„Photoshop-free” Movement. Cum se adaptează marile branduri la frumusețea naturală

Foarte multe branduri din peisajul modei internaționale sunt frecvent criticate, pentru faptul că afișează, atât în cadrul prezentărilor de pe podium, cât și în campaniile de promovare, imaginea femeii perfecte, 90-60-90, cu trupul sculptat sau firav, fără urmă de celulită sau vergeturi, cu tenul impecabil.

Cu alte cuvinte, contribuie, voit sau nu, la crearea unei culturi a așteptărilor nerealiste și a respectului de sine scăzut în rândul femeilor din întreaga lume.

The Woman Magazine - Beauty

Încă din anul 2014, modele plus-size au început să fie tot mai prezente în defilările evenimentelor de tip Fashion Week, diversitatea în modă a devenit tot mai răspândită și cuvântul grăsime a început să-și piardă statutul de termen rău sau insultător.

Cu toate astea, nu doar surplusul de greutate este cauza principală a stimei de sine scăzute, existând încă multe aspecte cu care femeile trebuie să facă pace atunci când se privesc în oglindă. Așa a apărut fenomenul Photoshop-free, o mișcare prin care brandurile refuză să utilizeze orice tip de mijloace digitale de prelucrare și, în general, promovează o imagine pozitivă a corpului prin campaniile lor.

Iată câteva dintre cele mai importante mișcări Photoshop-free:

ASOS, cu vergeturile la vedere

Brandul a fost lăudat de consumatori pentru utilizarea fotografiilor needitate ale modelelor care își arată cu mândrie vergeturile și semnele lăsate de acne în timp ce poartă costumele de baie.

The Woman Magazine_ASOS

Target, frumusețe fără filtre

Target a crescut exponențial atunci când anunțurile pentru costume de baie din 2017 (și acum, 2018) au fost lansate fără să fie prelucrate în Photoshop.

„Ne-a plăcut să lucrăm cu aceste femei pentru că ele întruchipează încrederea și inspiră femeile să se îmbrățișeze și să fie mândre de cine sunt, indiferent de mărimea lor sau de forma lor; pentru noi era important să folosim fotografiile care reprezintă frumusețea lor adevărată, fără filtre.” a spus purtătoarea de cuvânt Target, Jessica Carlson.

The Woman Magazine_Target

#BongoGetsReal

Vanessa Hudgens a fost vedeta care a decis să renunțe la Photoshop atunci când a apărut în campania de advertising a celor de la Bongo. Hashtag-ul #BongoGetsReal a fost creat pentru a promova în continuare noua perspectivă a brandului asupra posterelor nefiltrate.

The Woman Magazine_BongoAd

Dove – diversitate și naturalețe

Brandul are nenumărate campanii prin care susține femeia în toate formele ei, indiferent de culoare, greutate și vârstă.

„Dove este diferit, este primul brand care a îndrăznit să propună o nouă abordare asupra frumuseții: aceea că frumusețea adevarată nu ține cont de formă, mărime, vârsta, culoare. Frumusețea unei femei trebuie apreciată în întregime fiindcă vine și din interior, nu este dată doar de aspectul fizic”, afirma Oana Cuzino,  prim-ambasador Dove România.

Campaign for Real Beauty

Acestea sunt doar câteva dintre brandurile care au decis să demonteze standardele de frumusețe, să îmbrățișeze imaginea femeii naturale, care se privește în oglindă și vede frumusețe dincolo de imperfecțiuni. Tu când te-ai privit ultima oară și ți-ai spus:  Sunt frumoasă! ?

by Izabela Rădoi, junior editor The Woman Magazine

Izabela studiază Publicitatea în cadrul Universității ,,Babeș-Bolyai”. A explorat domeniul creativ din mai multe perspective: copywriting, social media, organizare de evenimente și jurnalism. Motto-ul ei? ,,Creativity is intelligence having fun.”

Surse foto: unsplash.com, thestatesman.com, instyle.com, mic.com, glamour.com, huffingtonpost.com