Andra Nicoruț este o femeie pasionată de bijuterii. Da, veți spune că nu există, în fapt, femei care să nu fie încântate de diverse podoabe. Ei bine, Andra a făcut din bucuria de a le vedea, admira și purta, o afacere plină de strălucire, Diamantaire. A câștigat un concurs de planuri de afaceri și, de acolo, povestea s-a conturat într-un start-up. Astăzi încearcă să aducă pe piață lucruri inedite și mai mult decât atât, să educe cumpărătorii și să-i ghideze spre calitate.
1. Andra, de unde pasiunea pentru bijuterii?
Pasiunea pentru bijuterii a luat naștere din copilărie. Admiram toate detaliile unei bijuterii și îmi plăceau pietrele colorate, neștiind denumirile lor. Când bijuteriile mamei se stricau, le reparăm sau inventăm ceva diferit folosindu-mă de ce aveam prin casă, cum ar fi: pensetă, patentul, șurubelniță și alte piese de bijuterii ce puteau fi folosite. Pasiunea s-a dezvoltat pe măsură ce au trecut anii, adunăm informații legate de bijuterii și pietre de peste tot: cărți, internet, magazine, bijutieri.
Startul practic pentru bijuterii a fost în 2012, după concursul de antreprenoriat din Cluj-Napoca denumit ,,Fabrica de Antreprenori III”, unde am câștigat premiul pentru ,,Cel mai bun Plan de Afaceri: Atelier de bijuterie”. În 2014 am început să fac bijuterii din argint la comandă, sub îndrumarea unui bijutier.
Am învățat tehnici, am investit în materiale. Din dorința de a studia mai mult pietrele prețioase, am ajuns să mă înscriu la Gemological Institute of America, unde am studiat timp de doi ani Diamonds and Diamond Grading – analiza diamantelor, știind că informațiile primite acolo îmi vor permite acces peste tot în lume, în acest sector.
2. Cum te-ai gândit să transformi pasiunea ta pentru diamante într-un business?
După ce am absolvit GIA am pus bazele unui start-up, Diamantaire, și de atunci fiecare zi reprezintă o nouă provocare. Întotdeauna mi-am dorit să realizez ceva ce să pot lăsa în urmă. Atunci când am vrut să fac un lucru, m-am ambiționat foarte tare. Pentru mine este foarte satisfăcătoare senzația pe care o am când termin de lucrat la o piesă din argint sau când termin de evaluat un diamant. Profit de orice oportunitate pentru a analiza diamante și pentru a căpăta experiența, fiind la început de drum.
3. Care este cel mai greu lucru în munca ta?
Birocrația, legislația, cultura. Piața românească îl ,,educă” pe client să cumpere bijuterii din Turcia, China, care sunt de o calitate slabă, dar la un preț mai avantajos, în detrimentul producțiilor locale cum ar fi bijuteriile handmade, care impun ore de lucru, unelte, tehnici și materiale, dar a căror calitate este net superioară celor din țările menționate. În ceea ce privește industria diamantelor în țară, este la început, însă aceasta nișă prezintă un potențial ridicat în viitorul apropiat. Clientul trebuie educat, trebuie ghidat corect pentru a putea înțelege valoarea reală a unui diamant sau a unei bijuterii. Fiecare diamant este unic și sunt 4 factori în funcție de care se evaluează calitatea: tăietură, claritatea, culoarea și caratajul.
4. Cum este să fii antreprenor la început de drum?
Să fii la început de drum, în România, este ca și când ai fi într-un parc de distracții și ai ales să te dai pe un roller coaster. Este dificil deoarece din păcate în contextul economic actual nu ai nicio certitudine că ceea ce vrei să implementezi azi va avea susținere mâine, sau nu. Cred că e nevoie de timp și de perseverență.
By Loredana Bertișan – Editor Contribuitor The Woman
Loredana este de profesie jurnalist, cu experiență de peste cinci ani în domeniu. A lucrat pentru mai multe publicații locale și naționale și a urmat mai multe stagii de formare în domeniu atât în țară, cât și în străinătate. Este absolventă a Departamentului de Jurnalism din cadrul Universității ,,Babeș-Bolyai”. Pe parcursul studiilor a descoperit că are o pasiune pentru partea de social și voluntariat, așadar a creat comunitatea Art4Education prin care se ocupă de campanii caritabile pentru copiii din satele României.
Sursă foto: arhivă personală Andra Nicoruț