Director de PR&marketing la Vitacom Electronics, unul din cei mai importanți electro retaileri din România, pasionată de sport, atrasă de estetic, iubitoare de animale. Ea este Aviva Noemi Vita. Provine dintr-o familie care i-a oferit șansa să interacționeze cu antreprenoriatul de mică, prin intermediul afacerilor tatălui său, Vasile Vita, proprietarul Vitacom.
A crescut în firma tatălui său, s-a îndrăgostit de activitatea din departamentul de marketing și a mers la studii în Marea Britanie pentru a se pregăti pentru acest domeniu.
Deși este încă foarte tânără, nu îi este teamă să-și expună părerile, considerând că opiniile bine argumentate contează mai mult decât tonul vocii.
Când a apărut interesul pentru lumea de business?
Încă din adolescenţă am fost atrasă de acest domeniu. Trăind zi de zi cu un antreprenor, în persoana tatălui meu, eram surprinsă de entuziasmul cu care se dedică dezvoltării companiei din care am ajuns să fac parte şi eu.
A fost dorința de a te implica în afacerea familiei sau pur și simplu atracția față de mediul de business?
Cred că a fost o combinaţie între cele două, însă trebuie să recunosc că dorinţa de a continua afacerea familiei a avut un impact mai mare. Am vrut să continui activitatea începută de tatăl meu şi să contribui la evoluţia acesteia.
Te-ai fi văzut făcând altceva? Ai avut și alte aspirații, alte planuri?
Ca orice om, am trecut şi eu prin acea perioadă a vieţii în care îmi schimbam aspiraţiile profesionale de la o săptămână la alta, dar niciodată nu mi-am dorit să profesez într-un domeniu precum în cel al afacerilor. Cu toate acestea, mereu am avut un simţ estetic dezvoltat, fiind atrasă de culori. Am lansat de curând un proiect care s-a născut tocmai din această pasiune şi sper să reuşesc să îl dezvolt cât mai mult.
Cum te-ai pregătit pentru această lume? Cu siguranță, nu e simplă și nu e pentru oricine.
Am petrecut mult timp cu tatăl meu, care mi-a fost părinte, mentor şi profesor. Am învăţat multe de la el, iar apoi am decis să aprofundez cunoştinţele din acest domeniu urmând o facultate de specialitate în Londra. Vorbim de mult timp investit, ore suplimentare pentru aprofundarea unor aspecte mai puţin cunoscute şi, bineînţeles, analizarea situaţiilor pentru a şti totul, până la cel mai mic detaliu.
Cum ți-ai dat seama că ești făcută pentru marketing? Ce te-a atras cel mai mult?
În perioada anilor de studenţie, îmi petreceam verile la firma tatălui meu în diferite departamente. Am trecut prin toate departamentele, de la logistică, la HR şi am ajuns și la Marketing. Am simţit o afinitate aparte pentru acest departament, pentru modul în care erau căutate idei inovatoare, soluţii inedite şi strategii eficiente. Mi-am dat seama că în Marketing nicio zi nu seamănă cu alta, deci dacă mă voi îndrepta în această direcţie, voi evolua mereu. În plus, mi-a plăcut dintotdeauna să rezolv puzzle-uri, de aceea obişnuiesc să organizez toate evenimentele companiei şi să respect procedurile cu stricteţe. Închid ochii şi reuşesc să proiectez un eveniment sau un proiect cu toate elementele necesare.
Este greu să te impui, ca femeie, în mediul de business?
Lumea, așa cum o văd eu, a depăşit problema inegalităţii dintre genuri şi acum găsim femei în toate domeniile. Am considerat mereu că un punct de vedere spus articulat va fi acceptat, indiferent că este expus de o femeie sau de un bărbat. La urma urmei, în afaceri, succesul nu depinde de gravitatea vocii, ci de cât de bine argumentată este opinia prezentată.
Cum arată o zi de lucru pentru directorul de marketing de la Vitacom?
Cele mai importante activităţi pe care le desfăşor zilnic sunt participarea la şedinţele organizate de echipa de Management, coordonarea activităţilor echipei de Marketing, crearea de noi strategii şi implementarea unor proiecte pentru îndeplinirea idealurilor şi dezvoltarea companiei Vitacom.
Desigur, şedinţele ad-hoc ocupă un loc esenţial în activitatea mea, fiind abordate tematici şi subiecte diversificate. Astfel de momente sunt extrem de provocatoare, fiind nevoie să contribui cu idei inedite pentru a ţine pasul cu piaţa.
Care sunt planurile tale de viitor din punct de vedere profesional?
Am început să mă documentez tot mai mult despre domeniul design-ului şi mi-ar plăcea să avansez în această direcţie în anii care urmează. Desigur, acest lucru nu va afecta activitatea mea în cadrul departamentului de Marketing, unde îmi doresc să obţin rezultate tot mai bune de la un an la altul.
Ce face cealaltă Aviva Vita? Cea care nu este implicată în business, care are pasiuni, cu plăceri nevinovate.
Probabil un lucru mai puţin cunoscut despre mine este faptul că îmi doresc să creez un adăpost pentru animale. De ceva timp, am început să salvez câini abandonaţi sau bolnavi şi să le găsesc familii.
Chiar dacă programul meu este foarte încărcat, găsesc mereu timp pentru a-mi hrăni sufletul cu sentimentul de fericire stimulat de salvarea unui animal părăsit. O altă plăcere este sportul.
Obișnuiesc să fac sport zilnic, unde mă deconectez complet, sunt ore care îmi sunt dedicate doar mie și ies din sala de sport cu un vibe extrem de pozitiv. Sportul este iar o activitate care îmi place să mă scoată din zona de confort, și te provoacă să îți depășești limitele.
Aaa, și să nu uit să menționez că îmi place mult să călătoresc, să vizitez locuri noi, să descopăr culturi. Sunt foarte de acord cu vorba aceea ”anii trec repede, însă amintirile sunt cele care ne rămân”.
Ce le recomanzi tinerilor la început de drum?
Să îndrăznească! Să viseze şi să muncească zilnic pentru idealurile lor. Să nu le fie frică de nou sau de imprevizibil, deoarece, cu cât drumul e mai greu, cu atât destinaţia finală aduce mai multă satisfacţie. Deşi eforturile şi sacrificiile nu sunt răsplătite imediat, cu siguranţă răsplata va veni la momentul potrivit şi va fi neaşteptat de satisfăcătoare.