Povestea business-ului de familie Capra Noastră | Carmen Păsărică, Cofondator Capra Noastră

Carmen Păsărică are pasiunea pentru cifre în ADN. Este inginer mecanic de profesie și are o experiență de 20 de ani în contabilitate. 

După două decenii de experiență în contabilitate, a ales să-și fructifice dragostea pentru cifre și să preia această componentă a firmei pe care a fondat-o alături de soțul său, Capra Noastră – Bere artizanală, la Iași. 

Carmen Pasarica, Capra Noastra (4)

Despre cum a luat naștere business-ul familiei Păsărică și cine este Carmen Păsărică în timpul ei liber, aflăm în continuare din interviul acordat The Woman.

Cum a pornit povestea business-ului de familia Capra Noastră?

 

Soțul meu, Ionel Păsărică, a lucrat, asemenea multor români, în străinătate. În 2016, după trei ani petrecuți în Polonia, am decis că este momentul ca familia noastră să nu mai fie separată. S-a întors acasă și ne-am gândit împreună la o listă de posibile afaceri pe care le-am putea fonda în Iași. Am avut cinci idei finale, iar ideea câștigătoare a fost deschiderea unei fabrici de bere artizanală. 

 

Ne-am documentat, am făcut un plan, am început să construim pe un teren pe care îl aveam și am închiriat 500 de metri pătrați pe fosta platformă industrială Terom din Iași.

Când am ajuns la partea de producție de bere, ne-am dat seama că aveam nevoie de cineva cu know how, așa că soțul meu a apelat la un amic din Belgia care știa câteva ateliere de bere tradițională. A plecat să le vadă, a discutat cu meșterii berari belgieni, s-a documentat și astfel a luat naștere business-ul nostru de familie, care, ulterior, a luat numele „Capra Noastră”.

Capra Noastra - Bere

Unde este acum business-ul vostru, la patru ani distanță?

 

După patru ani de la fondare, reușim să producem în fabrica de la Iași între 5.000 și 9.000 de litri de bere artizanală pe lună, în funcție de tipul de bere produsă. 

 

Producția? 5 tipuri de bere: Capra Noastră Albă, Brună Seara, Vagablonda Triplă, Saison și IPA.

 

Patru ani mai târziu, Capra Noastră este o poveste, iar noi am avut norocul să întâlnim persoanele potrivite la momentul potrivit, care au făcut posibilă această poveste, pe care ne dorim să o ducem cât mai departe.

Imaginea Capra Noastră este una îndrăzneață și se implică în diverse teme de interes. Cum ați ales să adoptați o astfel de strategie?

 

Într-adevăr, ne-am dorit să ne implicăm în comunitatea ieșeană și să avem un rol în responsabilizarea acesteia în ceea ce privește situația politică precară din ultima perioadă. Contextul politic al anului trecut ne-a determinat să gândim un proiect pe termen lung care să parodieze clasa politică, o inițiativă în cadrul căreia s-au născut două game de bere.

 

Prima gamă, „Schimbă povestea! Mergi la VOT”, a pornit raportat la vechile povești românești, pe care le-am adaptat în stilul jucăuș al Caprei Noastre: „Capra cu doi bani”, „Ursul păcălit de Capră”, „Capra cu trei nurori”. Pe cealaltă parte, am făcut referire la perioada comunistă, perioadă ce ne-a determinat să conturăm o gamă de produse care să parodieze personajele politice ale aceluiași an, greșelile, atitudinile și ideile acestora, ducându-ne cu gândul la epoca comunistă. Și în acest caz denumirile sunt specifice Caprei: „Oaia e prea creață”, „Vaca e prea înaltă”, „Măgărița e prea căpoasă”. 

 

Denumirile hazlii, poveștile din spatele etichetelor au făcut ca berile Caprei să atragă o anumită categorie de consumatori: cei care își doresc schimbarea fără doar și poate, o schimbare pe care ei o vor atât în mediul politic, cât și în consumul responsabil de produse craft. Sunt acei consumatori care înțeleg glumele subtile cu iz politic și parodiile născute în spatele acestor tipuri de bere, motiv pentru care am și ales să adoptăm această campanie îndrăzneață, dacă o putem numi astfel. Ambele game au o creștere accelerată. Cu siguranță, se datorează și gafelor politice care încă există, ceea ce ne alimentează și mai mult imaginația și dorința de a mai adopta astfel de mișcări. 

Anul acesta, dacă contextul ne va permite, vom avea cele două tururi de alegeri. Alegerile vor fi, fără doar și poate, din nou parte din poveștile etichetelor produselor noastre, pentru care vom găsi mesajele potrivite de transmis, astfel încât să transmitem o poveste despre clasa politică ce se caracterizează prin încăpățânare, frustrare și prostie. 

Carmen Pasarica, Capra Noastra (3) 

Ce vă place să faceți în timpul liber, atunci când nu vă ocupați de cifre?

Capra Noastră se implică activ în diverse cauze nobile ale ONG-urile, iar mie îmi place să fiu aproape în aceste demersuri. Dorința mea este chiar ca una dintre viitoarele campanii de marketing ale Caprei să fie dedicată unei organizații neguvernamentale. 

Sunt mamă a doi copii minunați, de care sunt foarte mândră și de a căror educație mă ocup îndeaproape. Timpul liber aleg să îl dedic oamenilor dragi din viața mea și mă consider o fire norocoasă, care, pe lângă o familie frumoasă, are alături prieteni buni și colegi sufletiști.

Nu în ultimul rând, îmi place să călătoresc alături de prietenele mele din studenție, dar și să merg la dansuri latino, o pasiune pe care am descoperit-o în urmă cu un an. 

 sursa foto: arhiva personala