“Trăim vremuri în care intuiția trebuie racordată nu la ziua de mâine, ci la viitor”| Corina Bârlădeanu, 2activePR

Este comunicator prin vocație de mai bine 18 ani. A fondat în anii 2000 2activePR cu ideea de a face din agenție un “laborator de devenire”: de creștere nu numai profesională, dar și personală. Integritatea, respectul și responsabilitatea i-au fost trasmise genetic, iar asta se reflectă și în munca ei. Spune că alături de echipa ei a învățat că o abordare pozitivă, mai degrabă decât una critică, este cea câștigătoare. Corina Bârlădeaunu, managing partner 2activePR, într-un interviu despre copilărie, devenire și principii de viață. 

  1. Cum a fost copilăria ta? Care e cea mai frumoasă amintire a acelei perioade?

Deși familia mea este din Iași, eu m-am născut în Dobrogea. Mama fiind arheolog, a făcut o descoperire de mare importanță la Callatis, vechea colonie greacă ce este cunoscută acum sub numele de Mangalia. Cum excavările în siturile arheologice s-au prelungit și mama a deschis muzeul din localitate, eu mi-am petrecut copilăria acolo. Viața de provincie nu era ofertantă la acel moment, așa că tot ce îmi doream era să “intru la facultate” și să plec la București. Din fericire, am avut parte de tot felul de experiențe interesante, pentru că și tata era foarte implicat în viața culturală a județului așa că aveam mereu contact cu actori și muzicieni celebri.

Cum casa de cultură din Mangalia era a doua mea casă, îmi petreceam mai tot timpul la cursurile de pian, de balet și orice alte “cercuri” se organizau în respectiva instituție. Deși iernile erau aspre și vântoase, verile totul prindea viață. Stăteam pe plajă din mai până în septembrie, grădinile orașului miroseau a smochini iar magazinașele tradiționale pregăteau cele mai gustoase specialități tătărești. Îmi plăcea să petrec timp cu mama pe șantierele arheologice. Să fii arheolog era muncă grea, îngreunată și mai mult de interesele comerciale ale autorităților astfel încât, deși eram tobă de istorie, am decis să nu calc pe urmele mamei.

  1. Mare parte din activitatea ta ca profesionist s-a construit în jurul comunicării. De ce are nevoie astăzi un om bun de PR și încotro simți (professional gut ) că se îndreaptă industria?

Cred că un comunicator, ca un doctor sau educator, trebuie să aibă acest har și capacitatea de a se scoate din context pentru a analiza și a comunica în cel mai obiectiv mod informația către publicul targetat.

Predicțiile mele pot fi foarte sumbre: instrumentele de comunicare pot fi atât de pervertite (vezi scandalul Facebook/Cambridge Analytica și Fake News) încât deși câștigă în eficiență, pierd în etică. Comunicarea poate înflori doar în măsura în care integritatea informației este asigurată.

Trăim vremuri în care intuiția trebuie racordată nu la ziua de mâine, ci la viitor. Altfel spus, e nevoie de viziune ancorată în valori supreme și nu în realitatea momentelor imediate.

Ești un om cald și echilibrat, care-și face timp pentru cei dragi, liniște și frumos. Cum reușești să te deconectezi de toată agitația și ritmul intens pe care îl are industria din care faci parte?

Deconectarea este dificilă: tehnologia dă dependență iar faptul că ești oricând conectat face ca stresul să existe mereu în fundal. Din fericire, familia îmi dă motivația pentru care reușesc să las telefonul sau laptopul deoparte și să fiu 100% cu ei. Cred că starea de prezență este cel mai valoros aport la viețile copiilor noștri.

Ce trăsături din stilul de leadership crezi că provin din familie și din felul în care ai fost crescută? Pe de altă parte, care este cel mai valoros lucru pe care l-ai învățat lucrând alături de echipele pe care le conduci?

Ambii mei părinți au fost intelectuali cu funcții de conducere care au transformat viața culturală a orașului nostru. Privind în retrospectivă, îmi dau seama că integritatea, respectul și responsabilitatea mi-au fost trasmise genetic. Alături de echipa mea am învățat că o abordare pozitivă, mai degrabă decât una critică, este cea câștigătoare.

DSCF0332

Care crezi că e aportul principal pe care un lider feminin îl poate aduce într-o companie?

Echilibrul, un proces decizional responsabil și umanitate.

Profesional vorbind – ce n-ai face niciodată?

Nu am făcut și nu doresc să fac PR politic așa cum nu aș susține niciodată proiecte de genul Roșia Montană. Consider că integritatea mea și a firmei mele este valoarea cea mai de preț a parcursului meu profesional.

Când discutăm despre construirea unui brand personal, care este cel mai important element de care trebuie să ținem cont?

Din punctul meu de vedere, este impactul pozitiv pe care îl poți avea în comunitatea ta.

Care e cel mai greu/provocator proiect în care te-ai implicat vreodată?

Este proiectul realizat de mine și echipa 2activePR care se numește “winners for Romania”. Conform unui studiu comisionat de noi, doar 1% din subiectele publicate în presă despre realitatea românească sunt pozitive. Ca urmare, nu e de mirare că sentimentul general este unul negativ și de apatie. Acest proiect și-a propus să influențeze mass media românească în a prezenta și povești de succes ale românilor. Pentru a avea cel mai mare impact, am folosit modelul prezentat în cartea lui Malcolm Gladwell, The Tipping Point. A fost un proiect finalist la IPRA și SABRE, lucru care îi confirmă valoarea iar impactul sau asupra presei din perioada 2006-2008 a fost considerabil.

Corina_Barladeanu

Ce ți-ai dori să nu uiți niciodată – indiferent cât ar trece timpul sau ai avansa în carieră?

Sunt pe calea cea bună dacă simt bucuria de a fi.

Ce te face fericită?

Armonia și sentimentul că evoluez.

Un sfat pe care l-ai da femeilor din comunitatea The Woman?

 Să se pună pe primul plan.

UNguilty pleasures:

  1. Ce muzică te face să te simți acasă?

Deși iubesc muzica, acum prefer liniștea. Atunci mă pot conecta mai bine la mine și nu la stările pe care muzica ți le poate da.

  1. Cartea de pe noptieră sau autorul preferat?

Simone de Beauvoir – toți oamenii sunt muritori. A fost o carte de căpătâi încă din adolescență. Mai nou, mi-a atras atenția Autobiografia Marinei Abramovici. Născută în spațiul iugoslav, are foarte multe în comun cu trecutul nostru socialist. A reușit însă să se smulgă din acest context pentru a experimența la un nivel extrem de înalt ajungând astfel un impact mondial.

  1. Cu ce fel de oameni te înconjori?

De oameni conștienți, prezenți, integri.

  1. Destinația preferată de vacanță?

Oriunde în natură. Orașele au devenit obositoare iar introducerea tehnologiei 5G promite să le transforme în cuptoare gigantice de radiații. A propos: v-ați informat despre tehnologia 5G?

  1. Note to self?

Ai încredere că scenariul scris de Dumnezeu este mai bine scris decât scenariul realizat de mintea ta.