Irina Nuț, Senior Manager Porsche Engineering România: „Secretul succesului meu ca manager este echipa”

Irina Nuț este Senior Manager în cadrul Porsche Engineering România, acoperind ariile de responsabilitate financiar, achiziții și IT. 

În paralel, aceasta se implică în activitățile de CSR și voluntariat ale companiei, ajutând atât la dezvoltarea comunității interne, cât și la impactul pe care organizația îl are în societate, despre care ne spune că ajută atât întreaga comunitate, cât și propria persoană.

Irina ne-a vorbit în acest interviu despre industria automotive cu provocările acesteia, despre rolul de manager și stilul în care ea este alături echipei sale, dar și despre implicarea în comunitate și voluntariat.

 

Cum v-ați descrie pentru cineva pe care îl întâlniți pentru prima dată? Care sunt acele câteva cuvinte care vă caracterizează?

 

Într-o propoziție m-aș descrie ca fiind o persoană responsabilă, empatică, asumată, dornică de cunoaștere și de progres, atât pe plan profesional, cât și personal. Îmi doresc să văd că activitățile în care mă implic au rezultate concrete și contribuie la îmbunătățirea sau progresul unor oameni, al organizației sau al mediului în care activez.

 

Sunteți Senior Manager în cadrul Porsche Engineering. Cum este să lucrați în industria automotive?

 

Munca în industria automotive este cu siguranță o provocare, cu atât mai mult într-o companie cu un brand prestigios, precum Porsche Engineering. Trendurile din ultimii ani care duc spre transformare digitală, electromobilitate, inteligență artificială și ADAS schimbă modul de lucru în companii, cuvintele cheie devenind adaptabilitatea, inovarea și eficiența

 

Care credeți că sunt calitățile esențiale unui manager bun? Cum sunteți dumneavoastră, ca manager?

 

Calitățile esențiale ale unui manager sunt comunicarea eficientă, capacitatea organizatorică, empatia și responsabilitatea față de activități și echipă. Secretul succesului meu ca manager este echipa.

Cred în oameni și în oferirea unui mediu propice de dezvoltare, la fel cum am avut șansa să primesc și eu, la rândul meu. Managementul, pe lângă organizare și partea de strategie, implică trei reguli de bază, din punctul meu de vedere: spune ceea ce faci (transparență), fă ceea ce spui (integritate) și oferă suport oamenilor (empatie).

 

Cum arată echipa din care faceți parte? Ce nu trebuie să îi lipsească unei echipe pentru a fi cât mai unită și a funcționa cât mai bine?

 

Datorită rolului pe care îl am în companie, am plăcerea de a face parte din două echipe. Prima este cea alături de care am creat cadrul de business pentru zona de financiar, achiziții și IT, iar cea de-a doua este cea de management, alături de care am luat parte la crearea strategiei de locație.

Indiferent de scopul echipelor, consider că ingredientele principale pentru o foarte bună relaționare sunt oferirea de feedback în mod constant, încrederea dintre membrii echipei și asumarea responsabilității.

 

Știm că vă implicați în activitățile de CSR  și voluntariat ale companiei. Care sunt aceste acțiuni pe care Porsche Engineering România se concentrează acum, pe partea internă?

 

Mă implic cu drag în ambele subiecte alături de colegii mei din Porsche Engineering și plănuim ca în această perioadă să ne îndreptăm atenția către zona de sustenabilitate, prin acțiuni legate de risipa alimentară și prin crearea contextului unui Sweets Market & Garage Sale, cu scopul de a putea genera fonduri care să ajungă la susținerea unei cauze externe.

 

Dar cele cu acțiune spre comunitate, din exteriorul organizației?

 

Ne-am propus ca activitățile de voluntariat orientate spre comunitate să vizeze în acest an atât partea de mediu, spre exemplu participarea la acțiuni de plantare de copaci sau de curățenie, cât și partea socială. Ne dorim să continuăm să ajungem prin organizația noastră internă numită Ladies in Technology la Centrul de copii de la Jibou, dar și la comunitatea din Munții Apuseni, pe care am susținut-o și în anii precedenți, alături de CERT Transilvania. 

 

Cât de important este pentru o companie, conceptul de CSR? Cum ați descrie conceptul, pentru cineva care nu îl cunoaște?

 

CSR-ul reprezintă pentru mine modul în care o companie își aduce aportul la îmbunătățirea societății, iar voluntariatul creează comunități în jurul unor nevoi specifice, ele completându-se reciproc. Ambele contribuie la progresul nostru, al tuturor, ca societate, dar ne ajută și la nivel individual, existând tot mai multe articole și studii din zona de wellbeing care sugerează faptul că voluntariatul contribuie la combaterea nivelului de stres sau anxietate și la dezvoltarea unui sentiment de apartenență la o comunitate.

 

Știm că în viața profesională sunteți o fire analitică, acoperind ariile de responsabilitate financiară, achiziții și IT. Acest pragmatism necesar la birou se reflectă și în viața personală?

 

Fără îndoială pragmatismul se reflectă în unele situații și în viața personală, însă nu este nota dominantă a personalității mele.

 

Desertul preferat: Clătite

Ceai sau cafea? – Cafea

Ultimul lucru pe care l-ați făcut pentru prima dată: Am călătorit 11.200 km

Un film care v-a rămas în minte: Inside job

Note to self: Ascultă-ți intuiția!

 

Editor: