„Cele mai inedite idei sunt cele care te vor ajuta să rupi barierele” | Irina Constantin, fondatoare VAUNT

Irina Constantin este cofondatoare și CEO VAUNT, companie care a dezvoltat soluția de software pentru zona de real estate dedicată atât agențiilor, cât și dezvoltatorilor imobiliari.

Mai mult decât atât, Irina a intrat în lumea antreprenoriatului în urmă cu nouă ani, încă de la vârsta de 21 de ani, atunci când a văzut oportunitatea de a ajuta oamenii să câștige timp și bani cu ajutorul tehnologiei.

Pasiunile sale se îmbină perfect cu domeniul în care activează deoarece este o persoană creativă și întâmpină fiecare situație cu un nivel ridicat de curiozitate. 

 

Irina ești o tânără antreprenoare, pasionată de ceea ce faci. Care este povestea din spatele companiei fondată de către tine, VAUNT?

Totul a plecat de la ideea despre cum putem face ca oamenii să câștige mai mult timp și să își recapete controlul vieții. Pentru mine, timpul este mult mai valoros decât banii. Dacă banii poți oricând să îi recuperezi, cu timpul, din păcate, nu este același lucru. 

Ne-am orientat către industriile care nu beneficiază de ajutor pe acest segment. Întâmplător a fost că acest sector este cel de real estate. Noi eram prezenți în piață și ofeream soluții custom de software la comandă. Mai mult decât atât, am avut clienți din domeniul de real-estate care s-au plâns de lipsă de timp și control.

Așadar, ne-am îndreptat către această piață unde am văzut oportunitatea de a ajuta oamenii să câștige timp și bani cu ajutorul tehnologiei și să se bucure de modul în care pot contribui la dezvoltarea societății.

Astfel, s-a născut VAUNT – o soluție PropTech de tip SaaS prin care orice business din zona de real-estate, fie agenție sau dezvoltator imobiliar, își poate administra afacerea 360 (departamente precum financiar, sales, marketing, construcții etc.), poate afla informații importante despre piață și poate tranzacționa la nivel global. Numele reflectă și o parte din viziunea noastră – să te mândrești cu lucrurile pe care le faci.

 

Ce te-a determinat să fondezi acest business și ce aduce nou pe piață? Cui te adresezi?

Business-ul a fost pornit din dorința de a ajuta o piață care momentan nu este digitalizată 100%. Am vrut să aducem tehnologia în sprijinul unei piețe care contribuie la dezvoltarea societății, dar să și ajutăm oamenii să câștige mai mult timp. 

VAUNT aduce în piață un sistem permisiv și integrat de management a business-urilor imobiliare, prin care poți opera în funcție de nevoile tale (sales, marketing, financiar etc.). Pe lângă acest lucru, aducem automatizări și urmează să alăturăm și o componentă de Artificial Intelligence pentru managementul și evaluarea business-ului.

 

Care sunt principiile cu care ai pornit la drum în antreprenoriat? Ai știut de la început ce îți dorești de la acest proiect?

De la început am pornit cu ideea unui business global. Ne-am dorit ca orice facem să poată avea un impact remarcabil la o scară mare și să ajute cât mai multă lume, luând în considerare nevoile lor și trendul pieței.

În afară de acest lucru, am plecat cu ideea că ne dorim să creăm un ecosistem de lucru în care orice angajat să se simtă bine și mândru pentru contribuția pe care o are în societate, ajutând la construirea unor produse care vor fi folosite global.

 

După câțiva ani buni de activare în acest domeniu, ce crezi că ar putea fi îmbunătățit la industria din care faci parte, din perspectiva ta?

 

În industria din care fac parte mi-ar plăcea să văd mai mult curaj în forțele proprii și executarea unei viziuni mari.

De asemenea, mi-aș dori să vedem cum am putea contribui mai mult la dezvoltarea sistemului antreprenorial și să încurajăm pe oricine își dorește să își deschidă un business, indiferent de vârstă. Consider că indiferent la ce vârstă te afli, nu este niciodată prea târziu pentru a începe să lucrezi pentru afacerea ta. Și cred că nu discutăm suficient despre acest aspect. 

 

Care sunt planurile pe termen lung ale companiei? Dar pe termen scurt?

 

Pe termen lung, ne dorim ca VAUNT să devină produsul indispensabil a unui profesionist în imobiliare, indiferent în ce țară se află sau care este dimensiunea business-ului său. Vrem ca VAUNT să devină pentru utilizator la fel cum este telefonul, iar atunci când te vei referi la tehnologie în real estate să spui VAUNT. De asemenea, urmărim o prezență globală atât în Statele Unite, Europa, cât și Asia. Și, desigur, vom extinde numărul de potențiali clienți cărora ne vom adresa.

 

Pe termen scurt, vom ridica prima etapă de finanțare care ne va permite să creștem ca echipă, să ne dezvoltăm mai departe produsul și să ne extindem în Europa cu ajutorul partenerilor noștri.

Pentru anul viitor, ne dorim să participăm la un accelerator în Statele Unite. Vrem să pregătim produsul pentru lansarea pe piața din S.U.A. și, mai mult ca sigur, să obținem o nouă rundă de finanțare. Pe partea de dezvoltare vom veni cu ceva complet nou față de alte produse și vom crea o experiență unică pentru utilizator.

 

IRINA CONSTANTIN THE WOMAN VAUNT1

Ce le recomanzi tinerilor antreprenori aflați la început de drum?

 

Să fie curioși, dornici de a învăța și a afla cât mai multe lucruri și să le și aplice. Mai mult, trebuie să înveți câte puțin din fiecare. Trebuie să fie îndrăzneți, să treacă peste frica că o să spună cineva nu, că o să primească un feedback negativ, că cineva nu o să creadă în ideea lor. Odată ce ai depășit această frică, devii mai deschis la oportunități, ceri ajutorul și oamenii chiar o să ți-l ofere. Uneori, cele mai inedite idei sunt cele care te vor ajuta să rupi barierele. 

 

De asemenea, recomand periodic o analiză la rece – dacă nu a mers tot ce ai încercat, stabilește o dată la care să schimbi strategia. Nu trebuie să repeți același lucru orbește și să speri că o să îți iasă. Mai mult decât atât, este foarte important să ai întotdeauna un plan de rezervă deoarece mereu trebuie să fii cu un pas înainte.

 

Care este lucrul care te motivează să nu renunți și poate chiar să muncești din ce în ce mai mult pentru a îți atinge obiectivele propuse?

 

Eu mi-am stabilit o misiune care mă face să mă ridic din pat în fiecare zi, indiferent de ce se întâmplă și să lucrez la ea. Misiunea mea în viață este să fac ceva valoros în lume, la scară largă și să am un impact pozitiv asupra lumii, prin produsele pe care le construiesc, prin compania mea și prin conținutul pe care îl creez.

Scopul meu este de a ajuta cel puțin 10% din populația globală. Toate acestea, desigur, în timp ce mă bucur și sunt prezentă în această călătorie. Și dacă nu îmi iese, sigur voi avea cel puțin o situație interesantă de povestit din care alții pot învăța și o vor putea face mai bine ca mine.

 

Am zile când îmi e greu și poate am avut multe momente în care am vrut să renunț, dar am învățat să îmi construiesc un sistem de susținere care mă ajută să depășesc repede aceste momente.

 

Dacă te-ai putea întoarce în trecut, sunt decizii pe care ai prefera să le schimbi?

 

Întotdeauna poate fi loc de mai bine, dar deciziile pe care le-am luat în trecut m-au adus în acest punct, de aceea nu aș vrea schimb nimic. Poate aș fi vrut să fiu mai curajoasă când eram la început, acum 10 ani, însă nu mi-aș dori să îmi schimb deciziile.

Cine este Irina în afara companiei? Cum se îmbină pasiunile tale cu domeniul în care activezi?

 

Pasiunile mele sunt strâns legate de domeniul în care activez deoarece ador să învăț lucruri noi, fiind una dintre valorile mele în viață. Datorită acestui lucru, întâmpin orice situație cu un anumit grad de curiozitate și mă ajută să progresez și ca om și ca business.

Apoi e partea de creativitate – să fii antreprenor, înseamnă să fii creativ. Pentru mine, în timpul liber este esențial să fiu creativă, să interacționez cu oamenii, să încerc să îi ajut și să învăț și eu de la ei. Pentru mine este foarte important să înțeleg cum funcționează și cum gândește majoritatea pentru a ști cum pot contribui la bunăstarea lor.

 

Care sunt activitățile cu care îți ocupi timpul liber?

 

În timpul liber, caut momente prin care să mă relaxez și să mă reîncarc. Îmi place să citesc, am un newsletter pe care îl trimit săptămânal și un canal de Youtube pentru care fac conținut despre dezvoltare personală, productivitate, business și life design. 

 

Mai mult decât atât, m-am apucat recent de bouldering (bouldering-ul este o forma de cățărare efectuată pe trasee scurte de 3-5 metri astfel încât căderile să nu producă accidentări, sunt folosite saltele speciale pentru a atenua impactul căderilor) și cred că este noul meu sport preferat. Este un sport prin care mă pot conecta mai bine cu mine și mă pot deconecta de la viața de business. De asemenea, îmi place să fac yoga, să meditez și să scriu.

Recomand oricui să țină un jurnal. Ador să călătoresc și sper să reiau acest obicei cât mai curând.