„Activitatea profesională nu e un simplu job, ci o pasiune” | Mădălina Stănescu, fondatoare Optimized

Mădălina Stănescu a înțeles că pasiunea pentru ceea ce face o definește și că îi face mare plăcere să pună suflet în lucrurile mici de peste zi, dar mai ales în activitatea profesională. Are peste 12 ani experiență în e-commerce și a ales calea antreprenoriatului la vârsta de numai 24 de ani, când a co-fondat magazinul online de jucării și produse pentru copii, 3Pitici. 

Mădălina este Trainer Certificat Google, a susținut până acum peste 100 de traininguri în companii de renume sau pentru comunitatea de antreprenori din România. Mai mult, oferă consultanță Growth Marketing pentru Google EMEA.

În prezent, Mădălina conduce agenția Optimized, care s-a concretizat ca un răspuns natural la activitatea de până acum în lumea marketingului online și nu numai. 

Cum a început pasiunea pentru marketing online, e-commerce și ce te-a adus în punctul în care ți-ai dorit să pui bazele agenției Optimized?

 

Pasiunea pentru marketing online a început încă de când eram studentă. Pe atunci lucram într-un rol care îmbina atât activități de marketing, dar și de PR, la unul dintre cele mai importante trusturi de media. Așa am avut oportunitatea să schimb traiectoria către digital. 

Ulterior, după ce am coordonat timp de doi ani departamentul de marketing al unui mare magazin online, am co-fondat 3Pitici, unde timp de opt ani am învățat ABC-ul unui business în e-commerce. 

În paralel, aveam și un job full time în digital marketing și după ce am avut oportunitatea să lucrez la Google, compania la care am visat dintotdeauna, am decis că este momentul să merg pe cont propriu. Așa am pus bazele agenției Optimized, în urmă cu trei ani, unde am îmbinat experiența mea în digital marketing cu cea în e-commerce. 

Madalina Stanescu, training Google

Ce înseamnă pentru tine munca în agenție și cum a evoluat cariera ta? 

 

Din fericire, sunt o persoană pentru care activitatea profesională nu este un simplu job, ci o pasiune. Munca în agenție este o parte frumoasă din mine, pe care am grijă să o întrețin și să o îmbunătățesc constant. Cariera mea a avut și are o evoluție de care sunt foarte mulțumită, în spatele căreia stau multă determinare, perseverență și într-o oarecare măsură curaj. 

Îmi doresc în continuare să dezvolt agenția, să îmi dezvolt competențele și să investesc timp și resurse atât în ceea ce privește partea training din cariera mea, dar și în cea de consultanță. 

Orice decizie este mai bună decât nicio decizie 

Până acum, cele mai bune lecții le-am cules din business-urile proprii, unde nu mai ai plasa de siguranță. Ce am învățat cu adevărat important și pun în aplicare mereu când sunt într-un impas este că orice decizie este mai bună decât nicio decizie. De altfel, este o strategie pe care o aplic și în viața personală. 

Care crezi că sunt calitățile de care trebuie să dea dovadă un om de marketing?

Una dintre cele mai importante calități de care trebuie să dea dovadă un om de marketing este curiozitatea. Vorbim de un domeniu mereu în schimbare, astfel că este important să fii la curent cu tot ce apare nou. 

Apoi, o altă calitate pe care eu o consider importantă este gândirea analitică. Este esențială pentru că în acest domeniu lucrăm cu cifre din care este nevoie să înțelegem povestea sau, mai concret, din care se iau ulterior decizii de business. Depindem uneori de aceste cifre, iar o gândire analitică te va scoate cu siguranță dintr-un impas, mai ales când vine vorba de decizii strategice și de business. 

De asemenea, o trăsătură extrem de bună pentru o persoană care activează în acest domeniu este flexibilitatea. Am învățat de-a lungul timpului că în marketing nu există o formulă magică. Putem însă să testăm, să verificăm și așa să învățăm ce funcționează cel mai bine pentru o anumită afacere. Cu siguranță că rețeta succesului se va schimba de la o afacere la alta, de la o perioadă la alta. De aceea e important să ne adaptăm cu ușurință. 

Madalina Stanescu, Optimized

Cum reușești să stabilești un echilibru între viața personală și cea profesională? 

Reușesc să păstrez în echilibru viața personală și cea profesională prin multă determinare. Îmi impun ca la ora 19 să închid laptopul și să rezist tentației de a mai finaliza un task. De asemenea, weekend-urile sunt doar pentru activități personale. 

Cred cu tărie că valoarea noastră ca indivizi nu este dată doar de aspectul profesional și refuz să mă identific doar cu asta, deși dedic multe resurse muncii. Astfel, mi-am delimitat destul de clar intervalele dedicate muncii și cele dedicate activităților personale în timpul săptămânii, de pildă sport, yoga, alergat, iar pentru weekend-uri îmi pregătesc încă din timpul săptămânii câteva idei de activități.

Pentru mine a fost o bucurie să simt din nou, după mulți ani, melancolia de final de weekend care te încearcă duminică seară.

Cum îți place să îți petreci timpul liber? Ce alte pasiuni mai ai?

Îmi place să-mi ocup timpul cu diverse activități sportive, cum ar fi antrenamentele de fitness, alergat, de curând practic și yoga, citesc, am grijă de mine cu mici răsfățuri ale noastre doamnelor și domnișoarelor, și încerc rețete noi în bucătărie. 

În perioada aceasta mă specializez în deserturi. De asemenea, îmi place foarte mult să merg la teatru, să particip la diverse cursuri, cel mai recent fiind un curs de astronomie, și evident să împărtășesc cât mai multe dintre aceste experiențe cu prietenii mei dragi.

Cum crezi că va evolua piața de digital și marketing online în România (desigur, cu focus pe ecommerce)? Ce preconizezi pentru următorii ani, mai ales după criza prin care am trecut cu toții? 

Piața e-commerce este în continuă creștere în România. În 2019 a crescut cu peste 20% față de anul anterior. Dacă trendurile de până acum vor continua, mai ales după contextul COVID-19, unde lucratul de acasă și distanțarea socială au pus o presiune pe digitalizare, mă aștept să vedem și în continuare o creștere a mediului digital și e-commerce.