Internetul este un mediu fascinant, accesibil și foarte ușor de folosit și în organizarea afacerii tale. Comerțul online, blog-urile pe diverse teme, prezența în social media, toate contribuie la creșterea proiectului tău. Unul dintre cele mai importante aspecte este cel al securității, deoarece o problemă de acest fel duce nu doar la pierderea datelor din punct de vedere fizic, ci și la o scădere a credibilității.
În primul rând, o măsură clasică, dar extrem de utilă este limitarea accesului fizic în spațiul de muncă pentru persoane neautorizate. Informațiile confidențiale, ce țin mai ales de buna organizare a afacerii (parole, conturi, carduri) pot fi stocate în diferite locații și, bineînțeles, protejate printr-un sistem de acces care va limita numărul persoanelor autorizate. Antivirusul este un must-have, iar calitatea acestuia trebuie să fie una ridicată. Licențele de antivirus oferă pentru companii posibilitatea achiziționării de pachete mai mari, iar prețurile sunt avantajoase.
Parolele pe care le folosiți trebuie să difere de la platformă la platformă și să fie puternice, adică să conțină caractere diverse, cifre, semen distincte. Punctele de access online (Hot spots) neautorizate trebuie interzise în cadrul rețelei companiei. Orice dispozitiv care se conecteză la rețeaua de internet autorizată firmă trebuie să permită doar autentificarea bazată pe datele de conectare din domeniu sau cu certificate digitale.
De asemenea, nu va expuneți conturile public și nu intrați în conturile firmei de pe rețele de wireless libere, nesecurizate. Navigarea pe astfel de rețele face ca datele dumnevoastră să fie foarte ușor de copiat în sistemele celor care vor să vă acceseze sistemul de securitate.
Aveți grijă la publicitatea online pe care o permiteți pe site-ul dumneavoastră. Alegeți surse de încredere, care nu vă vor trimite utilizatorii către site-ul de calitate îndoielnică, bazate pe clickbait și virusate.
By Loredana Bertișan – Editor Contribuitor The Woman
Loredana este de profesie jurnalist, cu experiență de peste cinci ani în domeniu. A lucrat pentru mai multe publicații locale și naționale și a urmat mai multe stagii de formare în domeniu atât în țară, cât și în străinătate. Este absolventă a Departamentului de Jurnalism din cadrul Universității ,,Babeș-Bolyai”. Pe parcursul studiilor a descoperit că are o pasiune pentru partea de social și voluntariat, așadar a creat comunitatea Art4Education prin care se ocupă de campanii caritabile pentru copiii din satele României.
Sursă foto: www.freepik.com