Publicația internațională Financial Times a publicat un articol în care prezintă România ca o destinație populară pentru investițiile și start-upurile din tehnologie. Articolul vorbește despre mai multe orașe în care s-ar putea dezvolta cu succes astfel de afaceri, precum București, Cluj-Napoca, Timișoara și Brașov.
Potrivit lor, principalele avantaje ale antreprenorilor deschiși spre domeniul tehnologiei sunt piața internă de 20 de milioane de locuitori, deschiși către IT și interesați de ultimele noutăți în domeniu și faptul că România este una dintre economiile europene care cresc cel mai accelerat în ultimii ani.
Publicația subliniază și cunoștințele tinerilor absolvenți care vorbesc cel puțin o limbă străină la nivel avansat, dar și moștenirea comunistă a universităților de excelență în domeniile reale precum știință, matematică și tehnologie.
Apartenența la Uniunea Europeană este de asemenea un avantaj, deoarece se conferă accesul la Piața Unică. În plus, un alt motiv care face din România o țară bună pentru deschiderea unui start-up este, potrivit Financial Times, costul vieții relativ scăzut, spunând că prețul chiriei în București, Cluj-Napoca, Timișoara și Brașov este la jumătate față de prețul din Berlin.
Bineînțeles, publicația vorbește și despre dezavantajele țării noastre. Primul dezavantaj menționat este absența surselor de investiții private, finanțările fiind de cele mai multe ori de la Uniunea Europeană. De asemenea, comunitatea de business nu este foarte dezvoltată și deseori este lipsită de transparență. Financial Times mai spune că antreprenorii români nu au foarte multă experiență (know-how) în dezvoltarea unei afaceri.
Pentru realizarea articolului, publicația internațională a realizat interviuri cu antreprenori români și experți precum Mircea Vada, Bogdan Ceobanu, Adrian ică și Peter Barta.
By Loredana Bertișan – Editor Contribuitor The Woman
Loredana este de profesie jurnalist, cu experiență de peste cinci ani în domeniu. A lucrat pentru mai multe publicații locale și naționale și a urmat mai multe stagii de formare în domeniu atât în țară, cât și în străinătate. Este absolventă a Departamentului de Jurnalism din cadrul Universității ,,Babeș-Bolyai”. Pe parcursul studiilor a descoperit că are o pasiune pentru partea de social și voluntariat, așadar a creat comunitatea Art4Education prin care se ocupă de campanii caritabile pentru copiii din satele României.
Sursa foto: www.freepik.com