Rolul femeilor în corporații, doar 19% ajung în top management

Egalitatea între sexe în mediul profesional este un subiect top of mind pentru majoritatea managerilor marilor companii. Implementarea acestui lucru în realitate, în echipe, nu este deloc la același nivel.

Cu cât ne uităm mai sus în companii, cu atât găsim mai puține femei. Este încă o realitate la nivel modial, iar aducerea balanței la echilibru pare să fie un plan pe termen lung.

Pentru a vedea care este starea reală în corporațiile din America, compania multinațională de consultanță McKinsey, în colaborare cu LeanIn.Org, o organizație non-profit dedicată femeilor pentru a reuși să își împlinească scopurile profesionale, au realizat studiul „Femeile la locul de muncă 2016”.

imagine

Studiul a fost realizat în peste 130 de companii în care au fost chestionați peste 34.000 de bărbați și femei.

Rezultatele analizei arată faptul că, în medie, în companii, la entry level, femeile reprezintă 46% din totalul de angajați, în poziție managerială, 37%, ca vicepreședinți, 29%, iar la nivelul de top management sau așa-zișii C-suite (CEO, COO și CFO), 19%.

Femeile sunt slab reprezentate, așadar, la orice nivel din companii, cu atât mai mult în vârful organigramelor.

Același studiu arată faptul că, în corporațiile americane, bărbații sunt promovați cu 30% mai mult decât femeile în prima parte a carierei, în timp de femeile petrec, în medie, cinci sau poate chiar mai mulți ani în aceeași poziție.

În plus, deși femeile își negociază posibilitatea de promovare la fel de des ca și colegii lor bărbați, acestea primesc mai des răspunsuri negative.

Studiul arată și faptul că femeie consideră că genul le îngreunează ascensiunea profesională de trei ori mai mult decât în cazul bărbaților.

Inevitabil apare întrebarea: ce ar trebui să facem pentru a schimba lucrurile? Răspunsul stă în fiecare dintre noi, pentru că situațiile în care ne aflăm sunt diferite. Muncim pentru companii și în domenii diferite. Într-un fel, suntem toate responsabile, în parte, de succesul nostru și de treptele pe care urcăm în cadrul unei companii.

Important este să nu ne pierdem încrederea în noi, să fim conștiente tot timpul despre calitățile noastre și să nu ne fie teamă să vorbim despre ele atunci când cerem o promovare.

By Bianca Suciu Sharma, fondatoarea blogului despre joburi www.allaboutjobs.ro

bianca-sharma

Bianca este un jurnalist cu aproape nouă ani experiență în televiziunea de știri. A făcut parte din echipa Realitatea TV și, ulterior, din echipa Digi24. După acești ani în care a fost reporter, corespondent, realizator de emisiuni și, pentru o scurtă perioadă, prezentator de știri, Bianca a decis să se îndrepte înspre online unde a pus bazele blogului despre joburi www.allaboutjobs.ro În plus, Bianca a început să își construiască o carieră în domeniul marketing în cadrul unei companii multinaționale.

Sursa foto: www.pixabay.com