Lorena Buhnici, în viața de zi cu zi, poartă mai multe pălării: este soție, mamă și, în același timp, un antreprenor dedicat, implicat în numeroase proiecte în care crede cu adevărat – așa cum sunt cavaleria.ro, casebune.ro și winwin.fit. În același timp, lucrează, momentan, la proiectul construirii CaseiBuhnici2, după ce CasaBuhnici1 a intrat, cu succes, în top 10 case sustenabile din lume, mai precis pe locul 7. Mai mult, prin intermediul interviurilor pe care le realizează și pe care le descrie ca fiind „proiectul ei de suflet” și nu numai, ea își dedică energia aducerii în fața publicului a persoanelor cu informații valoroase, dintr-o varietate de domenii, prezentând povești de viață și idei coerente, menite să inspire și să influențeze în mod firesc și pozitiv comunități întregi.
„Autenticitatea mă ajută să nu simt că trebuie să joc roluri diferite.”
În cariera sa, Lorena a făcut tranziția dinspre administrația publică, înspre diplomație și, mai apoi, înspre antreprenoriat. În fapt, povestea carierei sale a început așa:
La 18 ani, Lorena a început să lucreze în urma unei practici de vară la revista auto a Registrului Auto Român. După trei luni, a fost angajată și a rămas acolo timp de 12 ani, ocupând pe rând funcțiile de redactor, secretar general de redacție, redactor-șef adjunct și redactor-șef. Ulterior, a devenit Purtător de cuvânt și Șef Birou Presă al RAR, coordonând activitatea celor 42 de filiale. Experiența sa a continuat în Ministerul Transporturilor, unde timp de patru ani a fost Consilier de Imagine pentru un Secretar de Stat. Lorena a absolvit și un master în Relații Internaționale și Protocol la Institutul Diplomatic Român, studiile contribuind semnificativ la dezvoltarea carierei sale diplomatice și profesionale. După ani de muncă intensă, ea a trecut printr-un episod de burnout, moment care a determinat-o să facă o schimbare majoră și să se orienteze spre digital.
Experiența și transformările profesionale ale Lorenei au modelat-o ca pe un om care creează, construiește și oferă stabilitate proiectelor, dar mai ales ca pe un liant și un suport esențial în relațiile dintre oameni. Mai multe despre călătoria sa profesională și rolul pe care-l joacă sprijinul familiei sale în tot acest proces, mi-a împărtășit în acest interviu.

Cum reușești să atingi un echilibru între toate aceste domenii ale vieții tale? Ce rol joacă în acest echilibru autenticitatea ta?
Echilibrul în viața mea vine, în primul rând, dintr-o disciplină riguroasă, organizare atentă, determinare și, mai ales, din autenticitate. Nu cred în conceptul de work-life balance perfect – cred mai degrabă în integrare și în capacitatea de a fi prezentă în fiecare moment. Când sunt cu Ariana, sunt complet dedicată rolului de mamă. Când lucrez la proiectele noastre, fie că e vorba de CasaBuhnici2 sau despre magazinul winwin:fit, mă concentrez total pe obiectivele respective.
Ce îmi place cel mai tare este că autenticitatea mă ajută să nu simt că trebuie să joc roluri diferite. Sunt aceeași Lorena în toate aceste ipostaze, iar asta face ca tranziția între „pălării” să fie naturală și organică.
Ce a făcut astfel încât să fie facil pentru tine să te desprinzi de cariera formată în diplomație și să tranzitezi înspre antreprenoriat? Care ai spune că este cea mai importantă lecție de business pe care ai luat-o cu tine din diplomație și ai adus-o, alături de tine, în antreprenoriat – și pe care o aplici, în continuare, și astăzi în activitatea ta de zi cu zi?
Tranziția de la diplomație la antreprenoriat a fost, de fapt, o evoluție naturală. Diplomația m-a învățat multe lecții valoroase pe care le aplic și astăzi în business. Cea mai importantă este arta negocierii și a construirii relațiilor pe termen lung, și asta mă definește cel mai bine ca om.
„În diplomație, am învățat că fiecare interacțiune contează și că succesul vine din capacitatea de a construi punți între oameni și idei – exact ce fac astăzi în antreprenoriat.”
Nu a fost neapărat ușor să fac această schimbare, dar pasiunea pentru proiectele în care cred și dorința de a crea impact m-au motivat constant.

Călătoria ta antreprenorială a început în anul 2013 și, tot atunci, ai pus, alături de soțul tău, George Buhnici, bazele construcției CaseiBuhnici1 – casă care, în momentul de față, se află în top 10 case sustenabile din lume, mai precis pe locul 7. Care este un lucru despre CasaBuhnici1 pe care ți-ai dori să-l cunoască publicul larg? Ce simți că spune titlul de care beneficiază această construcție cu privire la succesul acestui proiect al vostru?
CasaBuhnici1 reprezintă pentru noi mult mai mult decât un loc în top 10 case sustenabile din lume. Este dovada clară că sustenabilitatea și confortul pot merge mână în mână. Un lucru pe care mi-aș dori să-l cunoască publicul larg este că această casă nu este doar o colecție de tehnologii avansate (unde George este într-adevăr un fin cunoscător), ci este un ecosistem viu care se adaptează nevoilor noastre și mediului înconjurător.
Poziția în top 10 case sustenabile din lume validează nu doar aspectele tehnice ale proiectului, ci și viziunea noastră despre cum ar trebui să trăim în armonie cu natura.
Ați continuat, apoi, prin construcția hubului cavaleria.ro – aceasta fiind clădirea în care ai biroul în momentul de față –, o clădire sustenabilă, reconsolidată dintr-o clădire veche. Care au fost cele mai mari provocări pe care le-ați întâmpinat în procesul transformării acestei clădiri într-un spațiu modern și sustenabil? Ce impact crezi că poate avea o astfel de clădire asupra comunității și asupra sectorului imobiliar în general?
Transformarea clădirii Cavaleria HUB a venit cu provocări unice. Cea mai mare provocare a fost să păstrăm caracterul istoric al clădirii în timp ce o aduceam la standardele moderne de sustenabilitate. A trebuit să găsim un echilibru perfect între conservarea elementelor arhitecturale valoroase și implementarea tehnologiilor moderne.
Impactul asupra comunității este deja vizibil: clădirea a devenit un exemplu că se poate face tranziția spre sustenabilitate păstrând în același timp caracterul și farmecul clădirilor de oraș. Pentru sectorul imobiliar, cred că demonstrăm că reconversia sustenabilă nu este doar posibilă, ci și dezirabilă din punct de vedere economic și social.

CasaBuhnici2 este următorul vostru proiect ambițios în domeniul sustenabilității. Ce lecții ai învățat din experiențele anterioare și cum te-ai asigurat că acest nou proiect va adresa nu doar necesitățile locatarilor, ci și provocările ecologice ale vremurilor noastre? Ce elemente noi consideri că vor face diferența în designul și construcția acestei case?
Proiectul CasaVeche, care s-a transformat în CasaBuhnici2, a fost următorul pas în evoluția noastră în domeniul construcțiilor sustenabile.
„Tehnologia trebuie să servească omului, nu invers.”
De data aceasta, am pus un accent și mai mare pe integrarea sistemelor inteligente într-un mod care să fie intuitiv și ușor de folosit. Elementele noi includ soluții mai avansate de management al energiei și al apei, dar și o abordare holistică a designului interior, care să promoveze starea de bine a proprietarilor. Ne concentrăm pe crearea unui spațiu care să fie nu doar eficient energetic, ci și regenerativ pentru mediul înconjurător.
Mai mult, în ultimii trei ani, ai intrat în lumea e-commerce-ului cu winwin:fit, un proiect dedicat pasiunii tale pentru sport și wellness. Cum ai adus în acest domeniu principiile sustenabilității pe care le promovezi în alte aspecte ale vieții tale? Ce crezi că îi diferențiază pe consumatorii de azi de cei din trecut, în ceea ce privește alegerea unui produs sustenabil?
Magazinul winwin:fit a venit din pasiunea mea pentru sport și pentru un stil de viață sănătos. În acest business, sustenabilitatea nu este doar un cuvânt la modă, ci un principiu fundamental. Am căutat să aduc produse curate în ceea ce privește ingredientele, de la materialele folosite până la procesul de producție și ambalare.
„Consumatorii de astăzi sunt mult mai informați și mai conștienți de impactul alegerilor lor.”
Ei caută nu doar calitate, ci și transparență în privința originii produselor și a impactului asupra mediului. Este o schimbare fundamentală de mentalitate: oamenii vor să știe povestea din spatele produsului și să se asigure că alegerile lor de consum sunt aliniate cu valorile lor personale.

Sustenabilitatea este un principiu pe care l-ai integrat în multe dintre proiectele tale, de la construcțiile sustenabile la platformele online. Care crezi că este „prețul” pe care trebuie să îl plătească atât antreprenorii, cât și consumatorii pentru a adopta soluții sustenabile? De ce este important, din perspectiva ta, ca sustenabilitatea să fie o prioritate în acest moment al evoluției noastre, și care crezi că ar putea fi unul dintre pașii necesari de făcut în viața de zi cu zi pentru a face acest concept mai accesibil și mai atrăgător pentru întreaga societate?
„Prețul” sustenabilității este, în realitate, o investiție în viitorul nostru. Da, soluțiile sustenabile pot părea inițial mai costisitoare, dar beneficiile pe termen lung sunt indiscutabile – atât financiar, cât și pentru planeta noastră. Cred că unul dintre pașii esențiali de făcut este educația și transparența. Trebuie să arătăm oamenilor că sustenabilitatea nu înseamnă sacrificiu, ci o alegere inteligentă care aduce beneficii concrete. În viața de zi cu zi, pot fi pași mici – de la alegerea produselor locale până la reducerea consumului de energie – care, împreună, creează un impact semnificativ.
Știu că se vorbește mult despre sustenabilitate în ultimii ani, în aproape orice domeniu, mai mult sau mai puțin pentru marketing. Eu pot să confirm, vizibil și transparent că nu doar vorbesc despre sustenabilitate, ci și trăiesc sustenabil în proporție de 99%.
Știm că, pe lângă activitatea din cadrul proiectelor winwin:fit, cavaleria.ro și casebune.ro, dedici timp și proiectului tău de suflet: interviurile pe care le realizezi cu atât de mult drag – „Ele sunt pasiunea și refugiul meu”, ai declarat tu. Cum selectezi poveștile și oamenii pe care îi aduci în fața publicului? Ce rezonează cu tine în procesul realizării interviurilor?
Interviurile sunt, într-adevăr, proiectul meu de suflet. Selecția poveștilor și a oamenilor vine dintr-o conexiune autentică cu subiectul. Caut povești care inspiră, care aduc perspective noi și care pot genera schimbări pozitive în societate. Ce rezonează cel mai mult cu mine este autenticitatea acestor conversații – momentele acelea în care barierele cad și ajungem la esența experienței umane.
Nu sunt doar interviuri, sunt întâlniri între suflete care au ceva important de împărtășit. Și dacă avem și de câștigat, și mai bine!

Având în vedere multiplele proiecte în care ești implicată, cum reușești să construiești relații de încredere atât cu partenerii de afaceri, cât și cu echipele tale? Ce rol joacă transparența în aceste relații?
Construirea relațiilor de încredere, fie cu partenerii de afaceri sau cu echipele mele, se bazează pe câteva principii simple dar esențiale: onestitate, rigurozitate, respect și empatie. Transparența joacă un rol crucial – cred în comunicarea deschisă a obiectivelor, provocărilor și așteptărilor. Este important să creăm un mediu în care toți să se simtă în siguranță să își exprime ideile și preocupările. Iar eu fac asta de la 22 de ani, când am avut prima echipă în coordonare!
Cum reușești să creezi un climat de încredere în echipele tale și cum îți implici angajații în procesul decizional, astfel încât transparența să devină un factor cheie al succesului afacerii tale?
Climatul de încredere în echipele mele se construiește zi de zi, prin exemple personale și prin consecvență în acțiuni. Cred foarte tare în consecvență! Implicarea lor în procesul decizional nu este doar o strategie de management, ci o necesitate pentru inovație, creștere și dezvoltare personală.
Organizăm constant sesiuni de brain-storming și încurajez feedback-ul continuu.
„Când oamenii simt că vocea lor contează și este ascultată, se creează acel sentiment de proprietate asupra proiectelor care duce la rezultate extraordinare.”
Și ăsta este cu adevărat rezultatul cel mai frumos pe care, după aceea, îl savurăm cu toții.

Având în vedere comunitatea pe care ai construit-o în online, într-o eră digitală în care realitatea și percepțiile pot fi ușor distorsionate, ce înseamnă pentru tine să fii un lider care promovează încrederea și transparența? Cum îți definești stilul de leadership în acest context?
În era digitală, a fi un lider care promovează încrederea și transparența înseamnă să fii consecvent între ceea ce spui și ceea ce faci. Stilul meu de leadership se bazează pe autenticitate și pe capacitatea de a recunoaște atât succesele, cât și eșecurile! Sau mai frumos spus… momentele în care lucrurile nu merg perfect. Cred în puterea vulnerabilității și în importanța de a arăta că și liderii sunt oameni care învață și evoluează constant.
De altfel, am învățat recent că din eșec înveți cel mai mult. Din succes… mai puțin.
În viața ta personală, soțul și fetița ta sunt cei mai importanți pentru tine. Cum te ajută să fii mai eficientă în business faptul că reușești să îți găsești liniștea în interiorul familiei voastre? Cum simți că vă face să fiți mai puternici în business faptul că, în momentul de față, tu și soțul tău lucrați pe numeroase proiecte împreună?
Familia este fundamentul pe care se construiește totul în viața mea. Tot! Liniștea pe care o găsesc alături de George și Ariana îmi dă energia și claritatea mentală necesare pentru a fi eficientă în business. Faptul că lucrez cu George pe multe proiecte este o completare perfectă și avem încredere totală unul în celălalt. Suntem mai puternici împreună, nu separat. Am spus asta tot timpul.
În cazul nostru, deciziile devin mai ușoare pentru că există acea înțelegere profundă a viziunii și valorilor commune, dar ajută și separarea anumitor proiecte pentru care fiecare este responsabil.
În ce moduri simți că tu și George vă completați în activitatea voastră în calitate de antreprenori în momentul de față? Ce rol a jucat, pentru voi, faptul că ați „crescut” ca antreprenori împreună?
Eu și George ne completăm într-un mod organic în antreprenoriat. El are viziunea tehnică și inovatoare, eu aduc partea de strategie și relații umane. Faptul că am „crescut” împreună ca antreprenori ne-a permis să dezvoltăm un limbaj comun și să învățăm unul de la celălalt.
Am trecut împreună prin toate provocările, am sărbătorit succesele, dar am și învățat enorm din eșecuri. Această conexiune ne face mai puternici și ne ajută să navigăm mai ușor prin complexitatea asta a lumii antreprenoriale. 😊
Care este moștenirea pe care îți dorești să o lași mai departe, fiicei tale?
Moștenirea pe care vreau să i-o las Arianei nu se măsoară în bunuri materiale, ci în valori și principii de viață. Vreau să înțeleagă că succesul adevărat vine din pasiune, integritate și mult curaj. Că sustenabilitatea nu este doar un concept abstract, ci o responsabilitate pe care o avem față de generațiile viitoare, dar ea știe asta foarte bine deja pentru că a crescut cu această valoare.
„Mai presus de toate, vreau ca fiica mea, Ariana, să știe că poate realiza orice își propune dacă rămâne fidelă valorilor ei și muncește cu dedicare pentru visurile ei.”
La finalul zilei, pentru ce ești recunoscătoare? Și dacă este un lucru pe care îți dorești să-l faci și mai bine în următoarea zi, care este acesta?
La finalul fiecărei zile, sunt recunoscătoare pentru familia mea, cel mai mult! Apoi pentru oamenii cu care lucrez zilnic, pentru că sunt ca o a doua mea familie, dar și pentru oportunitatea de a face o diferență în lume prin proiectele noastre. Nu este ușor, o spun sincer. Presiunea de a fi mereu la zi cu tot ce este nou ajunge să obosească. Însă este și o satisfacție deplină de care știm să ne bucurăm.
Mereu există loc de mai bine – îmi doresc să fiu și mai prezentă în fiecare moment, să am mai mult curaj, să ascult mai mult și să găsesc modalități noi de a aduce valoare în tot ceea ce comunic.

Primul lucru pe care îl faci dimineața:
Beau un pahar mare cu apă și îmi iau pre-bioticele. 😊
Cum te reîncarci atunci când obosești:
Prin sport și, apoi, un masaj.
Ce îți aduce liniște:
Călătoriile. O cină bună în oraș. Un hike scurt. Tot partea activă, însă într-o variantă mai ușoră pentru minte.
Un vis pe care încă nu ți l-ai îndeplinit:
Trei luni legate de vacanță, pe o insulă.
Destinația de vacanță în care te regăsești de fiecare dată:
Muntele, dar și o insulă mică și liniștită în egală măsură.
Cea mai fascinantă cultură pe care ai experimentat-o până acum:
Cultura asiatică, pentru echilibrul perfect între tradiție și inovație, și pentru respectul profund față de natură.
_
Editor:

Credit foto: Arhiva Lorenei