Interviu cu Raluca Kisescu (continuare)

Cu 15 ani de experienta in marketing, Raluca Kisescu, Senior Manager Commercial Marketing Avon Romania si Moldova, este unul dintre principalii actori ai domeniului, in Romania.
Sub tutela ei, AVON Romania s-a angajat in proiecte curajoase si inovatoare, obtinand recunoasterea la nivel national si international. In cei 9 ani de cand coordonează tot ce ce inseamnă activarea de brand pentru Avon, Raluca si-a pus amprenta pe multe dintre cele mai indraznete proiecte din Romania, multe in zona de advertising neconventional.

9. Cum a fost anul 2014 pentru Avon faţă de cel anterior?

A fost un an foarte bun, am crescut în ritm cu creșterea pieței, ne păstrăm poziția de lider. Dincolo de cifre, am reușit să lansăm prima platformă Avon de crowdfunding din lume, care oferă posibilitatea fiecărui cumpărător de produse cu fundiță roz sau cu simbolul infinitului (emblemele celor două campanii sociale) să aleagă cazul sau proiectul pentru care vrea să doneze. Până acum donațiile se strângeau într-un fond și Avon direcționa banii pentru campanii de educare, achiziții de aparatură medicală și susținerea adăposturilor victimelor violenței domestice. Acum oricine achiziționează un produs social poate decide pe cine vrea să ajute dintre cazurile înscrise pe doneazăcuavon.ro.

 

10. Care este sfatul tău pentru femeile aflate la începutul carierei?

Să aibă curaj și să aibă răbdare, să asimileze informații, să învețe, să citească, să asculte, dar să-și construiască o carieră pe autenticitatea lor, nu pe scheme impuse de alții. Valoarea oricăruia dintre noi este sinele.

 

11. Ce ar trebui să nu facă niciodată o femeie de afaceri?

Să se comporte ca un bărbat de afaceri.

 

12. Care sunt caracteristicile pe care ar trebui să le aibă o femeie pentru a avea succes în business, fie în domenii specifice bărbaţilor sau femeilor?

O să pornesc de la premisa că trăim cu speranța unei societăți civilizate în care valorile sunt autentice. Și atunci, caracteristicile oricui pentru a avea succes sunt cele cu care am crescut acasă și la școală: educația, bunul simț, dorința de a învăța, curajul de a risca, pasiunea de a lăsa în urmă ceva. Pentu că orice business se construiește cu oameni, cred că cea mai importantă trăsătură de succes este plăcerea de a crește oameni alături de businessul pentru care ei lucrează. Dacă ei au succes, și tu ca liderul lor vei avea. Nu forțat de instrumente ale departamentului de resurse umane, ci forțat de propria ta chemare.

 

13. La ce nu ar trebui să renunţe niciodată o femeie de carieră?

La sine. La ceea ce îi place, la hobby-uri, la dragoste, la familie, la prieteni, la ceea ce o definește ca femeie.

 

14. Ce iti dă sau ti-a dat putere să depăşiti momentele critice din carieră, în cazul în care au existat?

Oho, momente critice au fost, sunt și vor fi, nimeni nu scapă de ele. Eu mi-am dat întotdeauna putere în toate momentele delicate, fie ele din carieră sau din viața de zi cu zi. Bineînețeles, au contat cei dragi, familia, copilul, prietena cea mai bună, prietenii cei mai apropiați, dar până la urmă eu m-am scuturat și am mers mai departe. Cred că bucuria pentru viața a primat întotdeauna oricărui hop.

 

15. Care sunt cele mai frecvente întrebări pe care le primesti de la participanţii unor conferinţe la care esti speaker?

Dacă folosesc produse Avon – da, normal, le și spun pe care le folosesc și pe care nu, mi s-ar părea o ipocrizie să nu. Dacă mă tentează antreprenoriatul – evident, dar fiecare moment își are ceasul său. Cum am rezistat atâția ani – întrebati-mi șefii și colegii cum au rezistat ei Am rezistat nu este corect, e ca și cum m-aș fi chinuit să număr acest timp, când de fapt eu nu știu când a trecut. Am făcut ce mi-a plăcut, am învățat, am crescut, am fost lăsată să-mi folosesc creativitatea.

 

16. Publicul te ajută, iti dă energie în astfel de situaţii?

Da, este o energie a publicului care îmi dă aripi și îmi reamintește de ce mi-aș fi dorit să dau la facultatea de teatru.

 

17. Pe finalul interviului, am dori să le transmiţi un mesaj femeilor care participa la The Woman.

Am participat la multe conferințe, fie cu public mixt, fie exclusiv dedicate publicului feminin. Anul trecut am fost prima dată la The Woman și am fost impresionată de la organizare, la participante, de la invitate la poveștile lor. Și eu am învățat din exemplele celorlați speakeri, dar și din întrebările îndrăznețe ale celor din sală. No, la The Woman Cluj chiar e fain, vino și tu!

 

vezi aici prima parte a interviului cu Raluca Kisescu