„Parfumul e cartea noastră de vizită: transmite mister sau aroganță, respinge sau atrage” – Izabela Corina Juncu, Fondator Notorious Stories

Izabela Corina Juncu profesionista, este fondator al clubului exclusivist care organizează evenimente speciale pentru iubitorii de parfumuri, Notorious Stories. În același timp, ea este Brand Ambassador pentru branduri de-ale unor parfumuri de nișă pe care adoră să le testeze, să dea atenție sentimentelor pe care le experimentează datorită acestora și, mai apoi, să scrie despre ele pe blogul său. Iar cea mai recentă colaborare a sa este cu MinuteLuxe Magazine, publicație tradusă în șapte limbi.

Izabela Corina Juncu femeia din spatele acestor job titles este „o femeie ca oricare alta, cu simțiri și pasiuni normale, cu o rutină riguroasă de activități aparent banale” – conform spuselor ei. 

Dar nu așa am perceput-o noi. Izabela se declară fascinată de oameni, dar este ea însăși fascinantă în complexitatea sa. Datorită discuției pe care am purtat-o cu Izabela, am descoperit în ea o femeie puternică și curajoasă, care a decis să riște schimbându-și complet traiectoria profesională dinspre un domeniu financiar bancar, legal și managerial înspre parfumerie de nișă. Am descoperit în ea o femeie ghidată de pasiune în tot ceea ce face; pasiunea pentru parfumuri a fost, de fapt, cea care a însoțit-o încă din copilărie până astăzi. Își amintește și acum ce parfum purta mama sa în acea perioadă: Eden, de la Cacharel, care o reprezenta perfect.

Dar mai mult decât orice altceva, am descoperit în Izabela o femeie atât de rafinată încât poate trece cu ușurință ca fiind simbolică pentru arta frumosului. În fiecare seară, înainte de culcare, încearcă pe piele trei parfumuri diferite pentru a le testa performanța. În fiecare săptămână, poartă cel puțin patru parfumuri. Iar în acest moment, cel mai mult se identifică cu parfumul Pure Distance – White, al cărui creator este Antoine Lie, unul dintre cei mai iscusiți parfumieri în viață. De fapt, una dintre cele mai mari reușite de-ale sale este că l-a intervievat pe acesta în 2020 la Paris. Iar eu… eu mă bucur că am avut ocazia s-o intervievez pe ea.

 

Cine este Izabela Corina Juncu, femeia din spatele titlurilor sale profesionale? Cine ești tu atunci când nu ești consultant de parfumuri de nișă? 

 

Sunt o femeie ca oricare alta, cu simțiri și pasiuni normale. Îmi place să descopăr lucruri noi. Sunt fascinată mai ales de oamenii pe care îi întâlnesc în domeniul în care activez.  

Mă inspir de la femeile puternice din viața mea și de la artiștii din jurul meu: fiecare dintre  acești oameni își lasă amprenta asupra personalității mele. 

Viața mea de zi cu zi are o rutină riguroasă de activități aparent banale… Citesc, scriu articole, îmi petrec timpul lărgindu-mi sfera contactelor profesionale și personale, dar și participând la teleconferințe pe Zoom.

În timpul liber, în schimb, îmi place să mă relaxez la un spa sau să plec în weekend-uri în natură. 

Izabela Corina Juncu, Fondator Notorious Stories x The Woman (1)

 

Ce te-a determinat să nu te orientezi din start înspre parfumerie, având în vedere faptul că aceasta era pasiunea ta încă din copilărie? Și cum a arătat momentul în care ai simțit că ar fi timpul să faci această schimbare radicală în viața ta?

 

Parfumurile sunt parte din viața mea de la vârstă de 8 ani. Mătușa mea lucrează și acum, de 29 de ani încoace, într-un boutique de parfumuri. Eram prezentă în fiecare weekend cu ea la magazin și știam pe de rost poveștile celebre ale parfumurilor.

Familia mea a avut un rol important în decizia privind facultatea pe care am urmat-o. Dar nu, nu regret nimic din traiectoria mea profesională. Cred că absolut totul se întâmplă cu un motiv. Fără experiențele avute în calitate de angajat, nu aș fi antreprenorul de astăzi.

În momentul în care am realizat că vreau să-mi urmez această pasiune, nu a fost deloc ușor.  În urma unei perioade mai dificile am conștientizat cât de important este să-ți canalizezi energia spre ceea ce te face împlinit și fericit cu adevărat. Parfumurile sunt esența vieții mele.

Ador parfumurile, pur și simplu. Mă simt în extaz de fiecare dată când descopăr un brand nou. Primesc spre testare foarte multe kit-uri de parfumuri și ador să le dau note și să scriu atât despre ceea ce mă fac să simt, cât și despre ce îmi inspiră fiecare.

De fapt, asta e și experiența pe care îmi propun să o ofer mai departe prin activitatea în cadrul evenimentelor organizate sub egida Notorious Stories și prin sesiunile private pe care le realizez cu clienții mei. 

Izabela Corina Juncu, Fondator Notorious Stories x The Woman (8)

 

Care este amintirea din copilărie care te leagă cel mai mult de zona parfumeriei de nișă? Cum rememorezi relația ta din copilărie cu parfumurile?

 

Îmi aduc aminte de prima excursie din afara țării. La 14 ani am vizitat Viena și Budapesta cu școala. Toți colegii mei s-au întors acasă cu haine de la H&M și LEVI’S, în timp ce eu am venit cu două parfumuri. Pentru mine, asta însemna fericirea.

Îmi amintesc și acum ce parfum folosea mama în acea perioada. Iar nonșalanța cu care alegea mătușa mea să-și schimbe parfumurile, demontând de atunci mitul conform căruia ar trebui sa avem un singur parfum „semnătură”… Se distingea de mama mea care folosea același parfum – iconic pe vremea aceea – Eden, de la Cacharel. O reprezenta perfect. 

De fiecare dată când discut cu clienții mei și dezbatem anumite parfumuri, retrăiesc momentul de cotitură care m-a făcut să deschid poarta acestei lumi fiindcă parfumeria de nișă a fost greu de înțeles și atunci, dar este și în prezent.

Izabela Corina Juncu, Fondator Notorious Stories x The Woman (14)

 

Acum, puntea creată există și profesezi în calitate de Brand Ambassador și consultant în parfumerie de nișă. Dar înainte să ajungi să obții acest job title, au existat și alte roluri din industria parfumeriei cu care ai cochetat? Cum ai decis să te afirmi în calitate de consultant de parfumuri de nișă?

 

Fiecare persoană pe care o întâlnesc mă întreabă dacă nu mi-aș dori să devin parfumier sau să am un boutique de parfumuri de nișă; dar nu acesta este țelul meu. Ceea ce mă face să continui e pasiunea pe care o simt când vorbesc despre parfumuri. Satisfacția cea mai mare pentru mine e atunci când pot să împărtășesc din informațiile pe care eu le-am accesat în multe călătorii și pe care le-am obținut din foarte multe interviuri cu parfumieri celebri.

Izabela Corina Juncu, Fondator Notorious Stories x The Woman (6)

 

Care a fost momentul în care ai simțit tu, în interior, că riscul luat a fost cel mai corect lucru de făcut? Dar momentul în care ți s-a confirmat asta dintr-o sursă externă?

 

Încă eram angajată când am luat decizia să particip la un târg de specialitate și, după interacțiunea mea cu reprezentanții caselor de parfumerie de nișă, am simțit că mă îndrept spre drumul cel bun.

Validările externe au venit de la cititorii mei, care după fiecare articol publicat pe blog, îmi scriau emailuri și mesaje. Mă simt și acum magulită când oamenii apelează la mine fie prin email, fie prin mesaje. 

Un alt moment în care am simțit că mi s-a confirmat asta a fost în cadrul evenimentului Notorious Stories din Cluj-Napoca, un eveniment pilot fără taxă de participare. Surpriza cea mai mare a fost numărul de 78 de oameni care au venit să descopere această lume fascinantă a parfumeriei de nișă alături de mine.

Am recunoscut doar 16 dintre participanții la eveniment. Atunci, am realizat că oamenii sunt dornici să cunoască lumea parfumurilor de nișă, prin intermediul unor evenimente care au în centru o poveste și, totodată, o istorie în care ei se pot regăsi.

Izabela Corina Juncu, Fondator Notorious Stories x The Woman (5)

 

Participi la târguri de specialitate precum TFWA Cannes, ai fost invitată de mai multe ori la sediul Clive Christian în Londra, l-ai intervievat pe Antoine Lie, cel mai bun parfumier în viață și lista poate continua. Care astfel de experiență simți că a cântărit cel mai mult în evoluția ta profesională de până acum? Și, totodată, care dintre acestea îți aduce cea mai multă împlinire personală?

 

Din acest punct de vedere, primează interviul cu Antoine Lie, care a acceptat să ne întâlnim personal la Paris, în biblioteca celebrului Hotel Lutetia. Expertiza sa este recunoscută și apreciată în lumea parfumeriei de nișă,  el fiind astăzi parfumier independent. 

De asemenea, am avut o satisfacție deosebită când am reușit să introduc pentru prima dată pe piața din România parfumurile casei Angelo Caroli Milano.

Cu ocazia participării la târgurile internaționale, am avut ocazia să interacționez cu personalități de marcă din domeniul parfumeriei de nișa, cum ar fi:

 – Gianluca Zin, co-fondatorul brandului Venezia 1920;

 – Elizabeth Gaynes, fondatoarea brandului Strange Love New York;

 – Nicola Parker de la Fragrance du Bois;

 – Tiziana și Paolo Terenzi de la brandul cu același nume…

…și mulți alți reprezentanți ai brandurilor cu care lucrez astăzi. E vorba, mai degrabă, de cumulul acestor experiențe și simt că fiecare a avut un rol aparte în carieră mea. 

Izabela Corina Juncu, Fondator Notorious Stories x The Woman (7)

 

Una dintre reușitele tale constă tocmai în faptul că ai pus bazele Notorious Stories. Cum a apărut ideea unui astfel de club exclusivist? Cărei nevoi de-ale tale și, deopotrivă, de-ale comunității tale îi răspunde el?

 

Am creat acest club după aproape doi ani în care l-am construit atent în mintea mea până la cel mai mic detaliu. Notorious Stories este pentru toți cei pasionați de arta frumosului. Dar parfumul va fi cel care va trona, însă, mereu în mijlocul acestor evenimente.

Participanții știu deja conceptul, însă nu și subiectele pe care le vom aborda în cadrul întâlnirilor noastre. Socializarea este unul dintre motivele acestor întâlniri; scopul este acela de a cunoaște oameni cu aceleași valori și pasiuni ca noi, într-o atmosferă relaxată și, deopotrivă, elegantă. 

În fapt, Clubul Notorious Stories are menirea de a ne delecta simțurile: de la degustările de vin din cadrul evenimentelor, până la continuarea experienței acasă, prin intermediul produselor pe care le oferim cadou tuturor membrilor. 

Deși publicul este foarte diferit, am fost plăcut surprinsă de numărul mare de participanți care ulterior au devenit cititori fideli ai blogului meu și, totodată, clienți în cadrul unor consultații personalizate în parfumeria de nișă.

Izabela Corina Juncu, Fondator Notorious Stories x The Woman (15)

 

Ce schimbări a adus perioada pandemiei în interesele, curiozitățile și obiceiurile de cumpărare ale comunității tale în materie de parfumuri? De ce crezi că au apărut aceste schimbări?

 

Cu siguranță, normalitatea s-a transformat – și oamenii au început să apeleze mai des la o consultație privată online sau offline. Chiar și în noua conjunctură socială, parfumul rămâne, totuși, un accesoriu indispensabil.

Am încercat mereu să demontez mituri. Parfumul de nișă, chiar dacă este mai scump, el oferă exclusivitate, originalitate și o calitate deosebită a ingredientelor. 

Nu cred în parfumuri statement. Noi suntem diferiți și trecem printr-o diversitate de stări în fiecare zi. De aceea, cu cât avem mai multe parfumuri cu atât putem să le armonizăm mai bine cu starea noastră de spirit. 

Izabela Corina Juncu, Fondator Notorious Stories x The Woman (2)

 

Sunt parfumuri de nișă a căror valoare ajunge la peste 200.000 de dolari – ceea ce ne indică faptul că te adresezi unui public ușor diferit. Care este principalul motiv pentru care clienții tăi aleg să cumpere parfumuri de nișă mai degrabă decât parfumuri comerciale? 

 

Principalul motiv pentru care clienții mei aleg parfumul de nișă e unicitatea. Doresc să-și evidențieze personalitatea și nimic nu poate fi mai potrivit decât un parfum care să te reprezinte. Parfumul e cartea noastră de vizită: transmite mister sau aroganță, respinge sau atrage. 

Cunosc oameni care îmi solicită să îi învăț cum să combine parfumurile, tocmai pentru a fi unici în totalitate, aplicând acel concept de „layering” care este atât de popular în străinătate. Cât despre publicul meu țintă, el este foarte diversificat.

Audiența mea include atât oameni normali care își doresc să-și potențeze caracterul, cât și oameni cu funcții importante. Iar asta se datorează faptului că oamenii, în general, ajung să înțeleagă că nu mai e „cool” să miroși precum o altă prietenă de-a ta sau să folosești parfumuri din trend. 

Ceea ce mă bucură cel mai mult, de fapt, este faptul că tinerii încep să conștientizeze importanța alegerii unui parfum care să rezoneze cu stilul lor de viață în totalitate.

Izabela Corina Juncu, Fondator Notorious Stories x The Woman (111)

 

Care este un lucru pe care l-ai învățat despre importanța parfumurilor de nișă de când ai început să profesezi în această industrie până astăzi și pe care ai vrea să îl știe Izabela din urmă cu câțiva ani, pe când parfumeria era doar o pasiune pentru ea? De ce?

 

Aspectul cel mai important pe care l-am învățat este că ne parfumăm pentru plăcerea proprie și nu pentru a fi pe plac altora. În trecut, dacă nu îmi plăcea un parfum încetam să îl mai port. Acum, încerc să îi citesc structura și să înțeleg armonia în care au fost combinate ingredientele de către artistul parfumier. Pentru mine, cunoașterea unui parfum în profunzime reprezintă o călătorie inițiatică, un demers extrem de personal care mă fascinează.

Izabela Corina Juncu, Fondator Notorious Stories x The Woman (13)

 

Personalitatea ta, descrisă prin trei arome:

Suede, Jasmin de Sambac și Ambergris.

Parfumul cu care te identifici cel mai mult în momentul de față – și motivul pentru care o faci:

Hmm, port cel puțin patru parfumuri într-o săptămână și încerc altele trei în fiecare seară pe piele înainte de culcare, pentru a le testa performanța.

Totuși, ca să nu răspund evaziv: nu renunț niciodată la Elementals – Qian. Reprezintă a 15-a hexagramă din Feng Shui și mă ajută să mă conectez cu mine.

Totodată, cred că Pure Distance – White reprezintă o escapadă intimă din realitate. Este un parfum pe care l-am achiziționat recent, al cărui creator este Antoine Lie.

Concentrația acestui parfum e de 38% perfume pure oil. Combinația dintre vetiver, rose de mai și patchouli dă dependență și este atât de percutanată, încât primesc complimente în ciuda faptului că purtăm mască cu toții. 

Un miros pe care îl asociezi cu o amintire clară – și despre ce amintire este vorba:

Parfums de Marly – Athalia. Îmi amintesc că eram la târgul din Cannes și mă simțeam în elementul meu purtându-l… un iris foarte bine calibrat.

Documentarul tău despre parfumuri preferat:

Sunt foarte multe, mai degrabă aș recomanda filmul „Parfumul, povestea unei crime”. 

Persoana cu care ai empatizat cel mai mult în cadrul unui interviu pe care l-ai luat – și motivul:

Nathalie  Feisthauer – e o femeie deosebită, care m-a invitat la ea acasă încă din timpul interviului pe Zoom. Cu toții știm Parfumul Eau de Merveilles de la Hermes, femeia aceasta l-a creat în trei săptămâni. 

Cum ai defini parfumeria de nișă:

O călătorie intergalactică. Spațiul dintre unitatea ingredientelor și calitatea produsului finit e atât de fascinantă, încât face această călătorie una de ținut minte. E ca un tren plin cu surprize la tot pasul. Vă invit să urcați în el cu încredere.

Editor:

MARISA CICHI EDITOR THE WOMAN 2021-01