Campioni la junk food, cheltuim peste 1 miliard de lei pe mâncare Junk Food

Ce este așa-numita junk food? Mâncarea aceea pe care o iubim cu toții: fără nutrienți, bogată în calorii, dar atât de gustoasă încât ne lasă gura apă. Mâncarea aceea care ne face mult rău, dar care e atât de delicioasă, încât pur și simplu nu-i putem rezista.

De ce ne place atât de mult Junk Food?

Motivul este unul foarte bine întemeiat și are legătură cu senzația de plăcere pe care o crează creierului nostru. Industria fast-food/junk food a studiat atât de bine modul în care funcționează creierul uman, încât a reușit să-l păcălească. Se cheltuiesc milioane de dolari pentru a descoperi și crea produsul perfect, cu mirosul și gustul perfect, acel produs pe care creierul să și-l dorească. Este vorba de știință și ține de găsirea combinației perfecte de sare, zahăr și grăsimi care să creeze senzația de plăcere pentru creier.

Specialiștii spun că, atunci când avem de ales între două alimente sau feluri de mâncare, creierul nostru calculează de fapt plăcerea care va fi generată prin mâncarea unui aliment sau altul. Scopul creierului este să maximizeze plăcerea extrasă din mediul înconjurător, astfel că nu e de mirare de ce va alege un hamburger în loc de broccoli. Hamburger-ul miroase mai bine și are un gust mai bun, iar creierul este ”păcălit” să-l dorească pe el în detrimentul alimentului mai nutritiv, mai sănătos.

O dată senzația de plăcere rezolvată, mâncarea junk food o satisface apoi și pe cea de-a doua mare nevoie a omului modern, și anume viteza. Viața noastră este astăzi pe repede înainte.

Situația financiară a restaurantelor de junk food de la noi în țară o regăsiți în graficele de mai jos.

O analiză făcută de către Risco.ro în ceea ce privește consumul de mâncare junk-food. S-au analizat cei mai mari jucători de pe piața din acest segment.

vanzari-junk

 

#1 McDonald’s

McDonald’s este una dintre cele mai de succes branduri din întreaga lume valorând peste 41 miliarde de dolari, conform unei statistici realizată de celebra publicație Forbes. Aceasta a evaluat valoarea brandurilor luând în considerare câștigurile lor pe trei ani și industria din care fac parte.

Pe piața din România McDonald’s a intrat în 1995, primul restaurant fiind deschis în București. Românii au prins repede gustul hamburgerilor, cheeseburgerilor și cartofilor prăjiți preparați de gigantul american, astfel că în prezent sunt 69 de restaurante McDonald’s în 21 de orașe ale țării care servesc zilnic peste 200.000 de clienți.

În 2017 McDonald’s a înregistrat o cifră de afaceri de 677 milioane de RON, cu 12% mai mult decât în anul precedent și un profit de 79 milioane de RON, cu 52% mai mult decât în 2016.

mcd

 

#2 KFC

Al doilea mare lanț de restaurante de fast-food, KFC, a ajuns în România în 1996 și numără în prezent 70 de locații în mai multe orașe din țară. Din punct de vedere al încasărilor și profitului, KFC o duce bine. La ceva distanță de cel mai important competitor al său, KFC a înregistrat în 2017 o cifră de afaceri de 477 milioane de RON, cu 17,7 % mai mult decât anul anterior și un profit de 61 milioane de RON, în creștere cu 32% față de 2016.

kfc

 

#3 Pizza Hut

Multă lume nu consideră pizza ca fiind junk food, mai ales datorită legumelor pe care le poate conține. Însă, aceștia nu iau în considerare faptul că făina din care este făcut blatul de pizza este rafinată și nu conține fibrele, vitaminele și mineralele din făină din grâu integral. De asemenea, brânza folosită este bogată în grăsimi saturate și acestea cresc colesterolul, iar cantitatea mare de sodiu folosită la prepararea pizzei crește riscul de hipertensiune arterială. Așadar, dacă nu o preparăm noi în casă, nu putem fi siguri că pizza pe care o mâncăm nu este junk food.

Prezenți în România din 1994, Pizza Hut are acum 22 de restaurante în toată țara și servește peste 4,6 milioane de clienți în fiecare an.

Totuși, în 2017, cea mai cunoscută pizzerie de la noi din țară a avut încasări cu 38,4% mai mici față de anul precedent, înregistrând o cifră de afaceri de 112 milioane de RON.

pizza-hut

 

#4 Starbucks

Rețeaua de cafenele Starbucks se încadrează și ea la categoria junk food mai ales datorită aromelor folosite la prepararea diverselor specialități de cafea. Prezent în peste 50 de țări, lanțul Starbucks a apărut în România în 2007 și de atunci până în prezent a ajuns la peste 40 de cafenele în toată țara.

În 2016 România a fost cea mai profitabilă piață pentru grupul polonez Amrest care deține franciza în șase piețe din Europa (Germania, Polonia, Cehia, România, Ungaria și Bulgaria).

În țara noastră, încasările Starbucks cresc de la an la an. Astfel, compania a ajuns în 2017 la o cifră de afaceri de 101 milioane de RON, cu 31,16% mai mult decât în 2016. Și la capitolul profit Starbucks sta bine, înregistrând în 2017 o valoare de 15,6 milioane de RON, cu 29% mai mult față de anul precedent.

starbucks

 

RisCo a realizat acest articol utilizând serviciul SellNet – Selectii Liste si Firme.
unsplash-logoRobin Stickel