Din cauza pandemiei trecerea afacerilor mici și mijlocii în zona de comerț online a devenit o necesitate, însă nu mulți antrenori sunt pregătiți pentru această trecere. Chiar dacă timpul pare a fi cel mai mare dușman în acest moment, oamenii de afaceri sunt conștienți că afacerile lor nu pot supraviețui decât în online, în aceste vremuri schimbătoare.
Dacă nu știți de unde să începeți în acest demers, puteți găsi o mulțime de cursuri online, articole bine documentate sau puteți angaja pe cineva care să vă ajute în acest sens. Orice investiție în această direcție nu poate fi decât benefică, veți economisi bani, timp și vânzările vor crește în mod sustenabil, pe termen lung.
Articolul de față își propune să puncteze câteva dintre cele mai importante aspecte de care trebuie să țină cont orice antreprenor atunci când își deschide o afacere online:
Nu vinde ieftin
Un aspect extrem de important este să fii capabil să-și creezi corect bugetul, să-ți stabilești realist costurile și să anticipezi profitul realizat cât mai aproape de realitate. Nu face greșeala de a vinde ieftin în speranța că vei avea mai mulți cumpărători, deoarece îți poți compromite întregul plan de afaceri.
Trebuie să reinvestești pentru a crește
O greșeală frecventă a antreprenorilor aflați la început de drum este să cheltuie primul profit obținut considerând că așa va fi de acum încolo: profitul e de la sine înțeles. Din păcate, obținerea profitului unei afaceri depinde de mulți factori, iar atitudinea care vă poate ajuta în menținerea cu succes a afacerii dumneavoastră pe piață, este să reinvestiți constant profitul. Această reinvestire trebuie să vizeze consolidarea afacerii, diversificarea ofertei, creșterea eficienței de producție pentru a asigura o dezvoltare constantă a afacerii tale.
Automatizează pentru a crește
O direcție bună de investiție este cea în automatizarea anumitor procese de producție sau de comunicare cu clienții, pentru a economisi timp și bani în derularea afacerii tale. De exemplu, poți investi într-un robot de chat care să interacționeze 24/24 ore cu potențialii clienți, răspunzând la cele mai frecvente întrebări adresate de aceștia.
Continuă să înveți constant
Un aspect pe care nu-l puteți neglija este cel al educației continue. Nu poți ști niciodată totul și, cu cât aveți mai multe cunoștințe despre vânzarea online, cu atât veți avea mai multe șanse să reușiți. Informați-vă în mod constant despre cum să conduceți o afacere online și să oferiți produse și servicii excelente pentru a avea succes în afaceri.
Învață legile și reglementările din domeniul tău de activitate
Cunoașterea legilor sau reglementările ce conturează cadrul legal în care îți desfășori activitatea economică este o condiție obligatorie pentru orice antreprenor. Nu poți invoca necunoașterea atunci când greșești și ești pasibil de a fi amendat de către organele de control. Prin urmare, alege să te informezi, să înveți și să respecți reglementările legale.
Păstrează o legătură constantă cu clienții tăi
Relația de răspuns și de feedback la nevoile clienților poate constitui un alt element important pentru succesul afacerii tale. Nu este nevoie să lucrați la fiecare oră a zilei, dar revenirea contantă la aceștia este importantă pentru fidelizarea acestora.
Photo credit: By tirachardz – www.freepik.com