Fiecare femeie are propria viziune atunci când vine vorba de succes. De aceea, compania LinkedIn a realizat un studiu recent despre așteptările femeilor la locul de muncă și ce înseamnă pentru ele succesul. Potrivit Forbes.com, 5.300 de femei din 13 țări au fost rugate să se gândească la ceea ce face un mediu de lucru ideal.
Trei teme majore au devenit evidente din rezultatele studiului:
– modul în care femeile definesc succesul este diferit acum, decât era în urmă cu câțiva ani
– echilibrul dintre viața profesională și cea de familie a luat precedent asupra salariilor
– femeile sunt din ce în ce mai îngrijorate de căile de carieră nesigure.
Întrebate despre succesul la muncă, 80% dintre femeile intervievate au declarat că un program de lucru flexibil a fost esențial pentru succesul și performanța lor. 63% dintre respondenți au declarat că succesul la locul de muncă ar trebui să fie definit prin realizarea echilibrului dintre muncă și viață. În schimb, cu cinci până la zece ani în urmă, doar 39% au numit echilibrul muncă/viață ca o prioritate pentru o carieră de succes. Flexibilitatea și timpul pentru o viață personală au devenit punctul central al acestei generații de femei profesioniste.
În urmă cu cinci până la zece ani, 56% dintre femei au declarat că câștigarea unui salariu ridicat le-a definit succesul la locul de muncă. Similar, acum, numai 45% dintre femei au precizat că un job de plăcere este definiția succesului. Poate că economia săracă este cauza acestei schimbări în prioritățile femeilor. Indiferent de situație, 77% dintre femeile chestionate la nivel global se consideră a avea o carieră de succes.
Când au fost întrebate despre principalele preocupări legate de carieră, 51% dintre femei au numit „lipsa unei cariere” drept principala lor îngrijorare, în timp ce 47% au declarat că cea mai mare preocupare a lor este „lipsa investițiilor în dezvoltarea profesională”. Ambele indică faptul că întreprinderile ar trebui nu numai să dezvolte lideri de sex feminin, ci să-i ajute pe toți angajații, bărbați și femei, să-și găsească locul în cadrul companiei. Sprijinirea sau îndrumarea unui angajat și investiția în dezvoltarea lui personală, îi va crește productivitatea și eficiența la locul de muncă.
Rezultatele acestui studiu formează o imagine generală interesantă și chiar pozitivă a femeilor moderne la locul de muncă. Se pare că sintagma „a avea totul” a devenit insuficientă și că realizarea unui echilibru între viața personală și cea profesională este acum considerată drept adevărata bogăție.
Sursă articol: Learnvest.com
Surse foto: pixabay.com, Max Pixel