O nouă ediție a Conferinței The Woman, eveniment anual dedicat leadershipului feminin, are loc în perioada 28 – 30 martie 2024 la Cluj-Napoca. Sub tematica Timeless over Trends, peste 600 de femei sunt așteptate în cadrul celei mai mari conferințe din Romania dedicată leadershipului feminin. Evenimentul se desfășoară pe parcursul a 3 zile iar structura evenimentului presupune prezentări la scena The Woman în prima zi, iar mai apoi pe următoarele 2 zile workshopuri tematice, o zonă expozițională pentru creare de contacte și socializare, o zonă de interviuri și multe surprize și cadouri pentru participanți.
Tematica ediției: Timeless over Trends
Într-o lume în care schimbarea este singura constantă, confruntarea dintre etern/timeless și efemer/trenduri este o poveste perpetuă.
“Eternul / Timeless”, un termen des invocat, cuprinde un simț al universalității și longevității. Este firul care se strecoară prin tapiseria diferitelor epoci, conectându-ne la rădăcinile noastre și îmbrățișând viitorul. Designul timeless, fie în modă, arhitectură sau chiar literatură, posedă o calitate durabilă care rezistă testului timpului, evocând simultan un sentiment de nostalgie și atemporalitate. Este simplitatea care vorbește despre simțul nostru inerent al frumuseții, calitatea care rezistă încercărilor timpului și universalitatea care rezonează cu audiențe diverse. Designul etern creează un continuum, legând trecutul, prezentul și viitorul parcă într-un dans lipsit de efort.
Trendurile, prin natura lor, sunt efemere, trecătoare. De cele mai multe ori ne iau în vârtejul noutății și al entuziasmului. Cu toate acestea, acest entuziasm este de asemenea de scurtă durată. Trendurile/tendințele, odată vedete ale momentului, pot deveni rapid relicve ale trecutului, abandonate în căutarea neîntreruptă a următorului eveniment important.
Imaginea evenimentului poarta semnatura Feliciei Simion. Fotografia ”Homage to Brâncuși” a câștigat premiul BLACK & WHITE FINE ART PHOTO OF THE YEAR 2023, acordat de către Monovisions.
“Urmărirea tendințelor, deși palpitantă, vine cu un cost. Societatea se află într-un ciclu perpetuu de achiziționare și înlocuire a bunurilor, fără a lua în considerare durabilitatea sau impactul asupra resurselor.
Consumul excesiv și obiceiul de a utiliza bunuri de unică folosință, sau cu durată foarte scurtă de viață adăugă presiune asupra resurselor naturale și contribuie la degradarea mediului înconjurător. Natura efemeră a satisfacției bazate pe trenduri este o alta capcană adesea trecută cu vederea în căutarea ultimului trend. Apoi, există riscul de a pierde esența identității individuale.
Se poate găsi un echilibru între etern și efemer?
Desigur! Prin îmbrățișarea elementelor timeless, stabilim o bază care rezistă naturii schimbătoare a tendințelor. Cu toate acestea, este esențial să recunoaștem și să îmbrățișăm selectiv tendințele care se aliniază cu valorile noastre, asigurând o coexistență armonioasă. Alegeri atente și intenționate în design, modă sau orice alt domeniu unde tendințele au un impact semnificativ ne permit să navigăm într-o lume în continuă schimbare cu grație. ” Crina Ciocian, CEO The Woman.
Pe măsură ce înaintăm cu viețile noastre, alegerea dintre etern și efemer nu este binară. Mai degrabă este vorba despre împletirea efemerului cu eternul, creând o tapiserie care spune o poveste dincolo de capitolul prezent. Prin îmbrățișarea elementelor timeless, nu numai că ne conectăm la rădăcinile noastre, dar și deschidem calea către un viitor în care valoarea durabilă primează asupra atracției trecătoare a tendințelor.
Despre acest subiect vom discuta pe larg, aplicat cu invitatele The Woman, în cadrul ediției The Woman 2024. Biletele de participare pot fi achiziționate de pe site-ul conferinței The Woman: www.conference.thewoman.ro.
Despre Timeless over Trends prin ochii femeilor pe care le-am intervievat în ediția print The Woman
“Mereu am fugit de trend-uri. Asta fac și acum, într-o perioadă în care am înlocuit fotografia cu scrisul. Scrisul simplu, negru pe alb. Pentru mine, primează adevărul, simplitatea, puritatea. Restul sunt doar conținut fără conținut.” Felicia Simion
“Unele lucruri sunt evidente, iar în cazul acesta cred că, din nou, el, regele, cuvântul, ne este prieten. Timeless – înseamnă că nu este afectat de trecerea timpului. Ce poate sta în fața acestui înțeles? O tendință trecătoare? O faimă volatilă? E greu să compari, doar că îți trebuiesc niște ani prin care să fi trecut sau niște părinți și bunici care să îți explice. Superbă temă, de abia aștept să vin la eveniment, este mereu o bucurie să ascult vorbitorii, pe care voi îi alegeți mereu, cu multă grijă.” Ioana Enache
“Asta nu înseamnă că nu poți fi ambele. Din punct de vedere vestimentar, este mai ușor de abordat, deși eu optez pentru accente stilistice care sunt în trend, păstrând un stil care mă reprezintă deja. Din punct de vedere medical, îmi place să mă pun la curent cu toate noutățile din diferite specialități, fără a acorda o atenție exagerată. Îmi place să fiu la curent cu ceea ce este esențial pentru a îmbunătăți ceea ce avem ca moștenire genetică, să adăugăm factori care să ne ajute să luptăm cu stresul inevitabil la care suntem expuși”. Andreea Berecleanu
“Este o bună formulare a unui termen foarte la modă acum, care se numește sustenabilitate. Degeaba faci ceva dacă nu dăinuie. Este important să investești în valori perene, valori care durează în timp și pe care le poți da mai departe.
Din punctul meu de vedere, lucrurile merită construite în așa fel încât să lase această aromă a echilibrului, a unei păci, a unei liniști pe care o poți găsi la un moment dat. Altfel, ajungem blocați în acea cursă a șoarecelui care aleargă în cerc și nu ajunge nicăieri.
Prin ”timeless” – veșnic – eu înțeleg sustenabilitate. Și sustenabilitatea înseamnă să mergem înspre acele elemente care pot să dăinuie și să creeze o continuitate.” Rodica Mocan
“Un exemplu poate fi faptul că atunci când mă uit la pozele de acum 15 ani nu mă pufnește râsul legat de felul în care eram îmbrăcată. Și asta pentru că am menținut un stil, nu am urmat trenduri. Aspect care se regăsește și în Amalin. Încurajăm clientele noastre să aibă în garderobă haine care nu urmează tendințe, ci stilul lor, și pe care le pot purta mulți ani de acum înainte. Cred că este un aspect extrem de important într-o lume în care fast fashion-ul ne oferă noi tendințe în fiecare săptămână.” Andreea Raicu
“Îmi e destul de ușor acum, pentru că nici nu mai am timp să urmăresc care sunt trendurile. Cred că ceea ce trebuie să ajungă la mine, ajunge într-un fel sau altul. Și mai cred că am ajuns să mă cunosc suficient de bine, dar și să mă prețuiesc poate puțin mai mult decât o făceam în adolescență (când eram o victimă a trendurilor), încât să știu ce mi se potrivește și ce nu, ce mă reprezintă și ce nu.” Dana Rogoz
Inspirație, educație și dezvoltare la Conferința The Woman
De-a lungul timpului, pe scena The Woman au urcat femei care au făcut performanță în industriile din care fac parte. Femeile prezente au realizat lucruri notabile în domeniile lor și ele reprezintă o sursă puternică de inspirație pentru alte femei. Cu fiecare an, conferința a oferit comunității mai multe sfaturi și povești despre reușite și atingerea obiectivelor, punând accent pe leadershipul feminin.
Discuțiile, networkingul și participarea la zona expo pot oferi oportunitatea de a socializa cu alte femei care au experiență în domenii diverse și de a învăța de la acestea. Comunitatea The Woman devine, cu fiecare an, o sursă puternică de inspirație și încurajare.
Alături de noi sunt partenerii care susțin leadershipul feminin și cu ajutorul cărora se întâmplă evenimentul The Woman și alte evenimente conexe: Mercedes Benz prin ATP Motors, Meron, Ikonik, Nashi Argan Romania, Vodnar Beauty Lounge, 18 GYM, Clinica Dermavision, FRAnces, Mamprenoare, Conaf, Oxygen.