Daca vrei sa te faci remarcat in mediul de business si sa iti cresti afacerea, nu este suficient doar sa investesti in echipa sau in publicitate. Succesul este un cumul de factori, iar printre acestia se numara si urmarirea tendintelor care se contureaza in mediul de afaceri autohton. Inovatia in business este esentiala. Inovatia inseamna progres si statut in mediul de afaceri.
Cuvantul inovatie suna frumos, iar el este bazat, in primul rand, pe cultura inovationala. Astfel, este mai mult decat important sa analizezi oamenii care pot forma aceasta cultura. Un proces de inovatie nu poate exista fara ca oamenii sa isi schimbe mind-set-ul (trad.: gandirea). Oamenii, daca isi doresc sa se dezvolte, trebuie sa iasa din zona de confort si sa gandeasca din noi perspective. Am putea spune ca acest gen de gandire este similara papusilor matrioska.
De ce este importanta inovatia in business?
Prin inovatie poti aduce un plus de valoare clientilor tai, iar acest lucru te va ajuta sa te faci remarcat. Vei reusi sa fii diferit fata de competitorii tai si sa dezvolti o noua cultura. Problema apare in momentul in care foarte multi oameni vad inovatia ca fiind o cultura de leadership. Insa inovatia in business se refera la schimbarea intregii structuri si gandiri a unei companii.
Despre inovatie se vorbeste foarte mult in ultima perioada si se va vorbi mult timp de acum inainte. Progresul este definit de diferenta dintre creativitate si inovatie. In orice business, creativitatea este folosita pentru a genera idei, in timp ce inovatia este acel instrument pe care il folosesti pentru a pune ideile in practica.
Sa inovezi inseamna sa te adaptezi trendurilor care se contureaza in mediul de afaceri autohton si sa generezi idei care te vor ajuta sa faci diferenta. Sa inovezi inseamna sa fii cu un pas in fata, sa faci progres, sa obtii rezultate bune, sa conturezi o echipa care gandeste la unison si sa pui accent, in primul rand, pe promovarea valorilor companiei.
Inovatia in business nu este similara cu inovatia in tehnologie, insa in mod sigur pot fi folosite instrumente avansate de business pentru a obtine rezultate mult mai bune.
Exploatarea ideilor noi este in mod sigur cruciala pentru orice afacere, pentru ca imbunatateste calitatea serviciilor si a produselor, creeaza o mai buna comunicare cu clientii, genereaza eficienta si, cel mai important, ajuta la cresterea profitului.
Indiferent ce business ai, un lucru este cert: competitia este din ce in ce mai mare. Cresterea competitiei se datoreaza si accesului la tehnologie si la oportunitatile care vin la pachet cu dezvoltarea oricarei companii.
Cum sa-ti cresti afacerea
Inainte de orice, este important sa stii diferenta intre inventie si inovatie. Inventia se refera la un concept nou, iar inovatia se refera la adaptarea conceptului in scop comercial.
In principiu, inovatia in business cuprinde urmatoarele aspecte:
– imbunatatirea sau inlocuirea instrumentelor de business pentru a obtine rezultate mai bune sau pentru a creste vanzarile companiei;
– dezvoltarea unor servicii sau produse noi, adaptate trendurilor autohtone si nevoilor clientilor;
– promovarea valorilor companiei, astfel incat sa fii diferit fata de competitori.
Inovatia in business poate porni de la o singura idee de succes, fie ca este vorba de un nou serviciu, fie ca este vorba de un nou produs.
Inovatia poate avea la baza o serie de schimbari mici, insa semnificative pentru dezvoltarea companiei.
Este vorba de un intreg proces, care poate lua nastere din:
– ideile pe care le au angajatii, team leaderii sau managerul companiei;
– exteriorul business-ului (colaboratori, parteneri sau furnizori).
De ce este importanta inovatia in business:
– ajuta la cresterea productivitatii;
– ajuta la reducerea costurilor;
– ajuta la promovarea valorilor companiei;
– ajuta la crearea unor noi parteneriate sau relatii de business;
– ajuta la cresterea profitului companiei.
Cum sa inovezi
Cand vine vorba de inovatie in business, unele idei pot lua nastere din senin (pot lua nastere dintr-o simpla sedinta cu managerul companiei sau dintr-o discutie cu echipa de Marketing). In orice caz, inovatia ar trebui sa fie parte din strategia de dezvoltare a companiei.
Ce poti sa faci, pentru inceput:
1. Cunoaste-ti competitorii
Pentru a-ti dezvolta afacerea, este mai mult decat esential sa stii cine sunt competitorii tai directi si in ce zone isi desfasoara activitatea. Nu trebuie sa “rasfoiesti” Internetul pentru a gasi mai usor informatii despre firmele care te intereseaza, ci este suficient sa accesezi Risco.ro! O simpla cautare a unei firme iti va oferi acces la orice informatie te intereseaza. Poti vedea cifra de afaceri, profitul sau numarul de angajati, cat si marcile inregistrate de firma care te intereseaza. Vrei sa stii cine sunt competitorii tai? Poti face o cautare dupa propria companie si sa accesezi pagina Competitie, unde vei vedea atat competitorii pe domeniu, cat si competitia geografica. Iti cunosti competitorii simplu si rapid si astfel poti lua decizii de business mult mai bune.
De exemplu, daca ai un business bazat pe servicii, o simpla analiza a competitiei te va ajuta sa observi care e sursa principala de profit a companiilor care te intereseaza (ce marci au inregistrate si cat de dezvoltate sunt firmele respective la nivel de judet si de tara). Astfel, vei putea imbunati calitatea serviciilor oferite de compania ta sau vei putea dezvolta noi produse pentru a-ti creste afacerea.
Articolul complet este disponibil aici: https://www.risco.ro/suport/