“De la selecția șnururilor la strategia de promovare, tot ce ține se Malvensky se află sub bagheta mea profesională” Malvina Cservenschi, fondator Malvensky

Pe un teritoriu incert, care a fortat multi antreprenori sa puna o pauza pentru investitii, Malvina Cservenschi, fondator al companiei romanesti de bijuterii Malvensky, indrazneste o mutare curajoasa – relocarea afacerii intr-o locatie premium – care deschide portile primei Case de Bijuterii de lux din tara, cu o investitie finala de peste 120.000 euro.

Malvina ne declara intr-un material anterior ca pentru 2021 si-a propus o cifră de afaceri de 3 milioane euro, ca urmare a dezvoltării unei ramuri secundare de produse homewear – Malvensky Home – dar și odată cu o noua strategie dedicată colecției pentru barbati – Malvensky Men.

O persoană puternică şi ambiţioasă, recunoscută în rândul oamenilor mai ales pentru cariera sa din televiziune unde a activat timp de peste 10 ani, Malvina a renunţat la aceasta după ce şi-a înfiinţat propria afacere, linia de bijuterii Malvenski, în 2013.

In interviul acordat The Woman a povestit despre experienta ei ca antreprenor, ce presupune procesul de creatie al bijuteriilor, care sunt planurile de viitor dar si care este perspectiva ei asupra industriei din care face parte in prezent.

Deschiderea unui case de bijuterii. O miscare indrazneata in plina pandemie si criza financiara in mai multe industrii. Aceasta relocare a fost planificata inainte de pandemie?

 

Este un vis implinit, care a pornit de fapt de la o viziune, mai exact o revelatie. Am visat pentru Malvensky un loc care sa se ridice la nivelul celor mai impresionante cladiri ale brandurilor de lux din afara.  Imi doream sa fie in centru, pe o strada cu renume si sa aiba o poveste.

Stiam ca va urma aceasta miscare la momentul potrivit. Iar momentul a venit in aceasta vara sub forma unei adevarate bijuterii arhitecturala cu trei niveluri, pe cea mai frumoasa strada a Bucurestilor. Vila de lux a fost construita in 1910 dupa viziunea arhitectului Toma Dobrescu, educat la Paris, pentru familia Sofia Ioanid si Nicolae Gheorghiu – intemeietorul spitalului Filantropia din Capitala. 

Pandemia ne-a fortat sa ne ajustam resursele noului context, sa venim cu idei noi si strategii optimizate pentru spatiul online, dar nu sa renuntam la standardele vizate pentru evolutia sanatoasa a  brandului, respectiv o locatie care sa traduca in mod optim si elegant spiritul Malvensky.

Relocarea in noul spatiu este pasul firesc pe care il facem ca sa consolidam pozitionarea noastra de business: un punct de referinta pentru toti iubitorii de bijuterii cu semnificatie, dar si pentru urmatoarea etapa, bijuteriile din colectiile de lux, cu diamante si pietre pretioase.

“Provocarea principala a fost si ramane partea de resurse umane, de leadership si management.”

 

Care sunt sursele tale de inspiratie la crearea bijuteriilor?

 

In departamentul decreatie, provocarile sunt enorme. Imi doresc sa produc mereu ceva nou, inedit, dar util si emotionant pentru toti clientii mei. Cand incep schitele in creion si pe hartie de calc, imi aleg mereu o sursa de inspiratie. Si de cand creez bijuterii, am realizat ca tara aceasta îmi este cea mai bună inspirație. Mi-am petrecut vacanțele la tară, știu ce înseamnă straiele populare, tradițiile, sunt îndrăgostită de cele șapte simboluri primordiale pe care le transform și reinterpretez sub formă de bijuterii.

Pentru colecția noastră  Infinity, una dintre inspirații mi-a fost Brâncuși. Am început cu România, apoi am continuat cu Orientul și am creat colecția „The Heart of Orient”, alcătuită din 16 piese, fiecare cu o poveste. Anul trecut am vizitat Italia si acolo s-a nascut o colectie de exceptie, La Grande Bellezza.

Colectia cu diamante vine in intampinarea gratificarii unei emotii firesti, aspirationale pentru un anumit segment al publicului nostru tinta: bijuteria bespoke. Urmeaza si alte colectii, cu alte povesti, dar esenta ramane: oamenii sunt cea mai de incredere sursa de inspiratie.

 

Malvina Cservenschi THE WOMAN

Creezi bijuterii personalizate pentru clienti? Daca da, cum decurge un asftfel de proces?

 

Bijuteriile personalizate sunt un punct forte al brandului Malvensky si un serviciu pe care clientii nostri il apreciaza pentru flexibilitatea si caracterul inedit. Avem o colectie dedicata bijuteriilor personalizate, pe care le punem la dispozitia clientilor nostri in 2 variante: gravare standard in 24 de ore in atelierul Malvensky sau gravare automatizata realizata in fabrica,  cand este vorba de modele corporate sau foarte complexe.

Este o nisa din piata cu foarte mare potential deoarece o bijuterie cu mesaj insemna un cadou special, diferit de standardele conventionale. Poti grava bijuteria cu un vers, o declaratie de dragoste, o cifra anume, un simbol care pentru tine si cealalta persoana inseamna enorm de mult.

Poti oferi un cadou personalizat in momentele importante ale vietii, atat unui CEO cat si la un botez. Personalizare inseamna emotie transpusa in cuvinte care devin amintiri permanente. Este suficient sa privesti bijuteria gravata si instant emotia respectiva se activeaza in suflet.

Este si unul dintre motivele pentru care Malvensky a fost ales Furnizorul Oficial la Casei Regale din Romania, pentru care producem bijuterii unice, oferite in dar de Casa Regala cu ocazia vizitelor sau evenimentelor la care participa. Este o onoare, de fiecare data, sa concep si sa produc o bijuterie care ajunge sa fie admirata si purtata de catre reprezentantii aristocratiei din intreaga lume.

O alta experienta personalizata unica este si bijuteria Bespoke, prin care ajungem la inima clientilor nostri, intr-un mod cu adevarat special. Fiecare femeie viseaza o bijuterie anume, iar eu, alaturi de echipa mea de creatie si productie, o transformam in realitate.

Este partea care imi ofera cea mai mare satisfactie din munca mea: sa aud povestea din spatele dorintei, sa inteleg semnificatia emotionala si apoi sa conturez si sa creez forma perfecta transpusa intr-o bijuterie unicat.  Si apoi sa vad pe chipul clientilor bucuria si fericirea din momentul cand poarta prima data produsul asa cum si l-au imaginat. 

Cum iti alegi oamenii din echipa cu care lucrezi?

 

În toți acești ani, am învățat cum să conduc echipa, să o dezvolt, să (se) o organizez și cum să o direcționez spre atingerea rezultatelor. Lunea este dedicată ședințelor cu echipa și cu departamentul financiar – contabil. Marțea este ziua dedicată graficii și departamentului de marketing și PR  gândesc campanii, newsletters, lansări etc. Miercurea este ziua pentru dezvoltarea personală, joia și restul zilelor le petrec în magazin, iar weekend-urile le dedic în mare parte documentării – citesc, vizionez filme; este timpul pe care-l petrec cu mine însămi și care permite minții să se relaxeze pentru partea creative.

De la selectia snururilor la strategia de promovare, tot ce tine se Malvensky se afla sub bagheta mea profesionala. Sunt implicata, asa cum este si firesc, in fiecare aspect al businessului, pentru ca este un mod sanatos de a lucra, acesta derivand din viziunea mea.

Provocarea principala a fost si ramane partea de resurse umane, de leadership si management. Dar am invatat mult, alaturi de business-coach-ul meu Dana-Maria Nagy, alaturi de echipa si alaturi de clientii mei prin feedback-ul lor valoros. Sa stiu sa scot ce e mai bun din oameni, sa stiu sa manageriez nu doar o afacere ci si suflete, minti, asteptari, emotii, este mereu o provocare, dar imi place mult si sunt intr-o continua invatare. Am învățat să deleg. Am învățat împreună cu echipa mea să ne întâlnim și să vorbim, să înțeleg de ce au nevoie, iar la final ne uităm împreună pe rezultate și analizăm.

 

La noi este un proces continuu de recrutare. Nu are legatura cu crizele sau alte conjucturi. Este un principiu de lucru clar in Malvensky sa nu te opresti din recrutare, din a cauta oameni talentati, dedicati si alaturi de care poti contrui pe termen lung. Iar pe de alta parte, este si un mod de a ramane in siguranta cu posturile cheie, in cazul in care cineva decide sa isi schimbe parcursul profesional sau nu se mai incadreaza in cultura noastra de lucru.

Tocmai pentru ca punem mare pret pe recrutare, pe calitatea oamenilor si pe calitatea dinamicii de echipa, am creat sectiunea de Cariere inclusiv pe site-ul Malvensky, unde potentialii candidati isi pot trimite CV-ul.  

 

MALVINA CERVENSKI THE WOMAN

“Sunt pasionata de partea tehnica de realizare a unei bijuterii, imi place sa ma implic efectiv in procesul tehnic”

 

Care sunt cele mai mari provocari cu care te-ai intalnit in ultimii 3 ani, mai ales daca e sa vorbim despre antreprenoriat?

 

Daca ar fi sa ma raportez la o dificultate constanta, aceasta ar fi lipsa de personal de vanzari, pentru segmentul de lux al pietei. O parte semnificativa a succesului unui brand este datorata performantei echipei de customer service si de aceea intotdeauna investesc un procent important de timp, energie si resurse in recrutare, training si optimizare pentru echipa mea.

Insa piata de munca nu pot spune ca vine in intampinarea nevoilor mele ca antreprenor. Oamenii buni si eficienti sunt putini, iar cei junior sunt in etapa de dezvoltare si cautare care nu este compatibila cu nevoile businessului pe care il conduc.

Dar chiar si in ciuda acestor dificultati, noi ne mentinem promisiunea fata de clientii nostri, de a livra produse impecabile, cu design inedit.

 

Cum arata piata de bijuterii din Romania, in viziunea ta?

 

Pestrita, as putea spune. Pe de-o parte, nu foarte organizata si nici interesata de educarea publicului tinta. Pe de alta parte exista cativa jucatori importati care sunt organizati si focusati pe vanzarea si promovarea altor creatori din strainatate. 

O alta impresie constanta, privind piata de sus, este tendinta de a comercializa modele de bijuterii trase la indigo sau foarte similare. Desi exista multa competitivitate, rezultatul acestei dinamici nu se concretizeaza neaparat in produse inovatoare sau in spirit creativ, din contra. 

Imi place, insa, sa cred ca este o bransa in care jucatorii tin aproape unii de ceilalti si se sustin reciproc.  Iar in ceea ce ne priveste,  dorinta mea a fost si ramane sa creez pentru aceasta piata ceva inedit. Contributia mea si a brandului Malvensky  se concretizeaza tocmai prin aceasta locatie si aceste  bijuterii cu design inovator.  Casa este reprezentativa pentru dorintele tuturor oamenilor care doresc sa achizitioneze mai mult decat o bijuterie. Obiectivul nostru este sa transformam Casa Malvensky intr-o destinatie  pentru toti iubitorii de bijuterii cu semnificatie.

casamalvensky-THE WOMANjpg

Ce ti-ar placea sa vezi mai mult in industria din care faci parte?

Exista déjà bijutieri care au mici business-uri unde isi dezvolta si exploreaza talentul, prin creatii cu design unic, de autor. Este minunat ca acest mestesug se pastreaza si ce mi-as dori cu adevarat ar fi sa existe si o scoala speciala unde sa se invete aceasta meserie de bijutier de la profesionisti.

Si eu, la randul meu, sunt in cautare si imi doresc in echipa un bijutier cu experienta, care sa realizez o bijuterie de la zero in atelierul Malvensky. Sunt pasionata de partea tehnica de realizare a unei bijuterii, imi place sa ma implic efectiv in procesul tehnic. Cred ca fara sa stapanesti cu minutiozitate aceasta etapa nu ai cum sa conceptualizezi bijuteria si nici cum sa inovezi.

 

Planuri de viitor?

Am lansat chiar acum o colectie complet diferita de cele anterioare, trecand de la simplitate clasica la lux. Lansarea Malvensky Diamonds debuteaza cu Colectia INFINITY FLOWER si este inspirata de Grace Kelly si eleganta sa iconica. La baza designului de bijuterii se regaseste modelul petalei inspirate din  Coloana Infinitului (definitorie pentru brandul Malvensky), prin care clientii pot sa-si creeze diferite forme unice de bijuterii.

De asemenea, in primavara anului viitor va avea loc lansarea colectiei inelelor de logodna cu diamante si pietre pretioase si, ulterior, in toamna, o noua colectie dedicata unui icon al elegantei regale autohtone, Regina Maria a Romaniei. 

In ceea ce priveste prezenta online, urmarim sa ne consolidam pozitia de expert in diamante si prin crearea de continut educational relevant, pentru publicul interesat sa inteleaga munca si semnificatia incrustate in diamante.  

MALVENSKY SHOP THE WOMAN

Cred ca oamenii isi vor dori si vor simti nevoia de frumos, indiferent de vremuri si de situatia economica. Iar noi vom continua sa le propunem acel produs pe care il viseaza si si-l doresc sa-l poarte sau sa-l ofere in momentele importante ale vietii.

 

UNguilty pleasures:

 – Ce muzică te face să te simți acasă?

Michael Buble, pentru ca ascultam in fiecare an la Londra alaturi de familia mea

 – Cartea de pe noptieră sau autorul preferat?

Orice album cu si despre istora artei si a bijuteriilor in mod special. 

 – Cu ce fel de oameni te înconjori?

Imi plac oamenii si ma simt bine printre ei. Aleg sa ii tin aproape pe cei cu care rezonez energetic, care sunt spontani, au initiativa, stiu sa petreaca in mod frumos si sa se bucure de orice.

 – Destinația preferată de vacanță

Oriunde este soare, o plaja cu nisip alb si mare albastra sau  un munte cu o partie cu zapada proaspata. 

 – Note to self?

Believe, everything is possible. 

Credit foto: Alex Rosieanu