Art&Craft este o poveste de succes despre valorile tradiționale românești și autenticitate, care reușește să transmită frumusețea românilor și produsele noastre peste granițe. Ne-am dorit să aflăm mai multe și am discutat cu Alexandra Ungureanu, Manager Comunicare și PR al brandului Art&Craft, care ne-a dezvăluit care este adevărata valoare a meștesugului, ce presupune drumul de la o idee creativă la produsul final, dar și mici secrete prin care reușesc să rămână originali.
Cum și când ați pornit în frumoasa aventură creativă Art&Craft?
Art&Craft Design a debutat pe piața de suveniruri românești din 2003, adresându-se exclusiv pieței de travel retail. În prezent, Art&Craft este cea mai mare firmă de retail de suveniruri și produse tradiționale românești, având o vastă experiență ce se reflectă în modul unic de realizare a produselor, în amenajarea spațiilor de vânzare, în serviciile oferite, dar și în conduita celor 70 de angajați și în propriul sistem de distribuție pentru întreg teritoriul României. Am început cu un mic magazin de suveniruri și produse tradiționale românești în Aeroportul din Otopeni, iar astăzi, pe lângă magazinul din Otopeni, mai avem magazine și brand corner-uri în aeroporturile din Sibiu, Târgu Mureș, Cluj, Iași, Timișoara, Craiova și Constanța. De aproape 3 ani am lansat și magazinul online www.artandcraft.ro, pentru cei care iubesc produsele noastre, dar nu au posibilitatea imediată de a ajunge în magazinele din aeroporturi.
Cum vă diferențiați pe piața românească? Ce ne poți spune despre colecțiile proprii Art&Craft?
Încă de la început, am vrut să ne diferențiem pe piață de celelalte magazine din același domeniu prin produs, serviciu și amenajarea spațiilor de vâzare. Noi prezentăm lumea românească și tot ce ține de aceasta la un nivel competitiv internațional. Colecțiile proprii Art&Craft (Vladut’s Story, Via Delice, Bloody Famous, Transylvania, I love RO) au fost create atât pentru publicul străin, cât și pentru românii care locuiesc dincolo de granițele țării sau care pleacă în vacanță și vor să ofere un cadou original, inedit, prietenilor și celor dragi. Aceste colecții sunt dezvoltate sub brandul Art&Craft de către departamentul nostru de design si ceea ce le face să fie unice este tocmai faptul că se gasesc doar la noi și nicăieri altundeva.
Care este atitudinea românilor față de suveniruri versus turiștii străini care ajung în România?
Atitudinea românilor față de suveniruri este de deschidere și de apreciere; românii știu, în mare parte, valoarea produselor și munca depusă pentru realizarea acestora, mai ales atunci când vine vorba de produsele de artă populară, lucrate de meșterii populari. În plus, magazinul nu este un punct restrictiv, serviciul oferit se bazează în special pe dorința de a transmite informații, de a fi o poartă a României spre Europa. Oricine este binevenit la noi în magazin, chiar și pentru o interacțiune punctuală cu spiritul românesc.
Având în vedere că promovați România prin produsele voastre, care crezi că ar fi cel mai potrivit brand de țară pentru România și de ce?
Dintre produsele pe care le promovăm, am opta pentru ceramica de Horezu sau pentru ie ca brand de țară. Ceramică de Horezu este cunoscută în toată lumea, făcând parte din patrimoniul UNESCO din 2012, iar ia este piesă de vestimentație specifică țării noastre, care nu se demodează niciodată și care este din ce în ce mai apreciată.
Interviul integral poate fi citit în cel de-al treilea număr al revistei print The Woman.
Articol preluat din ediția a III-a a Revistei The Woman, Martie 2018.
Nora Călbază
Sursa foto: Art & Craft