Andrada Borda, Head of Brand Marketing Brand Minds: „Iubesc ceea ce fac datorită sensului pe care munca îl aduce în viața mea prin proiectul la care contribui”

Andrada Borda lucrează în comunicare de peste 10 ani și face parte din echipa Brand Minds de mai bine de 6. În prezent este Head of Brand Marketing, iar în urmă cu 3 ani a trecut la următorul nivel, devenind Business Partner.

Creativitatea este cea care a condus-o spre domeniul comunicării, iar întâlnirea cu Brand Minds în calitate de participant și entuziasmul simțit în acel moment au determinat-o să își dorească să devină parte a acestui fenomen. Și-a trimis atunci CV-ul, iar astăzi Andrada este nucleul unui amestec de „strategie de marketing, planificare, integrare a strategiei de comunicare cu divizia de vânzări și parteneriate și, cel mai important, alinierea întregii echipe”.

Andrada ne-a povestit despre parcursul ei profesional și despre tot ceea ce înseamnă universul Brand Minds. Despre reguli și provocări, despre speakeri, public și echipă, despre responsabilizare, perseverență și viziune, în acest interviu.

 

Andrada, ai început să activezi în domeniul comunicării acum mai bine de 10 ani și de atunci nu te-ai oprit. Ce te-a atras la început la un job în comunicare? Dar pe parcurs, care au fost lucrurile care te-au făcut „să rămâi”?

 

Creativitatea. De departe. Am crescut cu activități creative. Aș putea spune că am încercat o varietate destul de generoasă: pictură, teatru, coregrafie, poezie – experiențe care cred că au lăsat o amprentă importantă asupra modului în care mi s-a dezvoltat identitatea mai târziu. Decizia de a merge către publicitate, însă, a fost influențată de un simț pragmatic pe care l-am deprins încă din copilărie. Am văzut în advertising sinergia perfectă de creativitate pragmatică.

Astăzi, sunt cel puțin două lucruri care mă fac să iubesc ceea ce fac. Unul este dinamica pe care o găsești în comunicare. Marketing-ul și publicitatea sunt de o diversitate și o efervescență de care nu te poți lipsi. Apoi, este sensul pe care munca pe care o fac îl aduce în viața mea prin proiectul la care contribui, iar aici fac referire la Brand Minds.

 

Faci parte din echipa Brand Minds de peste 6 ani. Cum ai ajuns să faci parte din povestea summit-ului?

 

Totul a început în 2017 când am luat contact cu Brand Minds în calitate de participant. Îmi doream extraordinar de mult să-l văd pe Gary Vee. Nu-mi venea să cred că cineva reușise să-l aducă în România. Apoi, când am ajuns la eveniment, am fost pur și simplu fascinată de anvergura la care se desfășura această conferință. Mi se părea extraordinar că descoperisem un brand românesc care dă dovadă de o așa excelență.

Dar, pe lângă asta, ce m-a cucerit a fost energia cu care plecau oamenii de acolo. Erau inspirați și motivați să facă ceva diferit în viețile lor. Îmi amintesc că stăteam la coadă să-l cunosc pe Gary Vee și atunci a fost momentul în care mi-am spus că „Acesta e un proiect din care îmi doresc să fac parte!”. Câteva zile mai târziu îmi trimiteam CV-ul cu intenția de a face parte din echipă și îmi amintesc că nu au fost multe momentele din viața mea în care am simțit un așa entuziasm.

Brand Minds 2019, Credit foto: Florin Vitzman

 

Care sunt responsabilitățile tale în calitate de Head of Brand Marketing?

 

Responsabilitățile mele în calitate de Head of Marketing sunt un amestec de strategie de marketing, planificare, integrare a strategiei de comunicare cu divizia de vânzări și parteneriate și, cel mai important, alinierea întregii echipe.

O strategie de comunicare bună își atinge potențialul atunci când toate verticalele prin care comunica brandul sunt sincronizate. Dacă echipa nu este aliniată cu viziunea și nu are claritatea necesară să înțeleagă cât de important este rolul fiecăruia în omogenitatea mesajului de brand, strategia nu-și atinge obiectivul.

 

Brand Minds a pornit cu un eveniment de tipul one-man show care a strâns 400 de participanți. Care consideri că sunt strategiile care v-au adus în punctul în care sunteți astăzi: 5 speakeri de talie internațională și peste 6000 de oameni prezenți în sală?

 

Perseverența și credința în viziunea pe termen lung. Lucrurile mari cer timp și consecvență. Să faci aceleași lucruri again & again, cu credința că rezultatele vor apărea.

Al doilea aspect critic este capacitatea liderului de a transfera viziunea către echipă, iar asta cred că are o importanță aparte. Nu este un clișeu prin care liderul îți prezintă valorile și misiunea companiei, este un transfer de energie și inspirație care este necesar să se întâmple zilnic.


Daniel Goleman are un statement care mi se pare mai mult decât relevant în acest cadru: “The leader sets the emotional state for other people”. În traducere – dacă liderul nu crede în viziune și nu aduce la birou entuziasmul cu care o însuflețește, nu poate avea așteptarea ca echipa să integreze viziunea și să-și dorească în mod autentic să contribuie la materializarea ei.

 

Care ai spune că sunt cele mai provocatoare etape ale comunicării unui astfel de eveniment?

 

De provocări ne lovim frecvent și din foarte multe unghiuri, iar adaptabilitatea a devenit o calitate importantă a echipei noastre.

Printre cele mai importante provocări putem menționa poziționarea geo-politică a României, care este, uneori, un obstacol în disponibilitatea speakerilor de a ne accepta invitația.

Apoi vorbim de costurile exorbitante, care cresc de la an la an și care vin la pachet cu provocarea de a menține prețul biletului accesibil pentru piața din România. Brand Minds are cel mai mic cost de bilet din Europa pentru evenimentele de acest gen. Orice conferință similară pleacă de la cel puțin 800 de euro preț de bilet, de aceea posibilitatea de a organiza această conferință se datorează partenerilor noștri, care ne ajută să rămânem sustenabili pentru a duce viziunea mai departe.

 

În antiteză, care sunt acele momente care te bucură cel mai mult la activitatea ta profesională de zi cu zi?

 

Momentele de flow. Zilele în care reușesc să am una-două ore de focus și muncă neîntreruptă de întâlniri, emailuri sau telefoane. Momentele în care reușesc să duc la bun sfârșit un obiectiv sau un proces creativ de pe agenda de zi fără distrageri. Este extraordinară starea de satisfacție pe care o simți atunci când ajungi la o rezoluție sau rezolvi o problemă ca urmare a unui flow neîntrerupt.

Sunt studii științifice care arată legătura dintre starea de flow și beneficiile pe care aceasta le are asupra creierului nostru: de la reducerea nivelului de cortizol din organism, la îmbunătățirea capacității cognitive și producția de serotonină, dopamină și endorfine.

 

Brand Minds a devenit un brand. Care sunt, din punctul tău de vedere, atributele care caracterizează acest brand? Cum l-ai descrie pentru cei care nu îl cunosc?

 

Din perspectiva de arhetip de brand a lui Carl Jung, Brand Minds se încadrează în arhetipul de Ruler cu influențe de Hero – cu toate atributele care sunt asociate celor două.

Ca o descriere mai atipică a experienței, ți-aș spune să-ți imaginezi cel mai tare festival de muzică la care ai participat, și la care, în loc de artiști, vezi pe scenă cei mai smart experți de business și dezvoltare personală ai momentului: oameni care schimbă lumea prin ceea ce fac. Iar acolo ești tu, înconjurată de mii de participanți veniți din zeci de țări din toată lumea, care, la fel ca și tine, caută să se dezvolte, pe ei și companiile din care fac parte, ca apoi să lase ceva bun în urma lor, generațiilor care le urmează.

 

Cum alegeți an de an speakerii prezenți pe scenă? Ce nu trebuie să le lipsească acestora pentru a face parte din povestea Brand Minds?

 

Brand Minds este o metaforă care reflectă și modul în care alegem speakerii de la an la an. Prima semnificație a cuvântului “To Brand” a luat naștere cu multe generații înainte să ne naștem noi. ”To Brand” – era acțiunea prin care fermierii își marcau în trecut animalele ca să le diferențieze între ele. Ștanța lăsa o urmă.

Brand Minds – este, prin urmare, o metaforă care face referire la acele Minți luminate, care ne marchează viețile și modul de a gândi, prin munca lor. “Brand Minds refers to PHENOMENAL MINDS that leave an impactful mark on the world. Those brilliant thinkers and doers who are writing history today.”

 

Ne poți povesti câteva detalii behind the scenes, o serie de întâmplări neprevăzute pe care le-ați gestionat cu succes și pe care publicul nu le-a observat?

 

La ultima ediție, în 2023, nu au mai pornit serverele cu 30 de minute înainte să înceapă evenimentul. Imaginează-ți 126 de metri de ecrane care să nu mai pornească în fața a 6000 de participanți. Dar pentru că în situații de acest gen, trebuie să fii pregătit cu back-up la back-up, am pornit serverele de rezervă și abia în a doua zi, evenimentul s-a desfășurat pe sistemul principal.

Dacă un lucru e sigur, după 10 ani de evenimente, am învățat să ne pregătim cu back-up pentru orice situație și să luăm în calcul un număr larg de scenarii în care lucrurile nu merg așa cum le-ai planificat, pentru că nu-ți permiți să riști nimic.

 

Organizarea unui astfel de eveniment necesită, printre altele, o echipă bine structurată și o serie de reguli clare. Cum sunteți organizați voi? Aveți astfel de reglementări interne? Cum ne-ai descrie echipa din care faci parte?

 

Avem extrem de multe reguli pentru o echipă creativă. Însă, paradoxal, cred că tocmai aceste reguli au contribuit la omogenizarea noastră ca echipă și la creșterea performanței de la an la an.

Muncim cu toții de la birou și venim la aceeași oră, iar asta este o regulă la care ținem mult. Nu dintr-o nevoie de control, ci dintr-un mindset de „Echipă de campionat”. Dacă echipa nu se antrenează împreună și se întârzie constant la antrenamente, șansele ca ea să câștige campionatul scad.

Apoi, lăsând la o parte procedurile operaționale, cred că o regulă importantă, la nivel uman, este comunicarea feedback-ului constructiv într-un mod transparent. Debriefing-ul unor greșeli și eșecuri pe care le parcurgem cu toată echipa ne ajută să învățăm împreună din ele. Nu este deloc un proces plăcut, dar ne ajută să devenim mai rezistenți și să maturizăm în noi lucrurile la care mai avem de lucrat.

 

Legat de public, ce crezi că îi caracterizează pe cei care se află an de an în sală? Cum reușiți să adunați oameni din peste 50 de țări?

 

Oamenii care vin la Brand Minds sunt oameni caracterizați de dorința de a fi mai buni pe zi ce trece și de a-i sprijini și pe cei de lângă ei să aspire către dezvoltare. Sunt cei care vor să lase ceva în urma lor și să-și ajute comunitățile din care fac parte să evolueze. Cred că elementul care îi leagă este mindsetul de creștere și intenția de a da mai departe valoarea acumulată.

Sunt:

– antreprenori, investitori sau top executives care caută să-și dezvolte companiile

– manageri de HR, marketing și vânzări care caută să-și crească echipele și să le ofere cele mai bune training-uri

– tineri profesioniști la început de drum care caută să fie tot mai buni în parcursul pe care și l-au ales.

 

De 3 ani ești alături de Brand Minds în calitate de Business Partner. Cum a venit această decizie și ce a adus nou pentru tine acest rol?

 

A venit ca o mare onoare, dar mai ales ca o responsabilitate, atât față de echipă, cât și față de companie. Propunerea m-a luat pe nepregătite și îmi amintesc că nici nu știam cum să o integrez și să o procesez. Ce știu sigur, este că a produs o maturizare diferită a mea, ca profesionist, dar și ca individ, pe care am resimțit-o în perioada imediat următoare. A schimbat optica din care luam decizii.

Ce a adus nou? O implicare în mai toate deciziile și procesele care aveau un impact critic în dezvoltarea companiei, iar la nivel tactic, a avut un efect de dezvoltare a gândirii strategice. Începusem să gândesc lucrurile dintr-un unghi macro.

 

Ce ne poți spune despre ediția 2024 a Brand Minds? Cum ați ales tema și speakerii? Cum arată pregătirile la acest moment? Care sunt așteptările de la viitoarea ediție?

 

Tematica aleasă pentru BRAND MINDS 2024 este – Milestone Zero: Reset. Este o tematică care se reflectă atât în expertiza speakerilor din acest an, cât și în ora la care lumea se află astăzi.

– Avem nevoie să Resetăm:

Cum ne pregătim strategia de business pentru realitatea în care trăim astăzi, pentru că planul pe 3 ani nu mai este de mult o opțiune când ne raportăm la dinamica cu care evoluează și se schimbă lumea azi. Pandemia, criza economică și evoluția tehnologiei au influențat fundamental dinamicele sociale, economice și modul în care luăm decizii. Modurile în care obișnuiam să operăm nu se mai aplică astăzi, ceea ce înseamnă că trebuie să regândim strategia de business. Prin urmare, l-am adus pe Kjell Nordstrom: Business Strategy Expert & Co-Author of Funky Business.

– Avem nevoie sa Resetăm:

Ce înseamnă leadership-ul astăzi. Ce înseamnă leadership-ul într-o lume care funționează hybrid, ce înseamnă leadership-ul pentru generația Alpha, cum formăm și conducem echipe în noua diversitate culturală, având oameni cu background-uri diferite și limbaje sociale variate. Prin urmare i-am adus pe Adam Grant și Erin Meyer.

– Avem nevoie sa Resetăm:

Cum producem cu adevărat transformare în noi și în echipele din care facem parte, când ne lovim din ce în ce mai frecvent de percepții și mentalități diferite. Cum ne depășim credințele limitative care ne împiedică să ne atingem cele mai ambițioase obiective.

Prin urmare am adus-o să ne dezvăluie răspunsurile la aceste întrebări pe Marisa Peer, World-Famous Transformational Coach.

– Și nu în ultimul rând, avem nevoie sa Resetăm:

Cum au influențat toate aceste schimbări menționate mai sus, comportamentul de consum și cum se schimbă automat, modul în care facem marketing, că tot cu asta am deschis discuția. Am pregătit un Masterclass de Marketing pentru a doua zi de eveniment, cu Martin Lindstrom, World-renowned marketing Expert. 

 

Transmite un mesaj comunității The Woman, cu privire la conferința. Care sunt cele mai importante 3 motive pentru care ar trebui la aceasta ediție?

 

Brand Minds este locul în care să fii în 2024 dacă:

– îți dorești înveți de la cei mai apreciați experți de business la nivel mondial: leadership, strategie de business, team-management sau marketing, ca să-ți scalezi compania internațional

– vrei să descoperi cum să-ți dezvolți obiceiurile și calitățile necesare pentru a-ți atinge obiectivele cu succes

– vrei să te conectezi cu lideri de top din industria ta și nu numai, într-o experiență de business pe care nu o vei uita prea curând. 

Poți găsi biletele pentru ediția din acest an a Brand Minds aici. Achiziționează biletele Early Bird până în 7 februarie.

 

Dincolo de partea profesională și tot ce am discutat până acum, ce altceva ne poți împărtăși despre omul Andrada? Ce îți bucură sufletul, pe lângă activitatea ta profesională? Cum arată vacanțele sau zilele tale libere?

 

Iubesc să citesc și apoi să deconstruiesc strategiile de storytelling din spatele cărților pe care le citesc sau a filmelor pe care le văd. Simt o sete de a înțelege arta dincolo de impactul vizual al primei impresii și dacă aș putea, probabil că aș schia și în mijlocul verii.

Iubesc să fac sport, este singurul lucru la care nu cred ca aș putea să renunț pentru nimic in lume. Energia, echilibrul și starea de bine pe care o simt după o sesiune de alergat sau de cardio sunt de neprețuit. Sănătate curată, mentală și fizică.

 

3 cuvinte care te caracterizează: Determinare. Sistematizare. Abstract.

Desertul favorit: Ștrudelul cu mere.

Cel mai frumos loc în care ai călătorit până acum: Hawaii.

Cartea de pe noptieră: Outlive – Dr. Peter Atila

 

Editor: