața online, cât și offline. Există planuri de a crea concept store-ul și în alte orașe din România, din afara Bucureștiului?
Mirela Bucovicean: Da, desigur. Aveam în discutie și în anii trecuți Constanța, pentru că este un oraș în care vindem, unde suntem cunoscuți și care are potențial financiar. Dar pentru o astfel de extindere mi-ar plăcea să avem un partener local, oriunde în țară.

 

The Woman: Ne poți da câteva exemple de orașe din care s-a comandat cel mai frecvent în acest an?

M B:  București, Constanța, Timișoara, Botoșani, Arad, Londra.

 

The Woman: Ce poți să ne spui de tendințele în modă care vor urma?
M B: Despre trendurile de sezon prefer să las stiliștii să vorbească. Despre trendul unei industrii la nivel mondial, am observat o tendință din ce în ce mai mare către versatilitate și comoditate. Era consumatorismului a cam apus, iar acum se fac achiziții mai puține, mai atente, cu accent pe calitate sau preț mic, iar axele creative tind către extreme: “go normcore” sau “Dubai is calling”.

 

The Woman: Cum arată viața ta, dincolo de timpul pe care îl dedici conceptului Molecule-F?
M B:  În opoziție cu viața profesională, care este foarte agitată, cu schimbări de ritm, la limita deadline-ului, cu evenimentele “glamouroase” la care particip, în privat sunt mai degrabă rezervată, domestică, introvertită, calină. Îmi plac serile de remi, cursurile de balet, concertele de muzică clasică de la Ateneul Roman. Îmi place să am grijă de cămin, să gătesc în week-end de plăcere, să mă uit la filme și să mă rog de pisică să toarcă. Ocazional, particip la raliurile de mașini clasice, în calitate de pilot sau copilot.

 

The Woman: Îți place să călătorești? Există o destinație pe care o adori sau care este pe travel-list de mult timp?
M B: Ador să călătoresc. Acum câțiva ani, mi-am propus să călătoresc în fiecare lună într-o altă destinație nouă, în afara țării. A fost un an generos cu mine. Încerc de câțiva ani să ajung în Asia de Sud – Est. Din motive independente de mine, nu-mi reușește. Așa că, pentru 2016 sper la o Bolivia unde mă așteaptă niște prieteni foarte dragi mie.