Într-o perioadă în care schimbarea nu ne-a dat nici cel mai mic răgaz, modificând peste noapte felul în care eram obișnuiți să trăim, mii de businessuri afectate se văd obligate să găsească rapid noi modalități de repoziționare în piață. Pentru a veni în sprijinul acestora, DWF lansează o campanie de Local SEO prin care își propune să ajute companiile cu locații fizice închise, oferind gratuit diagnoză pentru 10.000 de conturi Google My Business.
Ideea a venit din dorința de a fi solidari nu doar cu clienții noștri, ci și cu alte businessuri afectate de această pandemie care a schimbat total regulile jocului, considerând că este momentul în care trebuie să acționăm rapid pentru a-i ajuta pe cei asupra cărora modificările impuse de starea de urgență și deciziile autorităților au avut un impact direct.
73% dintre businessurile cu locații fizice nu au programul actualizat în GMB
Pentru a măsura nevoile pieței, DWF a realizat un studiu ale cărui rezultate ne arată că 73% dintre businessurile cu locații fizice închise ca urmare a măsurilor impuse prin ordonanțele militare nu au programul actualizat în Google My Business.
Această informație este bazată pe prospectarea a 1.673 de locații ce aparțin unor business-uri care fac parte din toate domeniile de activitate afectate.
„Trăim vremuri în care este mai clar ca niciodată că avem nevoie unii de alții și că fiecare gest de solidaritate contează. Astfel, credem că este un moment oportun pentru lansarea acestei inițiative.
Inspirați de nevoile actuale ale miilor de businessuri afectate, facem front comun cu toți cei care întind o mână de ajutor în această perioadă și ne bucurăm să contribuim la sprijinirea companiilor prin aceaste diagnoze a locațiilor din Google My Business.
Practic, este vorba despre o campanie prin care DWF va ajuta afacerile locale să își identifice eventualele probleme avute în rezultatele căutărilor locale și să se pregătească corespunzător pentru revenirea la viața obișnuită.” – Cristina Ghenea, coordonator al programului.
Ce include campania Local SEO by DWF?
Mai precis, campania prin care DWF își propune să ajute businessurile cu locații fizice, închise ca urmare a măsurilor impuse de autorități, presupune realizarea unei diagnoze ample asupra profilului de Google My Business, calculând nivelul de Local Authority pe care brandul îl are.
Așa cum binecunoscutul DA – Domain Authority (dezvoltat de cei de la Moz) este un important indicator SEO, când vine vorba despre prezența în căutările locale, LA – Local Authority este principalul KPI relevant. Acesta este calculat pe o scară de la 1 la 100, iar valoarea sa este formată din media tuturor elementelor următoare:
– Brand Health – pentru care măsurăm eforturile depuse de organizația ta pentru crearea de conținut relevant;
– Influence Health – pentru care sunt evaluate interacțiunile audienței cu profilul tău;
– Listing Health – unde se verifică consistența listărilor și a informațiilor completate în profilul GMB (23 de câmpuri);
– Reputation Health – pentru care măsurăm reputația brandului, raportat la numărul și calitatea recenziilor;
– Engagement Health – pentru care măsurăm gradul și timpul în care ai oferit răspuns la recenziile primite de la clienți.
Cum te poate ajuta verificarea indicatorului de Local Authority pe care îl are compania ta
Ca urmare a stabilirii acestui indicator, vei avea o imagine mai clară asupra măsurilor care se impun pentru creșterea vizibilității în rezultatele căutărilor locale. Practic, o diagnoză pe Local Authority îți oferă insight-uri relevante cu privire la comportamentul potențialilor clienți care îți caută sau descoperă brandul, astfel că te poate ajuta să întocmești un plan coerent pentru:
– o mai bună optimizare a prezenței brandului în rezultatele căutărilor locale;
– gestionarea corectă a locațiilor din Google My Business;
– actualizarea informațiilor de bază și a programului;
– postarea de mesaje adaptate potențialilor clienți care caută sau descoperă brandul;
– gestionarea eficientă a review-urilor.
Cui i se adresează campania?
Lansarea acestei campanii vizează, mai întâi de toate, clienții deja existenți în portofoliul SEO al DWF. Astfel, printre beneficiarii acestui proiect se numără deja Dertour, cu peste 80 de agenții, MatHaus by Arabesque, cu aproximativ 30 de locații, Anna Cori, cu magazine atât în România, cât și în Republica Moldova, dar și alte branduri precum Farmec, Librăriile CLB, Fashion House sau F64.
Ce ne dorim, însă, este să extindem acest proiect astfel încât să ajutăm, în limita a 10.000 de locații, cât mai multe businessuri prezente în mediul offline, cu locații închise prin ordonanțele militare emise de autorități.
Astfel, inițiativa DWF se adresează oricărei companii sau brand, indiferent de dimensiune sau de domeniul de activitate din care face parte. Mai precis, pot fi businessuri din zonele:
– sănătate: farmacii, clinici sau cabinete medicale private, clinici sau cabinete de stomatologie, cabinete de tehnică sau imagistică dentară etc;
– HoReCa: hoteluri, pensiuni, restaurante, agenții de turism, organizatori de evenimente etc;
– beauty: saloane de înfrumusețare, de masaj, coaforuri etc;
– servicii: benzinării, bănci etc;
– profesii liberale: cabinete notariale sau de avocatură;
– altele, precum stații ITP, spălătorii auto, florării șamd.
De ce să îți listezi businessul în Google My Business?
Prezența în Google My Business le oferă businessurilor cu locații fizice posibilitatea de a atrage clienți și de a interacționa cu aceștia atunci când ei le caută compania pe Google. Cu ajutorul profilului de GMB poți să fii prezent în căutările Google și pe Google Maps și să răspunzi la recenzii, să postezi fotografii cu produse sau oferte speciale și să adaugi sau să modifici informațiile despre companie.
Practic, îți poți optimiza interacțiunile cu clienții pentru a obține rezultate mai bune, precum și pentru a evidenția și a spori vizibilitatea site-ului în căutările Google și pe Google Maps.
„Noi, la DWF, avem deja experiența a peste 7 ani de interacțiune cu brandurile care au ca obiectiv creșterea vizibilității online. Înființată în 2013, agenția noastră este formată din peste 30 de specialiști SEO și are în grijă 100+ de campanii active. Astfel, cu ajutorul tuturor cunoștințelor dobândite de-a lungul timpului, sperăm ca prin acest nou proiect să contribuim activ la sprijinirea business-urilor afectate în perioada stării de urgență și a pandemiei de coronavirus.” mai declară Cristina.