Cea mai noua generatie Z cuprinde tinerii nascuti in perioada 1997 – 2012. Acest lucru inseamna ca generatia Z deja cunoscuta se refera la tinerii care sunt activi in campul muncii inca din 2011, insa cei mai multi tineri din generatia Z sunt inca in scoala.
Potrivit thebalancecareers.com, tinerii generatiei Z sunt candidatii perfecti pentru cele mai multe companii. Insa, inainte de a face asemenea afirmatii, este important sa mentionam ce trebuie sa stie managerii despre generatia Z.
Pentru a intelege cel mai bine noua generatie sau pentru a incerca sa identificam punctele forte ale noului val de angajati, este esential sa enumeram cateva caracteristici.
Ce trebuie sa stie managerii despre generatia Z?
Generatia Z este generatia nascuta in plin progres tehnologic
Intr-un sondaj realizat de College Employment Research, peste 83% dintre companiile care au raspuns la intrebari au marturisit ca sunt dispuse sa angajaze proaspat absolvenit. Generatia Z este prima generatie care s-a nascut in plin progres tehnologic, ceea ce inseamna ca accesul la informatii este mult mai mare. Tinerii noii generatii se adapteaza mult mai usor la schimbari si sunt mai receptivi la informatiile pe care le primesc. Mai mult decat atat, ei au o mai buna cunoastere a tehnologiei si reusesc sa invete mult mai usor cum sa foloseasca tehnologia in avantajul lor.
Generatia Z are spirit antreprenorial
Potrivit unui studiu realizat la nivel global, tinerii generatiei Z sunt mult mai predispusi sa porneasca o afacere pe cont propriu. Si generatia millenials are focus catre antreprenoriat, insa generatia Z este mult mai focusata in aceasta directie. Acest lucru nu inseamna ca tinerii generatiei Z nu isi vor indeplini obiectivele profesionale si nu vor trece prin mai multe etape. In fond, potrivit studiilor, varsta medie la care cele mai multe persoane incep un business este 42 de ani. Mai mult decat atat, generatia Z se concentreaza atat pe studii, cat si pe acumularea de experienta. Astfel, foarte multi tineri ai noii generatii vor avea un job inca din timpul facultatii.
Deoarece flexibilitatea este punctul forte al generatiei Z, foarte multi tineri nu vor considera job-ul ca fiind principala sursa de venit.
Generatia Z poate fi si o generatie corporatista
In timp ce foarte multi tineri ai generatiei Z se pot concentra pe desfasurarea mai multor activitati profesionale, fara sa isi reduca activitatea la un program fix de munca, exista posibilitatea ca generatia Z sa fie si o generatie corporatista. Avand acces la foarte multe informatii si avand o educatie solida, generatia Z este foarte valoroasa pe piata muncii. In primul rand, managerii trebuie sa fie constienti de potentialul pe care il are generatia Z, noul val fiind definit de ambitie si determinare. Cu toate acestea, este mai mult decat cunoscut faptul ca generatia Z inclina catre un programul flexibil de munca, decat catre un program de la 9:00 la 17:00.
Articolul integral aici.