Anamaria Hâncu este Communication Manager INNA, Antonia, Delia și Nicole Cherry, și a făcut parte din echipa Global Records aproape 10 ani, timp în care a ocupat pe rând pozițiile de Promotion Manager, Label Manager și Talent Manager. Global Records este una dintre principalele case de discuri din România care reprezintă artiști de top precum INNA, Antonia, Carla’s Dreams, The Motans, Irina Rimes, Alina Eremia și alții.
Totodată, este Co-inițiator și Board member Let’s Do It, Romania!. În plus, ea ocupă și rolul de CSR Manager UNTOLD Universe și PR Manager NEVERSEA Festival, ambele fiind festivaluri de renume nu doar la nivel național, ci și la nivel internațional. Reputația pe care și-a clădit-o în decursul anilor, având ca valori de bază încrederea și transparența, a fost și ceea ce ei i-a adus, în mod natural, colaborări cu nume sonore din România.
Anamaria ne-a oferit o perspectivă detaliată asupra importanței acestor valori în industria muzicală și cea non-guvernamentală și ne-a împărtășit cum le aplică în proiectele sale zilnice.
Ce rol joacă încrederea și transparența în industria non-guvernamentală și muzicală
„Încrederea și transparența stau la baza oricărui parteneriat reușit.”
Încrederea este fundamentală în orice domeniu, mai ales dacă îți dorești să practici meseria cu integritate și să obții rezultate excepționale. Nu este suficient doar să proiectezi încredere; este la fel de important să o oferi. Partenerii, colegii și colaboratorii trebuie să fie siguri că lucrează cu cineva care are principii solide și valori neclintite.
Încrederea ar trebui să fie un pilon central în relațiile profesionale, iar aceasta ar trebui să fie reciprocă. Doar astfel proiectele pot fi livrate la cel mai înalt standard.
Transparența joacă și ea un rol la fel de important. Pentru a obține rezultate de top, este nevoie de o relație profesională bazată pe sinceritate deplină, fără jumătăți de adevăr.
Elemente-cheie în procesul construirii unei reputații
Indiferent de industria în care activezi, în procesul construirii unei reputații de încredere, cântăresc foarte mult seriozitatea, ambiția de a fi din ce în ce mai bun, dorința de evoluție, responsabilitatea care vine la pachet cu lucrul alături de oameni de top și branduri extraordinare, precum și onestitatea.
A fi un om de cuvânt, care se ține de ceea ce promite și care acționează cu promptitudine în activitatea sa de zi cu zi, este la fel de important.
„Puterea de a accepta greșelile și de a gestiona eșecurile într-un mod matur și profesionist îți poate pava cu mai mare ușurință drumul construirii unei reputații bune.”
Totodată, sunt foarte importante alegerile pe care le faci în carieră: ca să-ți fie mai ușor să te distingi și să rămâi în mentalul colectiv profesional ca un bun profesionist, este important să colaborezi cu branduri și persoane care îți împărtășesc valorile fundamentale.
Colaborarea cu artiști și festivaluri de renume
În colaborarea cu artiști de renume – așa cum sunt INNA, Antonia, Delia, Nicole Cherry – precum și cu festivaluri cunoscute la nivel internațional, la fel ca UNTOLD Universe și NEVERSEA Festival, este foarte importantă conștientizarea existenței unor obiective comune, care contribuie la dezvoltarea unui relații profesionale bazate pe încredere și transparență.
Mai mult, soluțiile realiste la problemele sensibile apărute în momente delicate ajută la reconfirmarea încrederii.
Cum se construiește și menține încrederea într-o industrie în care transparența este adesea pusă la încercare
Seriozitatea, profesionalismul, discreția, empatia, proactivitatea, conectarea constantă la informații și noutăți pentru a putea aduce plus valoare în proiecte și, bineînțeles, și rezultatele contribuie la crearea și menținerea încrederii.
În muzică, abordarea este una cât mai directă, simplă, transparentă, de multe ori împachetată cu un twist care face informația memorabilă, diferită.
Riscurile comunicării lipsite de transparență
În lucrul cu artiștii, indiferent dacă aceștia sunt consacrați sau la început de drum, este important să existe discuții deschise. Pentru a evita situații neplăcute care ar putea să pună sub semnul întrebării artistul în ochii publicului său, este bine ca managerul de comunicare și PR al artistului să cunoască orice aspect sensibil care ar putea genera situații neplăcute.
În general, artiștii își doresc să fie apreciați pentru creațiile lor muzicale, nu să fie în centrul atenției din cauza vieții lor personale. În astfel de situații, artiștii au dreptul să stabilească limite clare în ceea ce privește transparența, delimitând ceea ce trebuie să rămână privat.
Transparența ca realitate practică pentru managerul de comunicare și PR
Atunci când este momentul ca o nouă informație sau noutate din partea artistului să fie comunicată către public, este important ca aceasta să fie livrată atunci când toate aspectele subiectului sunt clare și totul este comunicat direct și ferm.
În cazul în care apare o situație care are potențialul să escaladeze, transformându-se într-o situație de criză, trebuie avută o reacție imediată, în funcție de gravitatea situației, dar reacția nu trebuie să fie pripită doar pentru a da un răspuns.
Prevenirea crizelor de imagine
Când vine vorba de artiști, este important să fii mereu foarte atent și să te gândești la toate situațiile care ar putea să apară din versurile unei piese, anumite scenarii de videoclip, fotografii, descrieri de fotografii.
În general, multe lucruri sunt curatoriate de dinainte de lansare, în scopul de a evita potențiale riscuri. Dacă sunt lucruri care pot genera controverse și managerii de comunicare și PR își asumă, împreună cu artiștii și restul echipei, că le lansează în forma respectivă, pregătesc potențiale scenarii de criză pentru a explica de ce au lansat sau ce au vrut să comunice prin intermediul respectivului aspect controversat.
La fel se întâmplă și în cazul comunicării făcute pentru industria non-guvernamentală.
„Precauția, atenția și documentarea ajută mult.”
Discreția versus transparența
Discreția este esențială în această meserie, dar la fel de important este modul în care alegi să comunici anumite informații, momentul și canalul potrivit pentru a transmite mesajul. În general, multe aspecte personale, cum ar fi cele legate de viețile artiștilor, sunt adesea supuse presiunii media sau a publicului pentru a fi dezvăluite, chiar dacă sunt intime și ar trebui comunicate doar atunci când persoana se simte pregătită sau când este sigură să o facă.
Au fost numeroase exemple de persoane publice care, de exemplu, nu doreau să anunțe o sarcină sau probleme de sănătate, dar informațiile au ajuns prin intermediari în presă, declanșând un val de știri și un disconfort major. În astfel de situații, chiar dacă sunt întâmpinate, este important să se facă anunțul doar atunci când artistul se simte confortabil cu asta.
Credit foto: Cristian Șuțu
Redactor:
–
Materialul face parte din ediția print The Woman 2024-2025 – TRUST & TRANSPARENCY. Aceasta poate fi achiziționată de aici.