Ioana Mârza, co-fondator Wonderland Resort: „Povestea pe care o scriem noi este una despre muncă în echipă, familie și încrederea pură, ca cea a copiilor, că imaginația poate deveni realitate. Iar Wonder Family Fest este manifestarea acestei viziuni, în care visele devin realitate sub ochii noștri”

Acum peste un deceniu, Ioana Mârza și soțul ei, Darius, au fondat Wonderland Resort, motivați de dorința de a construi ceva propriu, departe de limitările spațiilor închiriate.

De atunci, resortul a crescut neîncetat, adăugând noi facilități în fiecare an. Principala lor misiune este de a oferi o experiență familială completă, unde fiecare membru poate găsi ceva pentru sufletul său. Din această viziune a luat naștere și Wonder Family Fest, punctul culminant al anului la Wonderland, un festival conceput să unească familiile într-un spectacol de neuitat, ce se va desfășura între 2 și 4 august.

Ioana împărtășește detalii despre evoluția resortului, echipa sa, provocările întâmpinate și viitorul acestui proiect ambițios.

 

Ioana, când spui Wonderland Resort spui: hotel, spa, fitness, bistro, echitație, tabere, zboruri agrement, evenimente și multe altele. Cum ai descrie călătoria Wonderland din primul an până astăzi?

 

Wonderland s-a născut din dorința de a nu mai avea și crește afaceri care sunt în spații închiriate. Am vrut să avem ceva al nostru pentru simplul fapt că am pus suflet în fiecare proiect pe care l-am construit până în 2014 și de fiecare dată ne-am despărțit cu greu sufletește, deși din punct de vedere al afacerilor aceea era opțiunea cea mai bună. 

Călătoria Wonderland a început cu pasiunea soțului meu pentru cai, legată de experiența lui anterioară în organizarea de evenimente. Munca noastră a început în anul în care s-a născut primul nostru copil, Carla. Din 2013 încoace, an de an, s-a clădit o locație completă și complexă. Scopul nostru este să oferim activități de făcut fiecărui membru al unei familii: tăticul să poată juca un meci de fotbal și mămica să se bucure de un masaj sau să joace tenis câtă vreme copiii sunt la echitație sau la piscină. Desigur că pot face aceste activități și împreună. 

Nu a fost o călătorie lipsită de greutăți, orice lucru mare necesită sacrificii. Prezența noastră constantă în proiect a fost și este esențială.

 

Care ai spune că sunt cele mai mari provocări pe care le-ați traversat până în prezent și cum le-ați depășit? Ce ai vrea să știe oamenii despre gestionarea unui astfel de complex?

 

Cred că cea mai mare provocare a noastră a fost, în primul rând, să înțelegem că nu putem realiza de unii singuri mare lucru și că e nevoie de oameni buni în jurul nostru, oameni cu aceleași principii ca ale noastre, în ceea ce privește serviciile pe care le putem oferi clienților. Oamenii trebuie să știe că în acest complex încercăm să construim o familie, avem oameni alături de noi încă de la începuturile noastre, am fost împreună pe perioada pandemiei și ne-am susținut așa cum am putut mai bine și că fără drag și bine nu se poate face treabă.

 

Dar dacă vorbim despre tine, cum ești tu ca lider pentru echipa ta? Ți-ai conturat de-a lungul timpului un stil de leadership ? Dacă da, pe ce se bazează acesta?

 

Sunt persoana la care echipa vine când are nevoie de sprijin sau când lucrurile se complică, și împreună căutăm soluții. Nu dau ordine. Am învățat de-a lungul timpului că a face lucrurile împreună este vital. Puterea exemplului joacă un rol important, iar comunicarea deschisă consolidează relațiile. În acest mod, consolidăm nu doar o echipă, ci o familie extinsă care colaborează pentru același scop. Aici, la noi, cultivăm relații sănătoase și durabile.

 

An de an, veniți cu noutăți, fie că vorbim despre construirea sau dezvoltarea resortului sau că ne referim la tipuri de evenimente organizate. Cum reușiți să mențineți constantă această evoluție, în mod concret? Cum ați luat hotărârea de a vă extinde în atâtea arii și care crezi că este impactul asupra resortului?

 

Eram axați pe evenimente la început, apoi am văzut că există oportunități de a profita și de zilele din timpul săptămânii, că există o nevoie în Cluj de noi posibilități de relaxare și de distracție, fie că vorbim de copii sau de adulți.

Creăm un mic orășel în care cu adevărat să poți să petreci câteva zile fără să te plictisești și am adunat la un loc toate lucrurile care nouă ne plac: natura, adrenalina, relaxarea și, bineînțeles, activitățile pentru copii. Spre exemplu, am fost primii din regiune care am oferit experiențe inedite precum ridicări cu balonul cu aer cald și zboruri de agrement cu elicopterul. Acestea sunt și acum highlights și foarte cerute de clienți, chiar dacă au devenit tradiționale și un fel de trademark al Wonderland.

Le aducem si la Wonder Family Fest, alături de showuri aviatice inedite. Ca tablou general, ne dorim un orășel plin de viață, cu oameni care se plimbă și se bucură de fiecare experiență, iar extinderea activităților ne va permite acest lucru. 

 

Cel mai așteptat eveniment al anului este Wonder Family Fest. Cum v-a venit ideea, ce v-a inspirat să creați acest eveniment și când ați început planificarea acestuia? Care ai spune că este scopul acestui festival?

 

În primul rând, toți cei care ne cunosc știu că avem patru copii și că suntem mereu în căutarea unor experiențe deosebite pentru ei. Noi suntem familiști convinși. Dar majoritatea festivalurilor care există în România sunt dedicate mai mult adulților sau copiilor care au părinți dispuși să-i ducă și să stea cu ei la festival până la ore târzii. Am început planificarea Wonder Family Fest acum un an și jumătate, tocmai cu scopul de a crea contexte în care întreaga familie să petreacă timp de calitate împreună, participând la activități care să-i implice pe toți, de la mic la mare.

Povestea pe care o scriem noi este una despre muncă în echipă, familie și încrederea pură, ca cea a copiilor, că imaginația poate deveni realitate. Iar Wonder Family Fest este manifestarea acestei viziuni, în care visele devin realitate sub ochii noștri.

 

Ce ne poți spune despre prima ediție? Cine vor fi artiștii și cum va arăta evenimentul?

 

Prima ediție este, ca orice nou început, cu emoții și cu așteptări, care sperăm să fie împlinite. Luis Fonsi este cap de afiș împreună cu Smiley, Theo Rose, Proconsul, multe banduri locale, trupe de dans sportiv și latino, care pe lângă spectacole mai organizează în timpul zilei și cursuri pentru copiii participanți la festival. 

Gașca Zurli își mută sediul la noi pentru 3 zile, toată recuzita și personajele vor fi însuflețite aici, la Wonder Family Fest, spre bucuria copiilor. Andra Gogan, Iuliana Beregoi, artiste atât de iubite de preadolescenți, vor fi prezente alături de noi. Wilmark se va asigura că aduce o fărâmă din Carnavalul de la Rio aici la noi prin costume și momente la scenă. Cătălin Botezatu este, de asemenea, implicat în proiectul Wonder Family Fest.

 

Cum veți oferi, în cadrul festivalului, un context pentru întreaga familie? Ce tipuri de activități vor fi disponibile la festival pentru fiecare membru al familiei?

 

De la workshopuri împreună cu părinții, la o bălăceală bună la piscina noastră de 3000 de metri pătrați pe care o inaugurăm, și până la masa luată împreună și la relaxarea în zonele special gândite pentru hamace și perne. Vom avea și un traseu senzorial în pădure unde îi încurajăm pe părinți și pe copii să-și lase papucii în cui. 

 

Festivalul se va desfășura pe o suprafață de 357.000 m2 și va presupune o desfășurare impresionantă de forțe. În ce stadiu sunteți acum? Ce momente speciale ar trebui să nu rateze participanții?

 

Suntem pe ultima sută de metri cu amenajarea spațiilor, îi așteptam pregătiți și pe cei cu corturile, și pe cei care și-au luat bilete cu rulotele, mici detalii mai avem de pus la punct și suntem gata. Cu siguranță musafirii noștri mari și mici ar trebui să nu rateze paradele din fiecare zi și momentele de la cele 4 scene. Vom prezenta programul cu câteva zile înainte. 

 

Știm că lucrezi împreună cu soțul tău, iar împreună aveți 4 copii. Cum reușești să îmbini viața profesională cu cea de familie?

 

Toți suntem conectați și implicați. Pentru festival unele din idei le-am luat chiar de la fetele noastre. Nu este ușor să-ți faci timp și loc în program pentru toate (mai trebuie să mergi la o ședință cu părinții, la programarea la stomatolog, la serbare, la dansuri…toate x4), însă copiii noștri s-au născut și au crescut odată cu Wonderland. Sunt și se simt acasă peste tot și înțeleg totodată importanța a ceea ce facem împreună.

Cel mai greu pentru mine și soțul meu Darius este să ne lăsăm problemele de la muncă cu adevărat la ușă atunci când intrăm în casă. Nu am reușit încă în totalitate, este un aspect la care trebuie să mai lucrăm. 

 

Care sunt planurile voastre pentru perioada următoare? Dar dacă vorbim pe termen lung, care sunt planurile pentru tot ce înseamnă Wonderland Resort?

 

Ne dorim să finalizăm toate activitățile și să fluidizăm accesul la experiențele din tărâmul minunilor, dar să și extindem conceptul Wonderland și la munte.

 

Ai vreodată timp liber? Cum îl petreci și de unde îți iei energia pentru noi și noi evenimente?

 

Îmi plac oamenii pur și simplu, cred că m-aș îmbolnăvi să stau în casă, fără să am posibilitatea de socializare și interacționare cu alți oameni. Cred că e foarte ușor să faci ceva ce-ți place. În timpul liber prefer să citesc și să mă bucur de soare.

 

Ceai sau cafea? – Categoric CAFEA.

Desertul preferat: Orice desert care are caramel sau fistic.

Descrie-ne o zi de muncă în câteva cuvinte: Ziua de munca începe la 6:30 dimineața. Îi duc pe cei mici la școală și la grădiniță, iar apoi ajung la birou, unde chiar și ziua care de dimineață părea plictisitoare devine condimentată pe parcurs. Ziua se finalizează (de puține ori) când luăm copiii de la grădiniță și de la școală, dar răspunsul la telefon este constant.

3 motive pentru care să participi la Wonder Family Fest: Motivele pentru care să participi la Wonder Family Fest sunt următoarele: posibilități multiple de joacă și interacțiune cu copiii, șansa de a avea experiențe inedite și de a vedea lucruri speciale adunate toate într-un loc și oportunitatea de a relaționa cu alți părinți și copii.

 

Editor: