Branding personal cu Alexandra Huștiu Bibire. Episodul 3

 

Salut. Eu sunt Alexandra Huștiu Bibire si te invit, ca în fiecare marți, într-o incursiune în Personal Branding prin ceea ce eu numesc #RevolutiaMeritocratieiPrinPersonalBranding. 

 

In situatia în care e prima oară când te intersectezi cu aceste articole, te invit de altfel să citești primul articol din această serie, cel în care  vei descoperi ce este această “revoluție” dar și cum te poate ghida pe tine și care sunt pașii pentru ca tu să devii un brand personal și, cel de-al doilea articol - cel în care am intrat în procesul de autocunoaștere – P(asul)1-  raportându-ne la tine și la lume – pentru că în ea trăim, dar mai ales în ea ne manifestăm Sinele sau experimentăm.

 

     Începusem să povestesc în articolul trecut despre această tranziție a umanității la următorul ei nivel de evoluție, cel în care informația, creativitatea și un nivel mai înalt de conștiință înlocuiește vechea paradigmă în care trăim – cea în care banii, controlul și puterea erau esențiale.

În această nouă paradigmă, pe care unii dintre noi o vedem deja sau chiar o creăm, vom trăi cu toții destul de curând și cred cu tărie că e datoria fiecăruia dintre noi să facem tranziția către ea cât mai lin – fiecare în ritmul lui /ei evident – dar să o facem. Ca la armată – no soul is left behind. Și aici intervine datoria ta față de tine să o faci, responsabilitatea ta față de tine. Și evident, o nevoie intrinsecă către evoluție.

Momentan, această lume, această paradigmă, poate coincide cu lumea care te influențează – asta însemnând că există diverse forme de dependență în care trăiești – emoționale, financiare, fizice, intelectuale, etc – sau “paradigma lui TU”: TU trebuie să ai grijă de mine, TU trebuie să mă întreții, TU ești de vină, TU ești responsabil(ă), etc.

Practic, tot ce ți se întâmplă ție este, cel puțin în mintea ta, se întâmplă din cauza altuia. Oamenii dependenți de obicei au nevoie de alții pentru a reuși, afectiv depind de opinia celorlalți – ca valoare și/sau integritate, iar intelectual sunt incapabili să gândească singuri.

        La următorul nivel de evoluție, sau paradigma lui EU, cea de independență, începi să cunoști puterea personală și să o folosești. “EU pot”, “EU fac”, “EU sunt responsabil(ă)”, “EU pot opta”, sunt parte din vocabularul celor care trăiesc în această paradigmă. Sunt oamenii care reușesc singuri, prin forțele proprii dar sunt și oamenii foarte competitivi. Acești oameni gândesc singuri, sunt creativi și analitici, iar afectiv nu au nevoie de opiniile altora pentru a se valida, pentru a-și confirma valoarea. 

    Ca toate lucrurile în viață, această etapă este esențială în dezvoltarea noastră, ca indivizi, însă este doar următorul pas către maturizare. Nu este finalul, deși, cel puțin în zona de dezvoltare personală și de business, ne este vândut acest “mit”.

Și spun asta pentru că urmează, premergător, acestei etape, “paradigma lui NOI”:  “NOI facem”,  “NOI putem”, “NOI cooperăm”,  “NOI creăm”,  “NOI suntem responsabili”.

În această paradigmă se unesc cei care își măresc șansele de succes prin a-și uni talentele și forțele, având capacitatea de a-și apăra interesele dar și de a fi de folos celorlalți – win-win situation.

De foarte multe ori aceștia sunt lideri, înțeleg noțiunea de comunitate, intelectual practică brainstorming-ul pentru a putea vedea întreaga ,,poză,, a unei situații și a găsi cât mai multe soluții posibile,  iar la nivel afectiv trăiesc în  Iubire.

 

      Pentru fiecare din aceste paradigme suntem la un nivel de conștiință diferit, și pentru fiecare avem nevoie de un nou EU. Dacă la primul nivel de conștiință te conștientizezi doar fizic, la cel de al doilea te conștientizezi mental – mintea ta devine conștientă de sine.

Apoi, dacă intri mai profund, începi să descoperi credințele limitative din subconștient pe care le ai dar și emoțiile care îți guvernează viața (îți aduci aminte piramida lui Hawkins?), ajungând într-un final să te cunoști și să cunoști întregul univers care există în tine. În ultimul pas te conștientizezi și la nivel spiritual.

fizic minte

 

Acest EU, pe care l-am raportat până acum la exterior, la lumea care ne înconjoară, are, din câte vezi, straturi la interior – în această imagine reprezentarea grafică a fost făcută, de data aceasta, de la exterior către interiorul Sinelui (daca vrei sa înțelegi mai bine lasă-te ghidată de culori în toate graficele de până acum). 

Fiind unul din cele 4 elemente ale unui brand (de carieră sau brand personal – o să ajungem și în punctul în care o să își explic diferența între ele), se numește sinele de bază – Core Self. Acest Core Self este reprezentat de totalitatea trăsăturilor de personalitate, comportamentul și atitudinea, abilitățile pesonale care au rădăcină în valorile personale, credințele învățate (sau limitative) și stilurile de învățare, dar și identificarea culturală. 

            Deși poate părea că mergem pe pilot automat, suntem ghidați, conștient sau nu, de valorile noastre de viață (1). Un exercițiu/tool util pentru a ți le descoperi găsești în secțiunea Free Bonuses de pe casa digitală a brandului meu personal – website-ul.  Valorile tale sunt suma a cine ești plus nevoile pe care le ai, de la nivelul de dezvoltare la care ești, și sunt esențiale în procesul de autocunoaștere.

      Ulterior, începi să te uiți, conștient, la toate credințele (2) care te limitează – credințele învățate.  Minciunile pe care ni le spunem noi înșine sau care ni le-au spus alții apropiați nouă în mica copilărie și care acum ne definesc viața pentru că datorită lor ne-am creat niște obiceiuri, iar obiceiurile noastre ne creează identitatea – conform psihologiei comportamentale. Aceste credințe sau miniciuni ne pot limita în 7 categorii de viață, pentru că există o interdependență între toate aspectele din viața noastră. Astfel, va trebui să descoperi care sunt:  

 – minciunile pe care mi le spun eu mie, despre mine (a),

– minciunile pe care mi le spun despre bani (b),

 – minciunile pe care mi le spun despre relațiile amoroase (c),

- miciunile pe care mi le spun despre familie (d), 

 – minciunile pe care mi le spun despre prieteni(e),

 – minciunile pe care mi le spun despre sănătate și sport (f)

 – și minciunile pe care mi le spun despre  Dumnezeu(g). 

  Abilitățile tale (3) țin de partea creierului care s-a dezvoltat cel mai mult în copilărie – cea stângă sau cea dreaptă. Dacă în partea stângă găsim abilități ca gândirea liniară, găsirea rapidă de soluții, logica, capacitatea de a analiza, de a învăța rapid, în partea dreaptă găsim creativitatea, capacitatea de a vedea “poza întreagă”, rezultatul final, sau capacitatea de a lua decizii intuitiv. 

       Pasiunile tale (4)  sunt  acea înclinație naturală a ta către a crea. Dacă ai avut norocul ca părinții tăi să fi sesizat care sunt, ești un/o norocoas(ă) pentru că, integrând pasiunile tale în ceea ce faci, creezi entuziasm și energie, angajament și imaginație pentru cei din jurul tău și, cel mai probabil, deja monetizezi această pasiune. Și ai și un brand personal.

       Trăsăturile de personalitate (5) sunt totalitatea trăsăturilor distincte ale unui individ ce îl caracterizează mental și comportamental, reprezintă originalitatea unui individ manifestată în planul relațiilor sociale, adunând calitățile pozitive și pe cele negative pe care le are: onestitate, loialitate, voioșie, încredere, curaj, egoism, dispreț, invidie, aroganță, etc.

       Stilurile de învățare (6), conform neuroștiițelor,  sunt raportate și ele la emisfera cea mai dezvoltată a creierului tău: stilul global este bazat pe emisfera dreaptă și cel analitic este bazat pe emisfera stângă. La fel, poți avea un stil de învățare vizual (pentru care avem graficele de exemplu), auditiv (audio-book-urile) sau kinestezic – atingere și mișcare, joacă, joc de roluri,etc.

           Identificarea culturală (7) este construită și întreținută prin procesul cunoașterii colective precum tradițiile, patrimoniul, limba, estetica, normele și obiceiurile. Fiecare cultură în parte își pune amprenta pe individualitatea noastră și cel mai bine ne dăm seama de asta atunci când călătorim sau locuim înafara țării noastre.

 

       Dacă te uiți la toate aceste (7) aspecte ale sinelui tău (de bază), vei descoperi foarte multe lucruri extraordinare despre tine. În fapt, sunt fundația brandului tău personal. De altfel, sunt și motivul pentru care atât cursurile și seminariile mele, cât și prima carte de Personal Branding din România publicată în 2018 la Bacău, căruia i-am atașat un manual de exerciții să te ghideze în această descoperire a ta, se numesc “Brandul tău personal ești Tu”.

 

    Lăsându-te cu această provocare – de care mi-ar plăcea să știu, mai ales dacă ai nevoie de ghidaj, în secțiunea de comentarii, îți mai las și un gând, ca de obicei:

 

Fii tu însăți, lumea se va adapta,

 

Pace și Iubire,

Alexandra

Despre Alexandra 

Millenial autentic, Alexandra s-a născut si a crescut în orașul lui Bacovia. Mai mult, a terminat studiile postuniversitare cu specializarea Marketing și Management la Universitatea George Bacovia din Bacău. 

Își asumă salturi în carierea profesională, trecând de la specialist de marketing local la director de marketing național, moment care o inspiră să devină strateg de marketing și personal branding în propria agenție, Brand& Build.

Trecută prin procesul de Autocunoaștere, Alexandra pune familia pe primul loc. Și imediat după, omenia. De aici și titulatura de OM de marketing cu care se prezintă pe rețelele de socializare sau față în față.